مطالعه طرح توسعه آبگرم محلات در دستور کار قرار گیرد

به گزارش مجله باهام، جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، شنبه 21 مهر به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی برگزار گردید.

مطالعه طرح توسعه آبگرم محلات در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در این نشست گفت: به منظور سامان دهی چشمه های آبگرم محلات تاکنون آنالیز های مقدماتی توسط شرکت آب منطقه ای استان انجام گرفته است، اما ضرورت انجام مطالعه ای دقیق تر مشهود است.

او اضافه نمود: وجود این مطالعات در واقع نقشه راهی برای اقدامات سرمایه گذاری خواهد بود و یاری می نماید اتفاقی که برای سرچشمه محلات بروز کرد، در این منطقه پیشگیری گردد. به جهت شروع مطالعه در منطقه ضروری است که مبلغ 20 میلیون تومان در قالب جابجایی اعتبار در امسال اختصاص یابد و در سال آینده نیز اعتبارات مورد احتیاج تامین گردد.

معاون استاندار مرکزی در خصوص پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر پروژه های وابسته به وام و تسهیلات بانکی در اولویت نیست و تمرکز بر روی پروژه های دارای منابع مالی شخصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز با اشاره به مطالعات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه ای درخصوص چشمه های آبگرم محلات گفت: این مطالعات به منظور معین دبی آب چشمه ها، وضعیت سفره ها و ... انجام خواهد شد که زمینه سرمایه گذاری اطمینان بخش را فراهم خواهد نمود.

سید محمد حسینی با اشاره به طرح صورت گرفته توسط بنیاد مسکن در منطقه و طرح مکمل صورت گرفته توسط میراث فرهنگی خواهان اجرای این طرح توسط بنیاد مسکن شد و اضافه نمود: متأسفانه در حال حاضر منطقه فاقد ساماندهی است به طوری که ورودی، خروجی، خیابان و میادین در منطقه وجود ندارد که باید طرح در این خصوص اجرا و جهت ساماندهی نیز مطالعات لازم انجام گیرد.

فرماندار محلات نیز در این نشست در خصوص وضعیت آبگرم محلات بیان نمود: موضوع آبگرم محلات یک موضوع فرااستانی و ملی است و به همین دلیل احتیاج است که برنامه ریزی ملی در این راستا صورت گیرد.سالانه 450 هزار نفر از آبگرم محلات بازدید دارند، اما مشکلاتی در این راستا وجود دارد و علی رغم تعطیلی معادن منطقه اخیرا یکی از معادن مجددا مجوز بهره برداری دریافت نموده است به همین دلیل ضروری است که وضعیت چشمه های ایجاد شده به واسطه فعالیت معادن و مالکیت چشمه ها، میزان برداشت معین تکلیف گردد و ضروری است که شرکت آب منطقه ای با جدیت بیشتری در این خصوص ورود کند.

در حاشیه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب 15 طرح سرمایه گذاری شامل مجتمع گردشگری، اقامتگاه بومگردی، سفره خانه و مجتمع های بین راهی زمینه اشتغال مستقیم برای 2580 نفر ایجاد خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 70

به "مطالعه طرح توسعه آبگرم محلات در دستور کار قرار گیرد" امتیاز دهید

2 کاربر به "مطالعه طرح توسعه آبگرم محلات در دستور کار قرار گیرد" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه طرح توسعه آبگرم محلات در دستور کار قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید