مهر قاچاق بر لوازم خانگی بدون شناسه از 15 دی

به گزارش مجله باهام، هاشمی مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: تمامی فراورینمایندگان و تشکل های صنعتی لوازم خانگی فراوری داخل تا 15 دی ماه فرصت دارند که برای 8 گروه کالایی خود فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالا های خود شناسه دریافت نمایند.

مهر قاچاق بر لوازم خانگی بدون شناسه از 15 دی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس هاشمی با بیان این مطلب اضافه نمود: به تمامی تشکل های صنعتی و واحد های فراوریی ابلاغ شده است که تا 15 دی ماه برای دریافت شناسه کالا برای محصولات فراوریی خود اقدام نمایند و در سطح بازار هم با هماهنگی و با اطلاع رسانی که با اتحادیه فروشندگان و توزیعنمایندگان لوازم خانگی صورت گرفته است، تا زمان نهایی مشخص شده باید برای کالا های موجود خود شناسه کالا بگیرند.

وی شرح داد: در شهریور سال 95 آیین نامه شناسه و رهگیری کالا موضوع ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت ابلاغ شد و پیرو آن دستورالعمل اجرایی ثبت و اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم خانگی تدوین شد که مشمول 7 قلم کالا در صنعت لوازم خانگی شامل کولر، یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباس شویی، ماکروویو، جاروبرقی بود که در ابلاغیه جدید پکیج نیز به آن اضافه شده است.

او ادامه داد: این قدم نخست است و در قدم های بعدی تمامی اقلام لوازم خانگی را شامل خواهد شد و باید فراورینمایندگان و واردنمایندگان اقدام به ثبت، اخذ و نصب شناسه کالا نمایند.

هاشمی اضافه نمود: با توجه به هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است و با اطلاع رسانی که به واحد های فراوریی و برای بخش های فروش و توزیع در سطح بازار صورت گرفته است، بعد از 15 دی ماه اگر کالایی دارای شناسه کالا نباشد در سطح بازار کالای قاچاق تلقی خواهد شد.

وی به آخرین آمار دریافت نمایندگان شناسه کالا اشاره نمود و گفت: تا به امروز 8 هزارو 263 فقره برای 8 گروه کالایی در سامانه ثبت شده است که شامل هزارو 457 فقره شناسه برای کالا های فراوری داخل و 6 هزار و 806 فقره برای کالا های وارداتی بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت شرح داد: تا به امروز 51 واحد فراوریی و 258 واحد وارداتی برای کالا های خود اقدام به ثبت شناسه نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 742

به "مهر قاچاق بر لوازم خانگی بدون شناسه از 15 دی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر قاچاق بر لوازم خانگی بدون شناسه از 15 دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید