آیفون 14 پرو مکس در تست باتری نتوانست نسل قبلی خود را شکست دهد!

به گزارش مجله باهام، اپل آیفون 14 پرو مکس را به یک صفحه نمایش فوق العاده باکیفیت مجهز نموده که ظاهرا برترین نمایشگر در بین گوشی های هوشمند موجود در بازار به شمار می رود. با این حال اما، این گوشی هوشمند نمی تواند به انتظارات کاربران در خصوص شارژدهی و طول عمر باتری پاسخ مناسبی دهد و این موضوع را می توان از نتایج تست عمر باتری این گوشی هوشمند پرچم دار در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی آیفون 13 پرو مکس به وضوح فهمید.

آیفون 14 پرو مکس در تست باتری نتوانست نسل قبلی خود را شکست دهد!

مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون 14 پرو مکس، دیسپلی میت جایزه برترین نمایشگر گوشی هوشمند سال 2022 را به این پرچم دار اعطا کرد. این گوشی اپل توانسته به بالاترین امتیاز یعنی +A دست پیدا کند و در جمع دیگر گوشی های هوشمند با چنین امتیازی قرار بگیرد. در ادامه، بنچمارک معتبر DxOMark، این گوشی هوشمند پرچم دار را در تست های باتری مورد آنالیز قرار داده که نتایج آن نشان می دهد آیفون 14 پرو مکس در حالت آماده به کار و در هنگام پخش ویدیو با کدک H.264 بیشتر از آیفون 13 پرو مکس دوام می آورد.

اما همین گوشی هوشمند اپل در هنگام استفاده از وای فای و پردازش اپلیکیشن های مختلف، شارژدهی کمتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه داده و چند دقیقه ای زودتر از آیفون 13 پرو مکس شارژ آن به اتمام رسید. از نظر بنچمارک DxOMark، آیفون 14 پرو مکس از لحاظ شارژدهی و طول عمر باتری جایگاه پانزدهم را در بین گوشی های هوشمندی که تا به امروز آنالیز نموده و جایگاه دوم را در بین گوشی های هوشمند پرچم دار به دست آورده است.

باید اشاره کنیم که آیفون 14 پرو مکس در این تست و بین گوشی های هوشمند پرچم دار تنها نسبت به نسل قبلی خود عملکرد بهتری نشان نداده است. البته آیفون 13 پرو مکس در هنگام استفاده از اپلیکیشن دوربین، انرژی بسیار زیادی مصرف می نماید و این را در تست های قبلی این گوشی دیده بودیم، اما DxOMark چنین تستی را روی آیفون 14 پرو مکس انجام نداده است. این گوشی هوشمند پرچم دار بعلاوه در هنگام شارژ (چه با شارژر سیمی و چه با شارژ بی سیم) سرعت نسبتاً پایینی را ارائه می دهد.

به غیر از بنچمارک DxOMark، وب سایت های دیگری نیز به آنالیز طول عمر باتری قدرتمندترین پرچم دار سال 2022 اپل پرداختند که از جمله آن ها می توان به وب سایت Toms Guide اشاره نمود. وب سایت مذکور در تازهترین آزمایش خود در خصوص طول عمر باتری آیفون 14 پرو مکس اعلام نموده که این گوشی هوشمند با یک بار شارژ کامل به طور میانه 14 ساعت و 42 دقیقه دوام می آورد. در آزمایشی مشابه، آیفون 13 پرو مکس توانست 12 ساعت و 16 دقیقه شارژدهی ارائه دهد.

نکته جالب اما نتایج رده بندی این وب سایت است که همچون DxOMark از لحاظ طول عمر باتری، آیفون 14 پرو مکس پس از ایسوس راگ فون 6 پرو که شارژدهی آن حدود 15 ساعت و 30 دقیقه بوده، جایگاه دوم را بین گوشی های هوشمند پرچم دار از آن خود نموده است. بعلاوه تست های انجام شده به وسیله این وب سایت حاکی از آن هستند که باتری آیفون 14 پرو مکس در نیم ساعت حدود 42 درصد شارژ شده و این در برابر بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی سرعت شارژ بسیار کمی محسوب می گردد.

اگرچه در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس با باتری 4352 میلی آمپر ساعتی، آیفون 14 پرو مکس باتری کوچک تری با ظرفیت 4323 میلی آمپر ساعتی دارد اما به لطف بهره گیری از تراشه تازه A16 Bionic و نمایشگر پیشرفته تر، به طور کلی می توان گفت که آیفون 14 پرو مکس در استفاده عمومی شارژدهی خوبی را به کاربران ارائه می دهد.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2257

به "آیفون 14 پرو مکس در تست باتری نتوانست نسل قبلی خود را شکست دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو مکس در تست باتری نتوانست نسل قبلی خود را شکست دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید