پیامدهای کرونا ازنظر صندوق بین المللی پول

به گزارش مجله باهام، رئیس صندوق بین المللی پول با هشدار نسبت به پیامدهای مالی ناشی از ویروس کرونا، گفت: کووید-19 می تواند دنیا را با رکودی بدتر از آنچه سال 2008 رخ داد روبرو کند اما فکر می کنم که سطح تولیدات دنیای در سال 2021 به مدار صعودی بازگردد.

پیامدهای کرونا ازنظر صندوق بین المللی پول

به گزارش رویترز، کریستالینا جیورجیوا با ابراز رضایت از اقدامات دولت ها و نهادهای اقتصادی در سراسر دنیا برای تقویت نظام درمانی و حمایت از شرکت ها و کارکنان آسیب دیده از کرونا گفت: همه این اقدامات بسیار خوب است اما نباید فراموش کنیم که شاید در آینده انجام کارهای بیشتری لازم باشد. بانک های مرکزی تا به امروز کارهای زیادی نموده اند اما در جبهه اقتصادی این جنگ هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که انجام دهیم.

رئیس صندوق بین المللی پول با اعلام آمادگی برای انجام اقدامات حمایتی بیشتر گفته است که تا به امروز حدود 80 کشور از این نهاد درخواست یاری نموده اند. به گفته جیورجیوا صندوق پول یک تریلیون دلار بودجه برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است.

گفتنی است که کووید-19 تا به امروز در 130 کشور دنیا گزارش شده که بیش از 16 هزار نفر از 350 هزار مبتلا به این بیماری نیز تا به امروز جان خود را از دست داده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 991

به "پیامدهای کرونا ازنظر صندوق بین المللی پول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامدهای کرونا ازنظر صندوق بین المللی پول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید