سازمان ملل: در جنگ با گرسنگی در یمن شکست خوردیم

به گزارش مجله باهام، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ضمن هشدار نسبت به اینکه این سازمان در نبرد با گرسنگی در یمن شکست خورده است، بیان کرد، یمن در حال حاضر شاهد بدترین وضعیت شیوع وبا است.

سازمان ملل: در جنگ با گرسنگی در یمن شکست خوردیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت ارم نیوز، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در جلسه عصر جمعه شورای امنیت در دفتر این سازمان در نیویورک که به آنالیز وضعیت وخیم انسانی در یمن اختصاص داشت، گفت: یمن در آستانه مرگ جمعی در اثر گرسنگی است.

لوکوک گفت: شورای امنیت اطلاعاتی از وضعیت انسانی در یمن را خواهان گردیده بود و به صورت مختصر باید بگوییم که وضعیت در یمن وخیم است و ما در مبارزه با گرسنگی در این کشور شکست خوردیم.

این مسئول سازمان ملل با اشاره به اینکه وضعیت در یمن طی چند هفته اخیر به شکلی محسوس رو به وخامت رفته است، گفت: چه بسا اکنون ما به نقطه بی بازگشتی نزدیک گردیده ایم که ممانعت از مرگ دسته جمعی مردم در اثر گرسنگی غیرممکن خواهد بود.

این مسئول سازمان ملل اضافه نمود: تقریبا تمامی موادغذایی یمن از خارج وارد می گردد و همین مساله مستقیما موجب افزایش شدید قیمت موادغذایی برای حدود 10 میلیون یمنی می گردد که دچار سوءتغذیه هستند اما در لیست گروه های احتیاجمند به امدادرسانی ها قرار ندارند.

از آوریل 2017 بیش از 1.1 میلیون مورد ابتلا به وبا در یمن و نیز 2310 مورد فوتی در اثر ابتلا به اینگونه بیماری اعلام گردیده است.

یمن با یکی از بدترین بحران های گرسنگی دنیا روبرو است به طوری که 18 میلیون تن از مجموع 27 میلیون تن جمعیت این کشور یعنی نزدیک به دو سوم ساکنان آن با خطر گرسنگی روبرو بوده و طبق گزارش سازمان ملل آنها نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تامین خواهد شد.

طبق گزارش سازمان ملل 22 میلیون یمنی یعنی حدود 75 درصد از ساکنان یمن به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 50

به "سازمان ملل: در جنگ با گرسنگی در یمن شکست خوردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: در جنگ با گرسنگی در یمن شکست خوردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید