شروع تقویت همکاری های پکن با اروپا با سفر رییس جمهور چین به فرانسه

به گزارش مجله باهام، پایگاه خبری ون مینوت فرانسه در تحلیل سفر رئیس جمهوری چین به پاریس نوشت: این دیدار نه تنها فرصتی برای امضای قراردادهای تجاری و موافقتنامه های همکاری، بلکه بستری برای بحث در خصوص قوانین چند جانبه است و در حالی صورت می گیرد که اتحادیه اروپا هیچ خط مشی سیاسی مشخصی در برابر پکن ندارد.

شروع تقویت همکاری های پکن با اروپا با سفر رییس جمهور چین به فرانسه

سفر رییس جمهور چین

حکومت دنیای، قوانین تجاری و احترام به محیط زیست در دستور کار این سفر قرار خواهد گرفت.

ون مینوت ادامه داد: شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نخستین سفر رسمی خود به فرانسه را در حالی شروع نموده که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه کوشش می نماید با توجه به قوانین چند جانبه گرایی بد، او را متقاعد به بحث در خصوص قوانین چند جانبه کند.

تجارت اروپا

همکاری های تجاری اروپا با چین و تقویت این همکاری ها در حالی مطرح می گردد که اروپا با بحران سخت برگزیت دست و پنجه نرم می نماید.

روابط با چین، چهره دنیا را با سرمایه گذاری همه جانبه بویژه در جهت جاده جدید ابریشم تغییر می دهد.

این پایگاه خبری فرانسوی نوشت: امانوئل مکرون مایل است که این تحولات را به تصویر بکشد.

فرانسه

وی یکشنبه شب در توئیتی پس از استقبال از رئیس جمهوری چین و همسرش در بولیو سور مر در ریویرا فرانسه نوشت که این دیدار همکاری های استراتژیک ما و نقش فرانسه، اروپا و چین را به نفع یک چندگانگی قوی تقویت خواهد نمود.

به گزارش ایرنا، سفر رئیس جمهوری چین به فرانسه که بدنبال سفر وی به رم و دیدار با مقام های ایتالیایی در روز گذشته(یکشنبه) اجرا شده، سه روزه خواهد بود و در جریان این سفر و فردا(سه شنبه) امانوئل مکرون در کاخ الیزه میزبان یک گردهمایی با حضور رئیس جمهوری چین، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا خواهد بود.

سفر رئیس جمهوری چین به فرانسه پس از طرح رنسانس اروپایی مکرون که چندی پیش مطرح و با انتقادهایی از سوی مقام های آلمان و اتریش همراه بود انجام می گردد و رییس جمهوری فرانسه با توجه به کوشش هایی که در جهت همگرایی اعضای اتحادیه اروپا داشته، امیدوار است چین را متقاعد به یک همکاری چندجانبه قوی با متحدان اروپایی خود کند.

با تور چین همراه باشید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 161

به "شروع تقویت همکاری های پکن با اروپا با سفر رییس جمهور چین به فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تقویت همکاری های پکن با اروپا با سفر رییس جمهور چین به فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید