نشست ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل در ژنو با موضوع سوریه

به گزارش مجله باهام، نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل در ژنو با موضوع تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برگزار گردید.

نشست ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل در ژنو با موضوع سوریه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل با موضوع تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه دقایقی قبل در شهر ژنو سوئیس برگزار گردید.

در این نشست محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف، مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه و گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حضور دارند و قرار است پس از این نشست، وزرای خارجه در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات آن ها پاسخ دهند.

پیش از این نیز، نشست سه جانبه ای با حضور وزرای خارجه سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) برگزار گردید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بدین منظور و پس از سفر به قطر برای شرکت در نشست منطقه ای کنفرانس امنیتی مونیخ، وارد ژنو شد و در بدو ورود با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش فارس، چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پیش از این از دیدار احتمالی وزرای خارجه سه کشور ضامن روند آستانه (روسیه، ترکیه و ایران) در 29 اکتبر (هفتم آبان) در ژنو خبر داده و اعلام نموده بود: لاوروف، من و همتای ایرانی مان را دعوت نموده تا در تاریخ بیست و نهم اکتبر مذاکراتی درباره قانون اساسی سوریه داشته باشیم. شاید در ژنو ملاقات کنیم.

نخستین نشست بازنویسی کمیته قانون اساسی سوریه قرار است روز چهارشنبه هشتم آبان ماه با حضور سه هیأت دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه در ژنو برگزار گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 598

به "نشست ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل در ژنو با موضوع سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل در ژنو با موضوع سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید