مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

به گزارش مجله باهام، معمولا از روانی هیچکاک به عنوان یک فیلم ترسناک تراز اول یاد می گردد، اما تمام داستان این فیلم زاییده ذهن جوزف استفانو نیست. در فیلم مارین کرین (با بازی جنت لی) پس از اختلاش از محل کارش از شهر می گریزد و به مُتل بیتس می رود و پس از آشنایی با نورمن بِیتس، صاحب به ظاهر آرام متل تصمیم می گیرد یک شب در آنجا اقامت کند، ولی اوضاع به هیچ وجه مطابق خواست کرین رقم نمی خورد و او توسط نورمن کشته می گردد. این داستان ترسناک بر اساس یکی از قتل های اد گین، قاتل زنجیره ای آمریکایی ملقب به قصاب پلینفیلد نوشته شده است. گین علاقه شدیدی به مادرش داشته است که هیچکاک این صفت را مستقیما به شخصیت اصلی فیلم اش منتقل نموده است.

مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

این فیلم هم بر اساس تحقیقات وارن ها ساخته شده است. در واقع مبنای اتفاقات فیلم وحشت در آمیتی ویل رمانی با همین نام نوشته جی آنسون بوده که داستان هراس انگیز خانواده لوتز را با توجه به ادعاهای اد و لورین وارن روایت می نماید. جورج و کتی لوتز ادعا می کردند که خانه آن ها توسط یک موجود خشونت بار و شیطانی تسخیر شده است که خاتمه آن ها را از خانه خود بیرون کشید. پیش از لوتزها خانواده جونیور در آن خانه ساکن بودند که در آنجا رونالد دفئو جونیور، فرزند ارشد خانواده پدر، مادر و چهار خواهر و برادرش را به قتل می رساند.

تقریبا نمی توان فهرستی از بهترین فیلم های ترسناک پیدا کرد که نشانی از فیلم جن گیر در آن پیدا نگردد. این فیلم با گذشت نزدیک به پنج دهه از زمان ساختش کماکان از نظر بسیاری از سینمادوستان ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما است. جن گیر داستان جن زدگی رِیگِن مک نیل، دختر جوان ساکن واشینگتن را به تصویر می کشد که خانواده اش برای نجات او دست به دامان یک کشیش می شوند. پزشکان از درمان ریگن عاجز می مانند و بعضی به مادرش، کریس مک نیل، توصیه می نمایند که به سراغ کلیسا و جن گیری برود. به همین خاطر وی از یک کشیش جوان به نام پدر کاراس درخواست یاری می نماید. پدر کاراس تحقیقاتی روی ریگن انجام می دهد و مطمئن می گردد که شیطان بدن او را تسخیر نموده و این سرآغاز اتفاقات هراس انگیز فیلم است. اما ماجرا زمانی ترسناک تر می گردد که تمام اتفاقات فیلم جنگیر زاییده تخیلات فیلمنامه نویس آن نیست و بعضی از رخدادهای آن ریشه در واقعیت دارند.

منبع مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2009

به "مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید