پیشنهاد وزیر امور خارجه هلند درباره پرونده ناوالنی

به گزارش مجله باهام، وزیر امور خارجه هلند خواهان حل مسئله مسمومیت مخالف روس به وسیله سازمان منع سلاح های شیمیایی شد.

پیشنهاد وزیر امور خارجه هلند درباره پرونده ناوالنی

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به نقل از خبرگزاری تاس، استیو بلوک، وزیر امور خارجه هلند گفت شرایط مربوط به حادثه ای که برای الکسی ناوالنی وبلاگ نویس و منتقد روس اتفاق افتاده است، باید به وسیله سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) دنبال گردد.

بلوک در یک کنفرانس ویدئویی که بنیاد هریتیج در واشنگتن آن را برنامه ریزی نموده بود، گفت: با توجه به مسمویت ناوالنی، که پزشکان آلمانی به صراحت گفته اند ردپای ماده ای ممنوعه راپیدا نموده اند، بهتر است این موضوع به وسیله سازمان منع سلاح های شیمیایی دنبال گردد تا بفهمیم چه کسی پشت پرده این حادثه بوده است.

ناوالنی در 20 اوت هنگام پرواز از شهر تومسک به مقصد مسکو احساس بیماری کرد و هواپیمای او در شهر اورمسک فرود اضطراری انجام داد. او در حالت کما به بیمارستان منتقل و به دستگاه تنفسی متصل شد. وی در 22 اوت به کلینیکی مستقر در برلین منتقل شد. پزشکان گفتند که نشانه های های مسمومیت در بدن وی پیدا شده است.

پزشکان این کلینیک گفتند ناوالنی در 7 سپتامبر از کما خارج و از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده است.

دولت آلمان گفت سم شناسان ارتش آلمان متوجه شدند ناوالنی در معرض عامل اعصابی از گروه خانواده نوویچوک قرار گرفته است. به دنبال این اظهارات، برلین و شرکای غربی اش انگشت اتهام را به سمت مسکو گرفته و هشدار دادند تحریم های احتمالی را علیه مسکو آنالیز می نمایند.

طرف روسی تاکید می نماید، علاقه مند است این حادثه را به شکل دقیق آنالیز کند و آماده است با آلمان درباره این حادثه همکاری همه جانبه داشته باشد. مسکو همچنین به این واقعیت اشاره می نماید که قبل از انتقال ناوالنی به آلمان هیچ عامل سمی در نمونه های گرفته شده از وی مشاهده نشده است. برلین هیچ مدرکی را برای اثبات ادعای خود ارائه ننموده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1308

به "پیشنهاد وزیر امور خارجه هلند درباره پرونده ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد وزیر امور خارجه هلند درباره پرونده ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید