سازمان هواپیمایی: ایرلاین ها گرانفروشی نکردند

به گزارش مجله باهام، درپی اطلاعیه سازمان حمایت درباره برخورد با دو شرکت هواپیمایی به علت افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما، سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی بیان کرد: این مساله ربطی به گرانفروشی ندارد و تنها یکسان سازی انجام شده است.

سازمان هواپیمایی: ایرلاین ها گرانفروشی نکردند

به گزارش ایسنا، پنج شنبه هفته گذشته سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوری کنندگان خاطرنشان کرد که با توجه به گزارش های رسیده مبنی بر افزایش نرخ بلیط هواپیما در چند روز اخیر از سوی تعدادی از شرکت های هواپیمایی در بعضی از راستا های پروازی داخلی، طی آنالیز های اجرا شده مشخص شد تغییرات ایجاد شده در نرخ های بلیط از سوی دو شرکت هواپیمایی و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار اجرا شده است؛ بنابراین ضمن جلب توجه کلیه شرکت های هواپیمایی به رعایت ضوابط، تاکید می گردد با هرگونه افزایش قیمت که مراحل قانونی را طی نکرده و به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده باشد، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.

حسن خوشخو سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، در این باره اظهار کرد: این مساله ارتباطی با گرانفروشی ندارد، اما در زمان تصویب و تایید نرخ نامه اخیر برای نرخ هواپیما بعضی از راستا های خاص در بعضی از منطقه ها کشور بنا به ملاحظات اجتماعی و مالی با قیمت کمتری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: برای مشخص قیمت بلیت هواپیما نرخ هر جایگاه را به ازای هر ساعت پرواز تصویب کردیم و همیشه قیمت بلیت هواپیما براین اساس محاسبه و تصویب شده است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به عنوان مثال اگر نرخ هر ساعت پرواز برای یک جایگاه 1000 تومان تصویب شده است برای بعضی از شهرستان ها برای حمایت از مردم و رونق صنعت هوانوردی در آن منطقه ها 800 تومان مشخص شد، اما درگذر زمان براساس اندازه تقاضای موجود و کاهش عرضه شرکت های هواپیمایی تمایل کمتری برای پرواز به این شهر ها دارند. براین اساس مکانیزم مشخص بلیت هواپیما در این شهر ها با دیگر منطقه ها کشور یکسان سازی شده است.

خوشخو با بیان این که براساس قانون برنامه پنجم مشخص نرخ بلیت هواپیما، آزاد سازی شده و در شورای عالی هواپیمایی نرخ محاسبه شده از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی مورد تایید قرار می گیرد، ادامه داد: اگر قرار باشد نرخ بلیت هواپیما در راستا هایی تغییر کند یا افزایش یابد باید با اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری و تایید در شورای عالی هواپیمایی باشد، اما دراین مورد افزایش غیرقانونی قیمت یا گرانفروشی صورت نگرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2203

به "سازمان هواپیمایی: ایرلاین ها گرانفروشی نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان هواپیمایی: ایرلاین ها گرانفروشی نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید