ورود جمهوری اسلامی به باشگاه امداد و نجات جهانی

به گزارش مجله باهام، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل دو تیم امداد و نجات شهری سنگین در ایران با همکاری اتریش و دفتر همکاری امور بشرمحبت آمیز سازمان ملل را نشانه تمایل ایران برای گسترش همکاری با اروپا و حضور فعال در عرصه فعالیت های بشر محبت آمیز توصیف کرد.

ورود جمهوری اسلامی به باشگاه امداد و نجات جهانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، کرمی محمدی در مراسم اختتامیه دوره کارشناسی، برنامه ریزی و آموزشی ویژه تشکیل نخستین تیم بین المللی جستجو و نجات شهری اینساراگ در ایران اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی و تشکیل دو تیم بین المللی جستجو و نجات سنگین شهری یک اقدام ارزشمند برای هر دو کشور بشمار می آید.

کرمی محمدی با بیان اینکه برگزاری دوره بین المللی اینساراگ یک نمونه پیروز در همکاری های بین المللی و در عین حال همکاری بین سازمانی در کشور بشمار می رود، اضافه کرد: از همکاری ها و حمایت های سازمان مدیریت بحران کشور، سفیر اتریش در ایران، هماهنگ کننده دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در اوچا، سازمان آتش نشانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر که صادقانه کوشش کردند تا این دوره آموزشی در ایران برگزار گردد، قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: این پروژه به عنوان یک نمونه از همکاری بین دو کشور اتریش و ایران که دارای سابقه دیرینه همکاری هستند در شرایطی تحقق یافته که مسائل بشردوستانه در جهان واقعاً به حضیض رفته و بسیار مورد خدشه واقع شده و از این رو ارزشمند است.

در ادامه این نشست، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در سخنانی ضمن قدردانی از سفیر اتریش در ایران بدلیل پیگیری و سازماندهی تشکیل تیم بین المللی جستجو و نجات شهری و سازمان های مشارکت کننده در این دوره به ویژه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: تشکیل این دو تیم نقطه عطفی در فعالیت امداد و نجات در کشور و روابط ایران و اتریش محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: اجرای مانور تیم های اینساراگ در مالزی با حضور گروهی از ایران نشان داد که این کار ارزشمندی برای سازمان های عملیاتی است و تیم های اینساراگ زمان حادثه نقش مهمی در کاهش خسارات جانی و اقتصادی دارند و از این رو مقرر شد تیم های اینساراگ در ایران نیز تشکیل گردد و این گامی در راستا اهداف بشردوستانه ایران و انتقال تجربیات در این حوزه است.

بر اساس این گزارش، اشتفان شولتس سفیر اتریش نیز در این جلسه ضمن اشاره به سابقه همکاری دو کشور به ویژه در حوزه امداد و نجات و امدادرسانی در زمان زلزله بم گفت: تشکیل تیم های جستجو و نجات شهری نشانگر عزم ایران برای تعامل در عرصه بین المللی است و از شهرداری تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان های فعال در این دوره تشکر می کنم.

سفیر اتریش اضافه کرد: تشکیل تیم های تخصصی و بین المللی امداد و نجات برای هر کشوری نوعی مشارکت برد - برد است چرا که علاوه بر مشارکت در سوانح طبیعی و انسان ساز باعث تقویت توان کشور ها از جمله ایران در حوزه امداد و نجات می گردد و ایران می تواند الگویی برای تقویت تیم های اینساراگ در منطقه گردد. این مشارکت برای انتقال تجربیات ایران به اتریش نیز ارزشمند است.

وی گفت: پیشرفت در عملیات جستجو و نجات شهری و رسیدن به دستورالعمل های واحد نیازمند حمایت های اقتصادی بین المللی است و گام بعدی دریافت کمک از سازمان ملل متحد با همکاری وزارت امور خارجه است تا بتوان به این دو تیم در پیشبرد اهداف ترسیم شده کمک رساند.

اشتفان شولتس اضافه کرد: در آینده این دو تیم امداد و نجات ایرانی می توانند در مانور های امداد و نجات در اروپا که به عنوان مودکس برگزار می گردد شرکت کنند. حتی می توانیم مانور های مشابه را در ایران برگزار کنیم.

همچنین در این جلسه، اوگوچی دنیلز کننده مقیم سازمان ملل در ایران در ادامه به فواید همکاری های بین المللی و نقش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در ایران اشاره نمود و گفت: برای تشکیل تیم های جستجو و نجات شهری در ایران دستورالعمل اینساراگ به فارسی ترجمه و منتشر شده که در نوع خود ارزشمند است.

وی ابراز امیدواری کرد که فرآیند تشکیل این دو تیم جستجو و نجات شهری در ایران به طور مطلوب طی گردد و ایران به عضویت کامل تیم های بین المللی امداد و نجات (اینساراگ) بپیوندد و در آینده در مانور های جهانی و عملیاتی بشردوستانه مشارکت فعال داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 770

به "ورود جمهوری اسلامی به باشگاه امداد و نجات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود جمهوری اسلامی به باشگاه امداد و نجات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید