ایمانی در گفت و گو با خبرنگاران: نرخ 1600 تومانی خرید تضمینی گندم مطابق با هزینه های فراوری است، خودکفایی گندم ادامه دارد

به گزارش مجله باهام، رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم از 1470 به 1600 تومان را جوابگوی هزینه های کشاورزان اظهار داشت.

ایمانی در گفت و گو با خبرنگاران: نرخ 1600 تومانی خرید تضمینی گندم مطابق با هزینه های فراوری است، خودکفایی گندم ادامه دارد

علیقلی ایمانی رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار ، نرخ جدید خرید تضمینی گندم را مطابق با هزینه های فراوری دانست و گفت: اگرچه در دو سال زراعی گذشته، نرخ خرید تضمینی گندم مطابق با قانون افزایش نیافت، اما برای سال زراعی جدید تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم از 1470 به 1600 تومان جوابگوی هزینه کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه افزایش مجدد نرخ خرید تضمینی گندم منطقی نیست، اضافه نمود: اگر مسئولان دولتی بخواهند بیش از حد در این مسئله ورود نمایند، بی شک این موضوع تاثیر سوء بر بازار خواهد داشت به طوریکه کشاورزان برای خرید نهاده و خدمات باید مبلغ بالاتری را پرداخت نمایند.

ایمانی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، نرخ حداقلی هزینه های فراوری است، اعلام کرد: اگربازار با نرخ های بالاتری محصول فراوریی کشاورزان خریداری کند، دولت ممانعتی برای این موضوع ایجاد نکرده است.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ادامه داد: کشاورزان با افزایش بهره وری در واحد سطح و کاهش هزینه های فراوری باید در صدد جبران هزینه هایشان باشند چرا که در صورت عملکرد پایین، خرید گندم با نرخ 2 هزار تومانی سودی برای کشاورزان در بر ندارد.

به گفته وی کشاورزان با استفاده مطلوب از نهاده های فراوری می توانند عملکرد در واحد سطح را افزایش و ضایعات را کاهش دهند.

ایمانی در انتها از افزایش 2 درصدی سطح زیر کشت گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد و گفت: برای سال زراعی جدید 4 میلیون هکتار اراضی دیم و 2 میلیون هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته است که با این وجود پیش بینی می گردد مسئله ای برای خودکفایی گندم پیش نیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 105

به "ایمانی در گفت و گو با خبرنگاران: نرخ 1600 تومانی خرید تضمینی گندم مطابق با هزینه های فراوری است، خودکفایی گندم ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمانی در گفت و گو با خبرنگاران: نرخ 1600 تومانی خرید تضمینی گندم مطابق با هزینه های فراوری است، خودکفایی گندم ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید