ثروتمندترین چهره فناوری چین راز موفقیت خود را فاش کرد ، تعریف جک ما از قانون طلایی 996

به گزارش مجله باهام، جک ما، میلیاردر سرشناس چینی و موسس خرده فروش علی بابا، معتتقد است راز ثروت و موفقیت افسانه ای در یک قانون معین است. قانونی که به قانون 996 مشهور شده است.

ثروتمندترین چهره فناوری چین راز موفقیت خود را فاش کرد ، تعریف جک ما از قانون طلایی 996

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، جک ما که به عنوان یکی از بین المللی ترین ثروتمندان چینی شهرت دارد معتقد است راستا شهرت و ثروت از جاده کوشش می گذرد اما این کوشش به یک قانون معین نیز وابسته است.

جک ما در جریان سخنرانی خود در جمع کارکنان علی بابا گفت: من از سن پایین به یک قانون معین اعتقاد داشتم و این قانون چیزی نبود به جز 966. درواقع از 9 صبح تا 9 بعد از ظهر و در شش روز هفته کار کردن می تواند نه تنها کلید پیروزیت فردی، بلکه کلید پیروزیت جامعه چین باشد.

او ادامه داد: بسیاری از شرکت ها و مردم فرصت کافی برای کار به شکل 996 را ندارند. اما اگر شما زمانی که جوان هستید، به همین شیوه کار کنید، مطمئن باشید که تا انتها عمر پیروز خواهید بود.

جک ما تاکید نمود که پیروی خودش از همین قانون موجب ایجاد انفجار در اینترنت و راه اندازی سایت خرده فروشی او شده است و البته ثروتی را رقم زده که بر اساس اطلاعات فوربس حداقل 40 میلیارد دلار ارزش دارد. اما سخنرانی جک ما و تاکیدش بر کار زیاد از دید بسیاری از کاربران فضای مجازی نقد شده و حتی بسیاری او را دیکتاتور خطاب نموده اند. او نیز در یک پست وبلگی به منتقدان خود پاسخ داده است.

وی در بخشی از این پست نوشته: همانطور که انتظار داشتم، نظرات من در خصوص برنامه 996 منجر به بحث و انتقاد بدون توقف شده است. من این افراد را درک می کنم اما به معتقدم چیزی که گفتم درست بود. بسیاری از جوانان امروزی راه و رسم پیروزیت را نمی دانند.

ریچار لیو بنیانگذار میلیاردر و مدیر عامل شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چینی JD.com، نیز در واکنش به این اظهارات در پست وبلاگی نوشت: مجبور کردن کارکنان به این حجم ساعات کار غیر انسانی است. با این حال، اگر شما شغلی را دوست دارید مسئله ای برای اجرای 996 وجود ندارد.. اما اگر فقط برای امرار معاش کار کنید و شغلتان را دوست نداشته باشید،هر دقیقه رفتن به محل کار عذاب آور است.

با تور چین سفر کنید.

با این حال،جک ما و ریچارد لیو تنها افرادی نیستند که به نوعتی ساعات کاری طولانی را تایید می نمایند، ایلان ماسک نیز از مشاهیر دنیای فناوری و مدیرعامل سرشناس شرکت تسلا است که به بی خوابی و کار طولانی مشهور است. او در ماه نوامبر در توییتر خود گفت: هیچکس در دنیا 40 ساعت در هفته به شکل واقعی کار ننموده است. او بعدها گفت که مردم باید از 80 تا 100 ساعت در هفته کار نمایند تا تاثیر بزرگی داشته باشند.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 172

به "ثروتمندترین چهره فناوری چین راز موفقیت خود را فاش کرد ، تعریف جک ما از قانون طلایی 996" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین چهره فناوری چین راز موفقیت خود را فاش کرد ، تعریف جک ما از قانون طلایی 996"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید