انتها پروژه پنهان بازگشت قلعه نویی به استقلال

به گزارش مجله باهام، شکست قلعه نویی مقابل استقلال پروژه بازگشت او به استقلال فصل نوزدهم را به کلی از بین برد. حالا شفر می تواند با خیال راحت به یک فصل دیگر مربیگری در استقلال بیندیشد.

انتها پروژه پنهان بازگشت قلعه نویی به استقلال

حرف های احمد سعادتمند، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال بعد از پیروزی بزرگ آبی ها مقابل سپاهان نشان می دهد که هیات مدیره باشگاه استقلال روی ماندن وینفرد شفر در استقلال نظر مساعد دارد. سعادتمند بعد از پیروزی استقلال این جملات را به زبان آورده است:این مربی یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد و از سویی باید بگویم نظر اعضای هیات مدیره در خصوص ادامه حضور وی در استقلال مثبت است.

شفر درحالی از اعضای هیات مدیره رای اعتماد گرفته که بعد از شکست بزرگ مقابل پرسپولیس و پیامدش تساوی خانگی مقابل سایپا و از دست دادن شانس قهرمانی در لیگ برتر، در شرایطی کاملا متزلزل قرار گرفته بود و حتی از داخل باشگاه استقلال خبر می رسید که امیر حسین فتحی حتی با یکی از مربیان سابق این باشگاه برای نشستنروی نیمکت به صورت موقت تا انتها فصل نیز گفت و گو هایی انجام داده است. به واقع اگر استقلال به الهلال می باخت و نمی توانست مقابل سپاهان هم نتیجه مطلوبی بگیرد این پروسه به انتها می رسید و مدیران باشگاه استقلال برای بیرون بردن تیم خود حتی به شکل مقطعی از بحران های نسبی اقدام به انتخاب مربی موقت می کردند و یقینا شفر نیز که خود را در تنگنا می دید برای اینکه بیشتر زیر باد انتقاد ها خرد نگردد، با وجود قراردادی که برای فصل بعد منعقد نموده، خواهان جدایی از استقلال می شد اما این پیروزی های اخیر حال و هوای پیرمرد با استقلال را دگرگون نموده و راه های تغییر مربی در استقلال را پیش روی تصمیم گیران این باشگاه مسدود نموده است.

در استقلال پس از اینکه شکست بزرگی در دربی حاصل شد حتی صحبت از بازگشت امیرقلعه نویی برای فصل نوزدهم هم بود. آن ها که بر احوالات این باشگاه اشراف دارند و تحرکات پشت پرده این تیم را رصد می نمایند متفق القول از بازگشت امیرقلعه نویی در فصل آینده خبر می دادند. حتی نشانه ها و نقل قول هایی وجود داشت که علاقه امیرحسین فتحی به بازگرداندن این مربی به استقلال را نیز به اثبات می رساند اما بردهای اخیر باعث شد تا سایه سنگین این پروژه به طور کلی از باشگاه استقلال رخت بر ببندد و مدیران و تصمیم گیران آشکار و نهان باشگاه استقلال به این نتیجه برسند که باید یک فصل دیگر به وینفرد شفر فرصت بدهند تا شاید او بعد از سال ها بتواند جام قهرمانی لیگ را برای آبی های پایتخت به ارمغان بیاورد.

شفر حالا فرصت تازه ای را به دست آورده تا دوباره خودش را در استقلال احیاء کند. او دیگر نباید نگران تغییرات احتمالی فصل آینده و جدایی از این باشگاه و بازگشت امیرقلعه نویی باشد. پروژه ای که ماه ها به طور پنهانی در باشگاه استقلال زمزمه می شد و حتی بعضی از قطعی بودن این بازگشت پرده برمی داشتند. حمایت هایی هم از سوی بعضی جریان های رسانه ای نزدیک به استقلال از امیرقلعه نویی می شد و جسته و گریخته می دیدیم که نام امیر قلعه نویی به عنوان منجی استقلال برده می گردد.

هرچند که امیر در سال های مربیگری در استقلال جام های متعددی را برای این باشگاه به دست آورده و یک مربی پیروز در استقلال محسوب می گردد اما باخت آدینه شب او به وینفرد شفر تبعات سنگینی برایش خواهد داشت و نه تنها بازگشتش به استقلال را برای سال های متمادی به عقب می اندازد و چه بسا غیرممکن هم نموده باشد، بلکه حالا جایگاهش در سپاهان را هم قدری متزلزل نموده است. البته امیر هنوز با سپاهان شانس رسیدن به قهرمانی در جام حذفی را دارد وشاید دست یابی به این جام بتواند مدیران باشگاه سپاهان را برای ادامه همکاری با او در شرایطی که جام لیگ را از کف داده، ترغیب کند.

به هرحال این ماجرای بازگشت های مربیان سابق به استقلال اتفاق تازه ای نیست و سال ها است مربیان در حال رفت و آمد به این تیم هستند و در گذشته نیز بارها شاهد بودیم که نه فقط امیر قلعه نویی بلکه مظلومی و مرفاوی به دفعات به این تیم رفت آمد داشته اند ودر مقاطعی سکان راهنمایی استقلال را در دست گرفته اند. بازگشت به استقلال هدف شیرینی است که همه مربیان سابق استقلال می کوشند بعد از جدایی از این تیم آن را دنبال نمایند و دوباره خود را به استقلال برسانند اما ظاهرا برای امیرقلعه نویی دوری از استقلال تمدید خواهد شد و باخت آدینه شب راه دیگری برای آن ها که بازگشتش را حمایت و مدیریت می کردند باقی نگذاشته است و استقلال حالا باید به ادامه همکاری با شفر فکر کند و بر اساس برنامه های او پیش بروند.

برنامه هایی که موضوع آن، حفظ ستاره ها و جذب بازیکنان مورد نظر است تا شاسد فصل اینده طلسم قهرمان نشدن استقلال بشکند. آیا می شکند؟

10-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 193

به "انتها پروژه پنهان بازگشت قلعه نویی به استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها پروژه پنهان بازگشت قلعه نویی به استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید