هشدار استولتنبرگ در خصوص تهدیدات احتمالی چین برای اعضای ناتو

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز شنبه در مصاحبه با نشریه آلمانی ولت آم زونتاگ، کشورهای عضو پیمان ناتو را فراخواند که برای رویاروی با تهدیدات احتمالی چین دست به تدابیر لازم زده و و خود را مشترکا آماده سازند.

هشدار استولتنبرگ در خصوص تهدیدات احتمالی چین برای اعضای ناتو

استولتنبرگ در اظهارات هشدارآمیز خود توضیح داد، چین سرمایه گذاری های کلانی در زمینه تسلیحات هسته ای و موشک های دوربرد انجام داده که از قابلیت دسترسی به اروپا برخوردارند.

دبیرکل ناتو اضافه کرد: یک نکته روشن است و آن اینکه چین به دروازه ورودی اروپا پیوسته نزدیک تر می گردد.

او در این رابطه خاطرنشان ساخت که چین در قطب شمال، آفریقا و دریای مدیترانه حضور دارد، در زیرساختهای مهم و حساس اروپا سرمایه گذاری می نماید و همچنین قدرتی ثابت در دنیای مجازی و فضای سایبری محسوب می گردد.

به گفته استولتنبرگ، ناتو باید به این تحولات واکنش نشان دهد، چرا که این فرایند دگرگونی و تحولی بنیادین در توازن قدرت جهانی است.

دبیر کل ناتو در عین حال گفت: اگر چه هیچ کشور عضو ناتو به طور مستقیم از سوی چین تهدید نمی گردد، اما ما متوجه تحولاتی بسیار جدی هستیم که در آب های دریای جنوبی چین روی می دهد. چین می کوشد که هر روز بیش از پیش جلوی آزادی تردد کشتی ها در آبهای بین المللی را بگیرد.

دبیرکل ناتو همچنین از چین خواست تا به تعهدات و پایبندی خود به قوانین بین المللی در ارتباط با حمل نقل کشتی ها پایبند باشد. او در این رابطه توضیح داد: ما به تجارت آزاد، آزادی رفت وآمد کشتی ها در آب های بین المللی و لزوم رعایت قوانین همچنین در دریای جنوبی چین باور داریم.

استولتنبرگ در عین حال تأکید کرد که علیرغم تنش های موجود، آب های دریای جنوبی چین منطقه ای علمیاتی برای ناتو نبوده و دلیلی برای اعزام نیرو به این منطقه وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1228

به "هشدار استولتنبرگ در خصوص تهدیدات احتمالی چین برای اعضای ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار استولتنبرگ در خصوص تهدیدات احتمالی چین برای اعضای ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید