مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر از وقوع آتش سوزی به وسعت نیم هکتار در منطقه حفاظت شده لشگردر اطلاع داد.

مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

عباس نجاری در گفت وگو با خبرنگاران، به وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده لشگردر اشاره و اظهار کرد: صبح روز چهارشنبه 12 خردادماه نیم هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده لشگردر دچار آتش سوزی شد که با اعزام تیم مدیریت بحران شهرستان، نیروهای آتش نشانی و دهکمک و اهالی روستای همجوار منطقه حفاظت شده در کمتر از 30 دقیقه آتش اطفاء شد.

نجاری ادامه داد: با توجه به شرایط جوی سال جاری و کاهش بارندگی ها، متأسفانه این منطقه زودتر از موعد به سمت خشکی رفته و کوچک ترین بی احتیاطی ممکن است عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه احتمالاً پرتاب فیلتر سیگار یک رهگذر، دلیل ایجاد آتش سوزی در این منطقه بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه با هوشکمک پرسنل محیط بانی در منطقه حفاظت شده، وقوع آتش سوزی در همان لحظات اول گزارش و به سرعت اقدامات لازم برای اطفاء حریق انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر بیان نمود: از سال گذشته با کوشش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و دو پاسگاه محیط بانی شهید کمک و پاسگاه سلطان آباد منطقه حفاظت شده به تجهیزات مورد احتیاج برای اطفاء حریق از جمله دمنده هوا، آتشکوب و بیل مجهز شدند.

نجاری به مجهز شدن یکی از خودروهای پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده لشگردر به رودفایر اشاره و توضیح داد: شهرستان ملایر به اسم نخستین شهرستان در استان همدان به رودفایر برای مهار آتش مجهز شد.

وی با بیان اینکه از یک ماه پیش نیروهای محیط بانی آمادگی لازم برای وقوع آتش سوزی را داشتند و کاملاً هوشیار بودند، اضافه کرد: مردم و طبیعت دوستان در صورت حضور در طبیعت و برقراری آتش، قبل از ترک محل حتماً از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل نمایند و در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی، حادثه را به وسیله سامانه 1540 به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر به شرایط خاص مراتع به دلیل کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی ها اشاره نمود و یادآور شد: دامداران و روستائیانی که از مراتع برای تعلیف دام های خود استفاده می نمایند با هوشکمک کامل وقوع هر گونه حریق را به سرعت اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1834

به "مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید