عمران خان: مسئولین افغانستان از فرصت ایجاد شده برای صلح استفاده نمایند

به گزارش مجله باهام، نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: افغانستان مقطع حساسی از تاریخ خود را طی می نماید و مسئولین این کشور می توانند از فرصت ایجاد شده برای صلح استفاده کامل ببرند.

عمران خان: مسئولین افغانستان از فرصت ایجاد شده برای صلح استفاده نمایند

جهت دریافت خدمات انواع الاچیق های زیبا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: مذاکرات می تواند صلحی پایدار و کامل را در افغانستان رقم بزند.

وی توضیح داد: مسئولین افغانستانی می توانند از فرصت ایجاد شده برای صلح استفاده کامل را ببرند و ثبات را به این کشور بازگردانند.

نخست وزیر پاکستان اضافه نمود: ما تمام کوشش خود برای ایجاد صلح در افغانستان خواهیم کرد زیرا معتقدیم صلح در این کشور باعث ایجاد امنیت در پاکستان نیز خواهد شد.

عمران خان گفت: ما آماده گسترش روابط مالی، تجاری، فرهنگی و اعتقادی با افغانستان هستیم و این دولتمردان کابل هستند که پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح می توانند در این مورد نیز تصمیم گیری نمایند.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: مذاکرات بین طرفین افغانستانی می تواند بازهم برگزار گردد و دو طرف ابهامات و نگرانی هایی که وجود دارد را دور نمایند.

لازم به ذکر است از حدود دو سال قبل پاکستان با تغییر رویکرد خود نسبت به افغانستان خاطرنشان کرد: دیگر حاضر نیست در جنگ این کشور مطابق خواسته آمریکا نقش داشته باشد و تنها برای برقراری صلح در افغانستان کوشش خواهد نمود.

آمریکا که سال هاست در باتلاق افغانستان گرفتار شده نیز پایان تصمیم اسلام آباد را پذیرفته و از مذاکرات حمایت کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1219

به "عمران خان: مسئولین افغانستان از فرصت ایجاد شده برای صلح استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: مسئولین افغانستان از فرصت ایجاد شده برای صلح استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید