هشدار اتحادیه اروپا به لندن درباره خروج بدون توافق از بروکسل

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ناتاشا برتاد (Natasha Bertaud) سخنگوی کمیسیون اروپا امروز دوشنبه گفت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق با بروکسل سناریوی ترجیحی اتحادیه اروپا نیست.

هشدار اتحادیه اروپا به لندن درباره خروج بدون توافق از بروکسل

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

سخنگوی کمیسیون اروپا در این باره ادامه داد: این اقدام (برگزیتِ بدون توافق) تخریب قابل توجهی در کسب وکارها را به دنبال داشته و تأثیرات منفی جدی بر اقتصاد دارد.

وی در این باره اضافه کرد: همچنین، تأثیر آن نیز به طور نسبی بر انگلیس بیشتر از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا خواهد بود. بریتانیا متأسفانه بزرگ ترین بازنده خواهد بود.

لازم به ذکر است مردم انگلستان 23 ژوئن سال 2016 میلادی طی یک همه پرسی با 52 درصد آراء به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

پیش از این قرار بود 29 مارس 2019 انگلستان رسما از اتحادیه اروپا خارج گردد؛ اما مجلس این کشور لایحه تعویق برگزیت تا 30 ژوئن را تصویب کرد.

مجلس انگلستان نیز تا کنون 3 بار برگزیت را رد و لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن دولت مجبور است برای اجتناب از اجرای بدون توافق آن، از اتحادیه اروپا درخواست مهلت کند.

بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس هم میخواهد تا 31 اکتبر امسال میلادی کشورش را با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 324

به "هشدار اتحادیه اروپا به لندن درباره خروج بدون توافق از بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتحادیه اروپا به لندن درباره خروج بدون توافق از بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید