مدیر ارشد اقتصادی هواوی در کانادا به درخواست امریکا بازداشت شد

به گزارش مجله باهام، منگ وانژو (Meng Wanzhou) نائب رییس شرکت هواوی و مدیر ارشد اقتصادی این شرکت روز اول دسامبر در شهر ونکوور کانادا دستگیر شده است.

مدیر ارشد اقتصادی هواوی در کانادا به درخواست امریکا بازداشت شد

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

وزارت دادگستری کانادا این خبر را تایید و فقط به گفتن این موضوع بسنده کرد که این بازداشت به درخواست مقامات قضایی کشور ایالات متحده بوده است. امریکا درخواست استراداد این مدیر ارشد هواوی را دارد.

هنوز اطلاعات بیشتری از دلایل این بازداشت در رسانه ها منتشر نشده است اما منابع نزدیک به هواوی می گویند قرار است روز آدینه با قرار وثیقه آزاد گردد.

وانژو منگ، دختر بنیان گذار شرکت هواوی است. از این رو، هم شرکت هواوی و هم دولت چین مصرانه پیگیر آزادی او هستند و اعتقاد دارند از وی هیچ گونه خطا یا جرمی رخ نداده است و همه قوانین و مقررات مربوط به کشور امریکا را رعایت نموده است.

تحریم های ایران یا پرونده های قضایی هواوی؟

گفته می گردد خانم منگ در کانادا هنگام تغییر پروار خود دستگیر شده است. سفارت چین در کانادا، پیرامون دستگیری مدیر ارشد اقتصادی شرکت هواوی بیانیه ای صادر نموده است و ضمن رد هرگونه اتهام علیه او، از دو کشور امریکا و کانادا درخواست نموده خطای خود را فورا تصحیح و خانم منگ وانژوا را آزاد نمایند.

رسانه های امریکایی می گویند این فرد ارشد هواوی به خاطر نقض تحریم های ایران بازداشت شده است و قرار است مورد بازپرسی و تحقیق قرار بگیرد. بعضی رسانه های دیگر هم می گویند خانم منگ به خاطر پرونده های قضایی هواوی در دادگستری ایالات متحده دستگیر شده است.

امریکا بارها شرکت هواوی را به نقض قوانین بین المللی در زمینه های مختلفی از جمله ساخت، فروش و استفاده از تجهیزات نظامی، امنیتی و جاسوسی متهم نموده است و حتی در یک مقطع، ممنوعیت هایی را برای این شرکت وضع کرد که بعدا لغو و به جریمه نقدی تبدیل شدند.

یکی از اتهامات شرکت هواوی، نقض تحریم های امریکا برضد ایران است. مقامات امریکایی می گویند این شرکت قطعات ارتباطی به ایران فروخته است که ممنوع بودند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 416

به "مدیر ارشد اقتصادی هواوی در کانادا به درخواست امریکا بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر ارشد اقتصادی هواوی در کانادا به درخواست امریکا بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید