بودجه دفاعی تایوان برای مقابله با تهدید چین افزایش یافت

به گزارش مجله باهام، یک رسانه هنگ کنگی گزارش کرد دولت تایوان بودجه دفاعی خود را برای مقابله با آنچه تهدیدهای چین خوانده، برای امسال میلادی افزایش داده است و میخواهد این روند فزاینده بودجه را حفظ کند.

بودجه دفاعی تایوان برای مقابله با تهدید چین افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز سه شنبه نوشت، برای سال 2019 میلادی بودجه دولت خانم تسای اینگ ون رهبر تایوان 11 میلیارد و 340 میلیون دلار اعلام شده است که در مقایسه با سال 2018 میلادی 5.6 درصد رشد نشان می دهد.

تایوان همچنین بر اساس این گزارش میخواهد تا سال 2027 میلادی میزان بودجه نظامی خود را به 13 میلیارد و 100 میلیون دلار برساند تا بتواند برای مقابله با تهدیدهای نظامی چین آمادگی بیشتری داشته باشد.

ارزش بودجه نظامی چین برای سال 2019 میلادی معادل 177 میلیارد و 500 میلیون دلار است که در مقایسه با دوره مشابه در سال 2018 نزدیک به 7.5 درصد رشد داشته است.

دولت آمریکا در سال های اخیر بارها از تایوان خواسته است تا توان نظامی خود را با هزینه های بیشتر افزایش دهد و همزمان تهدیدهای نظامی چین علیه تایوان رجحان گرفته است.

چن چونگ چی سخنگوی ارتش تایوان در مصاحبه ای خاطر نشان نموده است که بودجه نظامی باید افزایش یابد و برای این منظور برنامه ریزی شده است ما باید برای مهار تهدیدهای چین آماده تر باشیم.

گزارش وزارت دفاع تایوان حاکی است که روز دوشنبه جنگنده های سوخو 30 و جیان 11 چین برای حضور در رزمایش اقیانوس آرام غربی از تایوان عبور نموده اند و جنگنده ها و کشتی های تایوانی آنها را رصد نموده اند.

تایوان برای تقویت قدرت نظامی خود به دنبال خرید 108 دستگاه تانگ ام یک و 66 فروند جنگنده اف 16 وی از آمریکا است.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 173

به "بودجه دفاعی تایوان برای مقابله با تهدید چین افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه دفاعی تایوان برای مقابله با تهدید چین افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید