سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری چینی ها در جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله باهام، باکو - خبرنگاران - شرکت های چینی تا به حال بیش از 800 میلیون دلار در اقتصاد جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کردند. این مطلب در هفتمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی و تجاری جمهوری آذربایجان و چین اعلام شد.

سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری چینی ها در جمهوری آذربایجان

به گزارش روز شنبه وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان هفتمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در جریان سفر اخیر هیئت اقتصادی جمهوری آذربایجان به سرپرستی شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد این کشور به چین برگزار شده است.

در این اجلاس همچنین اعلام شد که در سال 2018 میلادی حجم گردش تجاری جمهوری آذربایجان و چین 1 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده که ظرفیت های زیادی برای افزایش این رقم وجود دارد.

همچنین 43 درصد از مجموع تجارت چین با کشورهای منطقه قفقاز جنوبی با جمهوری آذربایجان انجام می گیرد.

در حال حاضر نزدیک به 120 شرکت چینی در حوزه های اقتصادی مختلف جمهوری آذرربایجان فعال هستند که مجموع سرمایه گذاری آنها در اقتصاد این کشور بیش از 800 میلیون دلار می باشد.

در انتها هفتمین اجلاس کمیسیون بین دولتی جمهوری آذربایجان و چین یادداشت تفاهم گسترش همکاری دو کشور در حوزه های صنعت، کشاورزی، ترانزیت، تجارت، سرمایه گذاری، ارتباطات و فن آوری اطلاعات، گردشگری و فرهنگی به امضا رسیده است.

با تور چین همراه شوید

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 121

به "سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری چینی ها در جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری چینی ها در جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید