سیلاب بیماری های ناشی از آلودگی آب را به همراه دارد

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، کیامرث حاجی زاده ظهر امروز در شورای سلامت در استانداری خوزستان گفت: بالا آمدن سطح اب موجب بیرون زدگی فاضلاب می گردد، به عنوان مثال در بسیاری از شهرهای به ویژه در اهواز و شهرهایی مانند رفیع، بوستان و غیره به دلیل بالا بودن سطح آب، آب به خیابان ها رسیده که مستلزم حضور تیم های امداد نجات و شرکت های آب و فاضلاب است تا دستگاهای مکنده را به طور مستمر در منطقه به صورت آماده باش مستقر نمایند و اگر جایی احتیاج به لایروبی و یا راهنمایی فاضلاب دارد کار لایروبی را انجام دهند.

سیلاب بیماری های ناشی از آلودگی آب را به همراه دارد

وی ادامه داد: پس از سیلاب بیماری های ناشی از آلودگی های آب و فاضلاب ایجاد می گردد که انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه معاونت بهداشتی نظارت مستمری در این حوزه داشته باشند و اکیپهای متخصص را در این زمینه اعزام نمایند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با تاکید بر نظارت کلرسنجی و آب آشامیدنی توضیح داد: انتها هفته جاری بارندگی شدید را در استان شاهد هستیم و هم اکنون نیز سدهای استان لبریز هستند لذا برای اینکه اتفاق ناگواری رخ ندهد و مسئله ای برای استان پیش نیاید میزان دبی از سدها را افزایش می دهیم.

وی با بیان اینکه علت بالا آمدن رودخانه ها در حوزه کرخه افزایش میزان خروجی سدها است، گفت: حجم دبی ورودی در مقطع اهواز 1400 مترمکعب در ثانیه است که 14 برابر تابستان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 157

به "سیلاب بیماری های ناشی از آلودگی آب را به همراه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب بیماری های ناشی از آلودگی آب را به همراه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید