یاری های اقتصادی به افغانستان در امارات، کانادا و آمریکا مصرف شده است

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران؛ بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان گفت: بخش بزرگی از یاری های خارجی ها برای بازسازی افغانستان به حساب های بانکی در دبی انتقال داده شده و یا برای خرید خانه در ایالت ویرجینای آمریکا و شهر ونکوور کانادا مصرف شده است.

یاری های اقتصادی به افغانستان در امارات، کانادا و آمریکا مصرف شده است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر؛ جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گفتکو با تورنتو استار گفت که بخش زیادی از یاری های مالی آمریکا و کشورهای دیگر برای بازسازی افغانستان، حیف و میل شده است.

وی اضافه نمود: بخش بزرگی از یاری های خارجی ها برای بازسازی افغانستان به حساب های بانکی در دبی انتقال داده شده و یا برای خرید خانه در ایالت ویرجینای آمریکا و شهر ونکوور کانادا مصرف شده است.

به گفته ساپکو از 17 سال گذشته تاکنون-یعنی از زمان شروع جنگ تحت رهبری آمریکا علیه تروریسم در افغانستان- این کشور هنوز هم با مسائل وسیعی دست به گریبان است، ظرفیت و توانایی نیروهای امنیتی افغانستان هنوز هم با ابهام روبرو است، فساد اداری همچنان ادامه دارد و فراوری مواد مخدر هنوز هم منبع مهم تامین شورشیان مخالف دولت افغانستان است.

وی اضافه نمود که آمریکا در مدت زمان بسیار یاری های مالی بسیار زیادی به افغانستان نموده است آنچه که خیلی بیشتر از ظرفیت مالی کشور کوچکی مانند افغانستان است.

وی گفته است افغانستان هنوز هم با مشکل بزرگ فساد اداری روبرو است و ایالات متحده در برخی از این مسائل از جمله فساد اداری نقش دارد. چرا سرازیر شدن یاری های مالی بیحساب و کتاب آمریکا سبب شده است که فساد اداری در افغانستان بیشتر رشد کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 916

به "یاری های اقتصادی به افغانستان در امارات، کانادا و آمریکا مصرف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های اقتصادی به افغانستان در امارات، کانادا و آمریکا مصرف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید