کشته شدن رییس سازندگان بمب القاعده یمن در حمله آمریکا

به گزارش مجله باهام، مقامات یمنی و یک رهبر قبیله ای از کشته شدن رییس سازندگان بمب القاعده در حمله پهپادی آمریکا خبر دادند.

کشته شدن رییس سازندگان بمب القاعده یمن در حمله آمریکا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ابراهیم العسیری، کارشناس مواد منفجره و رییس سازندگان بمب القاعده است که در طرح ریزی برای سقوط هواپیمای مسافربری آمریکا در کریسمس 2009 و سایر حملات مرتبط با حمل و نقل هوایی دست داشته است.

یکی از مقامات امنیتی یمن کشته شدن العسیری را تایید نموده و یک منبع مطلع وابسته به القاعده و یکی از رهبران قبیله ای نیز اظهار نموده اند که این کارشناس مواد منفجره در حمله پهپادی آمریکا در استان مأرب در شرق یمن کشته گردیده است.

این رهبر قبیله ای گفت، العسیری به همراه چهار تن از دستیارانش مورد حمله نهاده شد. وی همچنین اظهار کرد، همسر العسیری چند ماه قبل از سوی نیروهای تحت حمایت امارات دستگیر و سپس آزاد شد.

القاعده درباره این عضو سازنده بمب سکوت نموده است و به گفته این منبع مطلع یمنی ، این گروه به دنبال مظنونان جاسوسی ای است که ممکن است محلی که العسیری در آن حضور داشته را به نیروهای آمریکایی گزارش داده باشند.

تایید خبر کشته شدن العسیری پس از آن صورت گرفت که سازمان ملل در گزارشی اطلاع داد، این مرد 36 ساله دارای ملیت عربستانی که یکی از مهم ترین شبه نظامیان تحت تعقیب آمریکا است، ممکن است در نیمه دوم 2017 کشته گردیده باشد.

العسیری که گفته می گردد در در اقدام برای منفجر کردن یک جت مسافربری در سال 2009 دست داشته، در ریاض در رشته شیمی تحصیل نموده و حتی در سال 2009 در توطئه ای برای ترور محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان در لباس برادر کوچک تر خود مواد منفجره کار گذاشته بئذ که به مرگ برادرش در اثر انفجار انجامید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 13

به "کشته شدن رییس سازندگان بمب القاعده یمن در حمله آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن رییس سازندگان بمب القاعده یمن در حمله آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید