پاپ خواهان تنش زدایی میان روسیه و اوکراین شد

به گزارش مجله باهام، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا در واکنش به گزارش هایی درباره افزایش حضور نظامی مسکو در دریای سیاه، خواهان تنش زدایی بین روسیه و اوکراین شد.

پاپ خواهان تنش زدایی میان روسیه و اوکراین شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: پاپ در گردهمایی عمومی میدان سنت پیتر گفت با نگرانی عمیق اتفاقات چند منطقه در شرق اوکراین را که در چند ماه اخیر شاهد نقض چند باره آتش بس بوده است، دنبال می نماید.

وی گفت: با وحشت زیاد افزایش تحرکات نظامی را مشاهده می کنم.

رهبر کاتولیک های دنیا همچنین ابراز امیدواری کرد از تنش جلوگیری و صلح و آشتی دوباره برقرار گردد.

پاپ گفت: قویا امیدوارم که از تشدید تنش ها جلوگیری گردد و برعکس، اعتماد دوباره و آشتی و صلح که بسیار ضروری و خواسته ما است برقرار گردد.

تارنمای هیل درباره اظهارات پاپ نوشت: این سخنان به دنبال گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز درباره افزایش حضور نظامی روسیه در دریای سیاه و اعزام دو ناو جنگی و 15 کشتی کوچک به این منطقه در بحبوجه تنش ها با اوکراین مطرح شد.

این رسانه اضافه کرد: روسیه حضور نظامی خود در مرز اوکراین را در هفته های اخیر و همزمان با تشدید درگیری ها در شرق اوکراین با جدایی طلبان هوادار روسیه افزایش داده است.

دولت جو بایدن روز پنجشنبه گفت که تحریم هایی را علیه روسیه به خاطر دخالت در هک شرکت سولار ویندز، عملیات نفوذ خارجی در انتخابات های آمریکا و بعضی نگرانی های دیگر اعمال می نماید. دولت آمریکا همچنین 10 دیپلمات روس را اخراج نموده است.

مسکو در واکنش به این اقدام دولت بایدن روز آدینه خواهان خروج 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه شد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1721

به "پاپ خواهان تنش زدایی میان روسیه و اوکراین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ خواهان تنش زدایی میان روسیه و اوکراین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید