جزیره ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان

به گزارش مجله باهام، جزیره گیاروس یونان جزیره اسرار آمیز و متروکه

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما با جزیره گیاروس یونان آشنا خواهیم کرد . این جزیره یکی از جزیره های اسرار آمیز و متروکه به حساب می آید که دارای رازهای زیادی است پس برای بیشتر آشنا شدن با این جزیره با ما همراه باشید

جزیره ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

یونان در محل پیوند سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا واقع شده است و میراث دار یونان باستان ، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است . که اتن پایخت این کشور تاریخی و باستانی است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این کشور داری مکان های گردشگری زیادی است که جزیره گیاروس یکی از مکان های دیدنی این کشور باستانی است.قبلا این جزیره محل کار اجباری برای زندانیان بوده است که در حال حاضر متروک است و مکانی زیبا برای غواصان است و در حال حاضر این جزیره پناهگاهی برای پرندگان و حیوانات شده است.همچنین این جزیره داری موقعیت و چشم انداز بی نظیر است که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با این جزیره زیبا و شگفت انگیز آشنا شوید.

مقالات بیشتر بخوانید :

  • + آشنایی با حمل و نقل عمومی مسکو
  • + سفر به پراگ جمهوری چک در سه روز
  • + سفر به مسکو در چهار روز
  • + سفر به سن پترزبورگ در سه روز
  • + سفر به سوچی در 3 روز
  • + دیدنی های پاریس فرانسه و راهنمای آن
  • + موزهای کشور روسیه در مسکو

یونان یکی از کشورهایی است که جزیره های بیشماری دارد و تعداد آن ها حتی تا 6 هزار جزیره می رسد. هرچند بسیاری از این جزیره ها خالی از سکنه هستند و تنها جنبه تفریحی دارند. بسیاری از این جزیره های خالی عموما توسط هنرمندان مشهور خریداری می گردد. در میان دریای اژه از دریاهای دورادور دریای مدیترانه جزیره گیاروس واقع شده است که متعلق به کشور یونان است. جزیره ای با سرنوشت و تاریخی شوم که می تواند به بهشتی رویایی تبدیل گردد.

جزیره گیاروس در یونان، سال ها قبل یک اردوگاه کار اجباری و زندان بوده است و در حال حاضر متروکه می باشد. این جزیره زیستگاه فک های راهب مدیترانه ای است که اهمیت بسیاری دارند و هم چنین می توان از این جزیره برای غواصی استفاده کرد.

در زمان های رومیان، این جزیره محل تبعیدی ها بوده است و چندین نویسنده رومی از آن به عنوان جزیره ویرانی، یاد نموده اند. در طی سال های 1326 تا 1352 حدود 22 هزار نفر در این جزیره زندانی بودند یا تبعید شده بودند. هرچند به تازگی کارشناسان اعلام کردند که در حقیقت این جزیره اردوگاه کار اجباری بوده است نه زندان. در دوران استبداد نظامی در سالهای 1345 تا 1352 مقامات یونان وجود این جزیره را در رسانه ها تکذیب می کردند. در طی آن سال ها، ساختمان اصلی جزیره که محل اسکان 10 هزار نفر بود، ویران شد و آن ها مجبور به زندگی در چادر بودند.

در میان زندانی های این جزیره، شاعر یونانی بانیس ریتسوس نیز حضور داشته است. لوانیس چارالامبوپولوس نیز که بعدها به عنوان وزیر امور خارجه در دولت سوسیالیست آندرس انتخاب شد نیز در این جزیره مدتی زندانی بوده است. بعد از سقوط دوران استبداد، ارتش نیروی دریایی یونان تا سال 1378 از این جزیره برای فعالیت های نظامی خود استفاده می کرد. پس از سال 1378 این جزیره را به عنوان یک آثار تاریخی معرفی کردند. در حال حاضر جزیره خالی از سکنه است و دولت آن را به حال خود رها نموده است. چندین پروژه احیاسازی جزیره مطرح شد اما هیچ کدام رسما تایید نشدند.

این جزیره محل زندگی اجتماع بزرگی از فک های راهب مدیترانه است و اهمیت زیست محیطی بالایی دارد. از آنجا که این جزیره سال هاست خالی از فعالیت انسانی است بسیاری از پرندگان و حیوانات به آن پناه آورده اند. هم چنین موقعیت و چشم انداز بی نظیر این جزیره برای غواصان بسیار وسوسه انگیز است و می تواند برای گردشگران و دوستداران طبیعت هیجان انگیز باشد. اما از آنجا که این جزیره همچنان آثار دوران استبداد و فعالیت های ارتش نیروی دریایی را در خود جای داده است و اقدامی برای تخلیه آن ها صورت نگرفته است نمی توان قطعی برای احیاسازی این جزیره صحبت کرد و باید کارهای مقدماتی بسیاری انجام گردد تا گردشگران بتوانند به این جزیره وارد شوند. شاید در سال های آینده این جزیره تاریخ خشونت بار خودش را فراموش کند و محلی برای شادی و آرامش گردشگران تبدیل گردد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 944

به "جزیره ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره ای اسرارآمیز و متروکه گیاروس یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید