شهرآورد برای استقلال جای آزمون و خطا نیست

به گزارش مجله باهام، استقلال در بازی با پرسپولیس می تواند احیا گردد اگر شفر تفکرات درستی به این تیم تزریق کند.

شهرآورد برای استقلال جای آزمون و خطا نیست

به گزارش خبرنگاران ، مهدیه دریابیگی ، شش بازی از لیگ برتر گذشته و تقریبا در اکثر بازی ها دفاع وسط استقلال عوض گردیده است. محمد دانشگر، روزبه چشمی و آرمین سهرابیان سه مدافع وسطی بودند که در کنار منتظری توسط شفر تست شدند اما هیچ کدام از این بازیکنان هنوز به تایید کامل نرسیدند. جام جهانی هر چقدر برای بازیکنان استقلال خوب بود، برای خود تیم استقلال پر ضرر تمام شد. مجید حسینی مدافع جوان استقلال بعد از این بازی ها پای خود را در یک کفش کرد و مصرانه خواست از استقلال برود. اگر روزهای نقل و انتقالات را مرور کنیم، بدون شک مجید حسینی یکی از پایه های ثابت اخبار بود. نکته اینجا است که استقلالی ها از سر بی اطلاعی این بازیکن را از آن خود می دانستند و تاکید داشتند که در چالش به وجود آمده آنها برنده خواهند بود، اما مجید حسینی به ترابزون رفت و اگرچه درآمد خوبی هم به دلیل غیرشفاف بودن قرارداد حسینی با استقلال خاتمه نصیب باشگاه استقلال شد اما همان مدافعی که تازه توانسته بود دلواپسی های استقلال را بابت دفاع میانی از بین ببرد، دیگر آبی نمی پوشد.

با جدایی حسینی دوباره استقلال به مشکل فصل های قبل خود برگشت. چه کسی باید درکنار منتظری قرار بگیرد. آزمون شفر آغاز شد اما از این آزمون هیچ کدام از مدافعان وسط فعلی سربلند بیرون نیامدند. تاکنون سه بازیکن در کنار منتظری قرار دریافتد اما غیر از سهرابیان که هنوز در موقعیت حساس آنچنانی قرار نگرفته، دو بازیکن دیگر به خاطر اشتباهات فاحشی که داشتند به نوعی از دور این رقابت بی برنده کنار رفتند. روزبه چشمی حاصل همین انتخاب ها است. خیلی بعید است که او به خاطر مصدومیت در بازی با نساجی به میدان نرفته باشد، برای همه کاملا معین است که چشمی نتواسته با اتفاقات بازی با السد کنار بیاید و فعلا خودش را مقصر اصلی می داند. چشمی نمی توانست با آن روحیه در بازی با نساجی چندان موفق باشد، همانطور که بعد از بازی رفت با السد، محمد دانشگر مقصر اصلی شناخته شد و خیلی زود کنار رفت. اما واقعیت این است که با مسائل عدیده ای روبرو است.

بحث دفاع وسط که در جای خود باقی است، شفر در چند بازی اخیر هم دفاع راست استقلال را تغییر داده است. یعنی از محمدی مهر خبری نیست، وریا را هم نمی توان دفاع راست استقلال دانست چون در بازی های اخیر وینگر راست بوده است، فعلا خسرو حیدری در تفکرات شفر جا پیدا نموده و در ترکیب اصلی قرار می گیرد.

مشکل تغییرات را می توان در خط هافبک استقلال نیز دید. در جایی که جباروف با آن ماجراهای عجیب و غریب از استقلال جداشد، جانشین چندان مطمئنی برای او پیدا نگردیده است، سرمربی استقلال در این خط هم سعی می نماید با یکسری از تغییر و تحولات به آنچه می خواهد برسد. به این موارد باید نداشتن یک مهاجم ششدانگ را نیز افزود. استقلالی ها با از دست دادن تیام دوباره امیدشان برای رسیدن به گل به حداقل رسیده است، نه مرتضی تبریزی گران قیمت توانسته کاری بکند و نه گرو الحاجی پر سر و صدا.

شرایط امروز حاصل تمام بی تدبیری های پیش از آغاز فصل است. وقتی بازیکنان مصدوم به استقلال آمدند، سرمربی دیر به تمرینات برگشت و در حفظ داشته ها کمترین موفقیت را داشتند. استقلال اگر می توانست اسکلت تیم را حفظ کند حالا با این مسائل روبرو نبود. جدایی امید ابراهیمی، امید نورافکن، مجید حسینی، جباروف و تیام نفراتی بودند که به رغم میزان تاثیر گذاری که در استقلال داشتند از این تیم جدا شدند و مدیران وقت استقلال هم نتوانستند کاری از پیش ببرند. در روزهایی که فرصت استقلال مثل برق و باد رفت اما کادرفنی و مدیریت دچار شتابزدگی شدند و به اجبار بازیکنان خارجی را به صف کردند که امروز کمترین کارایی را برای استقلال دارند. حالا استقلالی ها با شش بازی انجام گردیده، تنها هشت امتیاز دارند و در مکان یازدهم جدول قرار دارند درست در زمانی که فقط چند روز دیگر به بازی دربی باقی ماند است و قهرمان دو فصل گذشته لیگ انتظار استقلال را می کشد.

فاصله دریافت از آنچه امروز می توان نامش را برای استقلال بحران گذاشت، سخت است. امتیازات از دست رفته و حضور بازیکنانی که کمترین امید را می توان برای دگرگونی در آنها پیدا کرد. در روزی که تصور می شد استقلال مقابل نساجی بتواند دست پر از زمین بیرون بیاید آن قدر سرد و کسل کننده بازی کرد که حالا طرفدار حق دارد برای بازی دربی نگران باشد.

شفر می داند که پنج مهر فرصت اشتباهی ندارد، در بین همه این مسائلی که امروز گریبان تیم را گرفته باید خودش را برای شکست تیم برانکو آماده کند. کارنامه مرد آلمانی تا اینجای کار در فصل جاری مثبت نیست. شاید برد در دربی و تزریق کردن تفکری جدید بتواند این تیم را دوباره سرپا کند و جان تازه ای به استقلال بدهد.

می توان حدس زد که استقلال باز هم مقابل تیم پرسپولیس دچار تغییر می گردد. شاید برای این تیم لیگ از هفته هشتم آغاز گردد. این بازی فرصتی است برای تمام دقایقی که از دست رفت، خود بازیکنان هم به خوبی این واقعیت را می دانند. به اندازه کافی بر سر بازی سوپر جام چانه زدند، در همان زمان هم متهم شدند به ترسیدن و عقب نشینی کردن، شفر در این بازی یک بار دیگر باید استقلال را احیا کند، اگر ترکیبش را درست انتخاب کند و اگر دچار هیجانات کاذب نگردد.

یک بار دیگر طرفدار استقلال خودش را برای اتفاقات جالب آماده نموده است، برای آنچه تاکنون از دست آبی ها رفته. رقیب در شرایط بهتری قرار گرفته است اما همیشه این موقعیت دلیل برای برتری در بازی حساس نیست.

1-10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 51

به "شهرآورد برای استقلال جای آزمون و خطا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرآورد برای استقلال جای آزمون و خطا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید