وزارت امور خارجه خبر اخراج دو دیپلمات هلندی را تأیید کرد

به گزارش مجله باهام، وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبرهای منتشر شده در خصوص اخراج دو دیپلمات هلندی را رسماً تأیید کرد.

وزارت امور خارجه خبر اخراج دو دیپلمات هلندی را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه ضمن تأیید خبر اخراج دو دیپلمات هلندی از جمهوری اسلامی ایران گفت: دو دیپلمات سفارت هلند در تهران در چارچوب عمل متقابل عنصر نامطلوب شناخته شده و از ایشان خواسته شد در تاریخ های 12 و 13 اسفند خاک کشورمان را ترک نمایند.

قاسمی در ادامه خاطرنشان ساخت: در پی اتهامات بی اساس دولت هلند به دو دیپلمات ایرانی و اخراج ایشان از آن کشور، موضوع عمل متقابل در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفته و پس از آنالیز های همه جانبه در شورایعالی امنیت ملی، نهایتا تصمیم به اخراج دو نفر از دیپلمات های هلندی در تهران گرفته شد.

قاسمی از اینکه حتی با وجود اذعان دادستان کل و وزرای امور خارجه و کشور هلند به عدم مداخله دیپلمات های کشورمان در حوادث رخ داده در خاک آن کشور، دولت هلند حاضر به تجدید نظر در تصمیم خود نشد، ابراز تاسف نموده و اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد مسئولین هلندی با درک درست از شرایط حساس منطقه ای و بین المللی در جهت امیال مخالفان و بدخواستار روابط دو کشور حرکت ننمایند.

وی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران خواستار تنش در روابط خود با کشورهای اروپایی نیست؛ اما هر حرکتی علیه منافع ملی اش را با عمل متقابل در زمان و مکان خود و متناسب با حفظ مصالح عالیه کشور پاسخ خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 178

به "وزارت امور خارجه خبر اخراج دو دیپلمات هلندی را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امور خارجه خبر اخراج دو دیپلمات هلندی را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید