ساده ترین روش پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ؛ تنها در 1 دقیقه!

به گزارش مجله باهام، برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ احتیاج نیست تا حتما از برنامه های جانبی خاصی بهره ببرید؛ چرا که گوشی های سامسونگ نو قابلیت های مناسبی برای حل این معضل دارند که در ادامه مطلب شرح می دهیم.

ساده ترین روش پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ؛ تنها در 1 دقیقه!

هنگام استفاده از تلفن، برنامه ها به طور مداوم داده های مختلف را به طور موقت ذخیره می نمایند تا نرم افزارها در هنگام اجرای مجدد، سریع تر بالا بیایند. اگر داده های غیر ضروری بیش از حد ذخیره گردد، فضای ذخیره سازی دستگاه ممکن است ناکافی گردد. وقتی حافظه گوشی شما پر می گردد یا به کندی کار می نماید، پاک کردن حافظه پنهان برنامه و داده ها می تواند یاری نماینده باشد. برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ پیشنهاد می کنیم راهنمای زیر را دنبال کنید.

البته ناگفته نماند پیش از مطالعه راهنمای پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ ابتدا باید نرم افزار سیستم عامل دستگاه و سایر برنامه ها را آنالیز کنید؛ چرا که بسیاری از نرم افزارهای قدیمی پس از به روز رسانی ممکن است بهینه تر شده باشند. به این منظور پیشنهاد می کنیم با دنبال کردن سه قدم زیر، این موضوع را آنالیز کنید:

قدم اول) به مسیر Settings و سپس Software update بروید.

قدم دوم) روی Download and install ضربه بزنید.

قدم سوم) دستور العمل های روی صفحه را دنبال نموده تا فرایند آپدیت انجام گردد.

چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

بخش Device care به شما اجازه می دهد اطلاعات غیر ضروری را از حافظه پنهان یا همان Cache گوشی خود پاک کنید. این قابلیت ها باعث می گردد تا تلفن هوشمند شما کند نگردد و از طرفی دیگر، بهینه تر عمل کند. برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ با Device care مراحل زیر را انجام دهید.

قدم اول) برنامه Settings را اجرا نموده و سپس Battery and device care را انتخاب کنید.

قدم دوم) روی Optimize now ضربه بزنید. قابلیت Device care به طور اتوماتیک گوشی هوشمند شما را بهینه سازی و حافظه پنهان برنامه ها را پاک سازی می نماید.

در واقع Device care چه کارهایی را انجام می دهد؟ به طور خلاصه این بخش کارهای زیر را انجام می دهد:

  • بستن نرم افزارهایی که در پس زمینه در حال کار هستند.
  • مدیریت مصرف باتری به شیوه مطلوب
  • اسکن کردن برنامه های مشکل دار و بد افزارها

اگر مشتاق هستید تا گوشی شما به طور اتوماتیک این روند پاک سازی را هنگامی که با گوشی کار نمی کنید انجام دهد، تنها کافی است به مسیر Options Automation Auto optimize daily رفته و روی آن ضربه بزنید تا فعال گردد.

حافظه پنهان گوشی سامسونگ کجاست؟

اگر برنامه خاصی که از آن استفاده می کنید کند می گردد، ابتدا حافظه ی پنهان آن برنامه را پاک کنید. شما می توانید تمام فایل های مشکل ساز یا اشکال ها را از برنامه حذف کنید. مراحل زیر را برای پاک کردن کش از یک برنامه خاص دنبال کنید.

قدم اول) بخش Settings را اجرا نموده و سپس Apps را انتخاب کنید.

قدم دوم) برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس شما با ضربه زدن روی Storage می توانید اطلاعات برنامه را مشاهده کنید. حالا نوبت به آن رسیده با ضربه زدن روی Clear cache حافظه پنهان برنامه را پاک کنید.

ناگفته نماند که شما با ضربه زدن روی گزینه Clear Data در تنظیمات برنامه می توانید در واقع کل تنظیمات، فایل ها، اطلاعات حساب کاربری و دیتابیس برنامه را به طور کامل پاک می کنید. انجام این فرایند ضرورت خاصی ندارد چون نرم افزارها معمولا دیتای مورد احتیاج را به محض پاک شدن مجدد دانلود می نمایند.

دغدغه ای که در گوشی های نو وجود ندارد!

واقعیت امر در تلفن های هوشمند قدیمی، پر شدن فضای ذخیره سازی گوشی یکی از معضلات مهم در بیشتر کاربران تلقی می شد. با این حال، خوشبختانه با خرید گوشی سامسونگ حتی میان رده و مالی در حال حاضر شما می توانید از قابلیت های اتوماتیک سیستم عامل نسخه های نو اندروید به راحتی بهره ببرید.

اگر گوشی سامسونگ شما به شدت قدیمی شده، پیشنهاد می کنیم با خرید گوشی سامسونگ نو خیالتان را از بابت پر شدن فضای ذخیره سازی گوشی خلاص کنید چون گوشی به طور کاملا هوشمند حافظه پنهان گوشی سیستم عامل و سایر نرم افزارها را آنالیز نموده و سپس برای حذف حافظه پنهان گوشی سامسونگ اقدام خواهد نمود. از طرفی دیگر، از آنجایی که حافظه داخلی بیشتر گوشی های هوشمند نو فراتر از 64 گیگابایت محسوب می گردد، به این راحتی با مشکل کمبود فضای نصب روبرو نخواهید شد! بنابراین، با کمی جست و جو و صد البته تحقیق می توانید نسبت به خرید گوشی نو فارغ از بحث برند اقدام کنید تا با لذت بیشتری با گوشی هوشمند خود کار کنید.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1403 بروزرسانی: 26 خرداد 1403 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2417

به "ساده ترین روش پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ؛ تنها در 1 دقیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین روش پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ؛ تنها در 1 دقیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید