بازگشت امیدوارکننده کریستوفر نولان با فیلم اوپنهایمر

به گزارش مجله باهام، نمایش بخشی از اوپنهایمر، فیلم تازه کریستوفر نولان در رویداد سینماکان ناامیدکننده نبود. این خبر خوبی برای کسانی است که از فیلم آخر این فیلمساز ناامید شده بودند. در این رویداد نولان با تشویق فراوانی از سوی حضار به روی صحنه رفت تا از فیلم تازه اش بیشتر بگوید. این فیلم حماسی زندگینامه ای که داستانش در دوران جنگ جهانی دوم می گذرد، قرار است بیست و یکم ژوئیه به اکران درآید.

بازگشت امیدوارکننده کریستوفر نولان با فیلم اوپنهایمر

این فیلم به زندگی فیزیکدان نظری امریکایی (با بازی کیلین مورفی) که او را به خاطر نقش اش در پروژه منهتن پدر بمب اتمی می دانند، می پردازد. آن بخش هیجان انگیز فیلم که در سینماکان به نمایش عایدی، لحظه ای در تاریخ را نشان می داد که نولان به طور ویژه به آن علاقه دارد؛ زمانی که اوپنهایمر می دانست امتحان کردن بمب اتمی چه جوی را به وجود خواهد آورد و جهان را نابود خواهد نمود اما به هر حال دکمه را فشار می دهد.

نولان درباره این لحظه می گوید: من دلم می خواست در آن اتاق با آن ها باشم و ببینم که اتفاق چه جوری افتاد. دلم می خواست مخاطبان را هم بتوانم به آنجا ببرم. برای اینکه این آرزو به حقیقت بپیوندد، برترین بازیگران و تکنیسین ها را کنار هم جمع کردم.

تریلر فیلم نشان داد که بله، نولان این قصه تاریخی را، با آنچه خودش بالاترین مقدار خطر ممکن توصیف می نماید، به فیلم مهیج تبدیل نموده است. در لحظه مهمی از فیلم شخصیت رابرت داونی جونیور این خبر را که روس ها در مسیر ساخت بمب اتمی هستند، که به این معناست که تحت نظارت اوپنهایمر جاسوسی رخ داده است. در لحظه ای از تریلر فیلم اوپنهایمر درجدال با اخلاقیات ساخت بمب می گوید: من نمی دانم آیا می گردد به ما که بمب اتم داریم اعتماد کرد یا نه اما می دانم به نازی ها نمی گردد اعتماد کرد.

نولان می گوید: چه خوشمان بیاید چه نه، جی. رابرت اوپنهایمر مهم ترین آدم جهانست. او جهانی را که ما امروز در آن زندگی می کنیم، ساخته است، چه خوب چه بد. و قصه اش را هم این طور که پیداست همه باور نموده اند، و من امیدوارم که مخاطبان هم به سالن های سینما بیایند و قصه زندگی او را بر بزرگ ترین پرده ممکن دیدن نمایند.

حضور فیلمی از نولان همواره برای سینماداران اتفاق مبارکی است، چرا که به لطف ژانر پرمخاطب او و تجربه خوشایندی که از دیدنی فیلم او در سال سینما برای مخاطب رقم می خورد، وقتی فیلمی از نولان روی پرده است، سالن ها پررونق است و سینماداران خوشحالند. از آنجا که نولان به علت اختلافاتی دیگر با برادران وارنر کار نمی نماید، اوپنهایمر اولین فیلمی خواهد بود که نولان از زمان ممنتو (Memento) یعنی سال 2000 بدون برادران وارنر اکران خواهد نمود. اوپنهایمر را با استودیو یونیورسال کار نموده است.

نولان که فیلمبرداری دیجیتال را ترجیح می دهد، برای این فیلم دوباره با هویته ون هویتما همکاری نموده است تا سبک بصری فیلم حماسی باشد. اوپنهایمر بر اساس کتابی به نام پرومته امریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) به قلم کای برد و مارتین جی. شروین نوشته شده است و بازیگران مشهوری همانند امیلی بلانت، مت دیمون، رامی ملک، فلورانس پیو و کنت برانا در آن حضور دارند.

منبع: hollywoodreporter

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2345

به "بازگشت امیدوارکننده کریستوفر نولان با فیلم اوپنهایمر" امتیاز دهید

2 کاربر به "بازگشت امیدوارکننده کریستوفر نولان با فیلم اوپنهایمر" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت امیدوارکننده کریستوفر نولان با فیلم اوپنهایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید