هشدار ، وزش شدید باد در استان سمنان و احتمال آتش سوزی جنگل ها

به گزارش مجله باهام، نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد که اغلب نقاط استان سمنان شروع هفته ای همراه با تندباد، وزش شدید باد و گرد و غبار محلی خواهند داشت.

هشدار ، وزش شدید باد در استان سمنان و احتمال آتش سوزی جنگل ها

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از مهر، نقشه های هواشناسی هم زمان با روز آدینه 30 خرداد نشان می دهند که آسمان استان سمنان از اواخر امروز و صبح فردا(شنبه 31 خرداد) میزبان تند باد، وزش شدید باد و در بعضی موارد گرد و غبار محلی خواهد بود همچنین این بادها با توجه به آخر هفته ای که در آن هستیم هشدار احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان را نیز می دهد.

هواشناسی برای روز آدینه استان سمنان صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید است، همچنین برای فردا وزش باد شدید پیش بینی می گردد و دمای هوا نیز بین دو تا سه درجه کاهش خواهد یافت، امروز و همزمان با صبح آدینه دمای مرکز استان 35 درجه بالای صفر است، بیشینه و کمینه دمای هوا 40 و 30 درجه بالای صفر گزارش می گردد.

شاهرودی ها دیشب هوای نسبتاً خنکی را تجربه کردند و دما سنج ها تا 20 درجه بالای صفر نیز کوتاه آمدند، اما امروز و هم زمان با صبح آدینه دمای مرکز این شهرستان 25 درجه بالای صفر است همچنین بیشینه و کمینه این بزرگترین شهرستان دیار قومس به ترتیب 35 و 25 درجه بالای صفر گزارش شده است برای فردا این کمیت به 26 و 33 درجه بالای صفر و برای پس فردا به 24 و 36 درجه بالای صفر خواهد رسید که نشان از خنک شدن نامحسوس دمای هوا می دهد.

صبح خنک میامی با دمای 24 درجه بالای صفر به میانه می رسد بیشینه و کمینه دمای این شهرستان شرق نشین 24 و 36 درجه بالای صفر گزارش می گردد همچنین برای این شهرستان نیز مانند دیگر نقاط استان سمنان آسمانی صاف همراه با وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

مشابه آنچه در دامغان است برای این شهرستان نیز وزش باد شدید پیش بینی می گردد که تا روز یکشنبه و احتمالاً دوشنبه ادامه خواهد داشت دمای هوای مرکز دیار صد دروازه 25 درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز 24 و 37 درجه بالای صفر عنوان شده است.

دمای هوا در گرمسار 30 و در ایوان کی 31 درجه بالای صفر است، بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز و فردا به ترتیب 42 و 30 درجه بالای صفر و 41 و 30 درجه بالای صفر گزارش شده است. گرمسار و ایوان کی گرم ترین نقاط استان سمنان هستند و رضوان در شهرستان میامی با 20 درجه بالای صفر خنک ترین بخش است.

در مجموع باید گفت آسمان استان سمنان برای امروز آدینه صاف است و پدیده خاص جوی در آن مشاهده نمی گردد اما از بعد از ظهر کم کم وزش باد در اغلب شهرستان های استان شروع می گردد، برای روزهای آینده و شروع هفته نیز وزش شدید باد، تندباد و گرد و غبار محلی پیش بینی شده است.

از آنجا که وزش باد مهم ترین عامل گسترش آتش سوزی به خصوص در دشت ها و جنگل ها و مراتع محسوب می شوند هم استانی هایی که آخر هفته را برای تفریح به دل طبیعت رفته اند می بایست به این موضوع دقت داشته باشند که آتش افروزی در این شرایط هوایی می تواند خطرناک باشد لذا حتماً از خاموش شدن آتش خود اطمینان حاصل نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1179

به "هشدار ، وزش شدید باد در استان سمنان و احتمال آتش سوزی جنگل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، وزش شدید باد در استان سمنان و احتمال آتش سوزی جنگل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید