لزوم تعیین تکلیف کسری 10درصدی بودجه شهرداری تهران

به گزارش مجله باهام، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در لایحه اصلاحیه بودجه 97 باید درباره کسری بودجه هم صحبت می شد، گفت: طبق گفته های شهردار تهران، تاکنون 90 درصد درآمدهای بودجه محقق شده است. از این رو، باید در این اصلاحیه تکلیف کسری 10 درصدی تعیین می شد که قرار است از کجا تامین شود.

لزوم تعیین تکلیف کسری 10درصدی بودجه شهرداری تهران

به گزارش خبرنگاران، افشین حبیب زاده صبح امروز در یکصد و سی و سومین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحیه بودجه سال 97 شهرداری گفت: در لایحه ارائه شده، سه مورد وجود دارد که فاقد بودجه مصوب بوده و در اصلاحیه برای آنها درخواست بودجه شده است. از این رو در این اصلاحیه حتما باید گزارش توجیهی ارائه می شد که این مبالغ برای چه می خواهند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه جدول محل کاهش اعتبارات هزینه های نشده را همراه جداول افزایش ارائه نکرده اند، شرح داد: در لایحه اصلاحیه بودجه 97 گزارشی درباره علل افزایش وکاهش اعتبارات ردیف های بودجه مصوب ارائه نشده که لازم است افزایش یا کاهش به تفکیک ماهیت هزینه ها اعم از پرسنلی و غیرپرسنلی ارائه می شد که این کار هم انجام نشده است.

حبیب زاده ادامه داد: حدود یکسال و نیم است که در تمام گزارش ها اعلام می کنیم که شهرداری تهران با مازاد نیرو روبرو است. از این رو مصوب کردیم هر سال میزان مشخصی از آن نیرو تعدیل شوند. افزایش اعتباری که در لایحه اصلاحیه بودجه 97 آمده است در مغایرت با رویه کاری ما در این مدت بوده است. بالاخره ما با مازاد نیروی انسانی روبه رو هستیم یا کمبود آن؟ اگر با مازاد نیرو روبرویم پس چرا به یکباره 150 میلیارد تومان به اعتبارات آن اضافه کرده ایم و اگر با کمبود نیرو روبرو هستیم باید از پرسنل شهرداری عذر خواهی کنیم به واسطه اظهارات گذشته .

وی به مساله کنترل هزینه ها اشاره و گفت: آیا کنترل هزینه به معنای آن است که به یکباره برای وسائط نقلیه در مناطق 22 گانه، 400 میلیارد ریال را اضافه کنیم؟ این 40 میلیارد تومان در بودجه مصوب 100 میلیارد بوده که با افزایش این 40 میلیارد تومان، شاهد افزایش 40 درصدی در لایحه اصلاحیه هستیم.

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران افزود: این اصلاحیه بودجه با تمام اصولی که در یکسال و نیم بر آن تاکید داشته ایم، مغایر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 184

به "لزوم تعیین تکلیف کسری 10درصدی بودجه شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تعیین تکلیف کسری 10درصدی بودجه شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید