منطقه بدون زمان در نروژ، یک حقه تبلیغاتی بود

به گزارش مجله باهام، اهالی جزیره ای نروژی به نام سوماروی، سالیان سال است که به زمان بندی مرسوم در جهان پایبند نیستند و طرح منطقه بدون زمان دراصل حقه تبلیغاتی یک شرکت گردشگری بوده است.

منطقه بدون زمان در نروژ، یک حقه تبلیغاتی بود

در 17 ژانویه 2019، خبری درباره جزیره ای نروژی به نام سوماروی منتشر شد که می خواست به اولین منطقه بدون زمان در جهان تبدیل گردد؛ اما همه این سروصداها فقط یک ترفند بازاریابی از جانب آژانس گردشگری دولتی اینوویشن نروژ (Innovation Norway) بوده است که با سازمان تبلیغاتی ویزیت نروژ (Visit Norway) همکاری می نماید.

واقعیت این است که سوماروی در شمال مدار شمالگان قرار گرفته است و خورشید از 28 اردیبهشت تا 4 مرداد غروب نمی نماید و مردم جزیره، 69 روز را بدون شب سپری می نمایند که بخش زیادی از فصل تابستان را شامل می گردد. این موضوع در حدفاصل 10 آبان تا 11 دی نیز مجدداً تکرار می گردد و مردم محلی مجبور هستند شب های طولانی قطبی را تحمل نمایند و به همین علت امور روزمره خود را بدون توجه به زمان بندی متعارف انجام می دهند. پس آیا درخواست برای داشتن منطقه بدون زمان صحت داشت؟ تاحدودی درست بود، اما روابط عمومی نروژ پیازداغ آن را زیاد کرد. ماریان مورک، رئیس ارتباطات تجاری ویزیت نروژ در 26 ژوئن تأیید کرد که طرح منطقه بدون زمان مدتی قبل به وسیله اهالی جزیره کلید خورده بود. بااین حال، تیم اینوویشن نروژ طی همکاری با مردم جزیره، از این فرصت استفاده و آن را به کارزار گردشگری تبدیل کرد.

مردم پس از صحبت با اعضای این آژانس در شهرداری جمع شدند تا درخواست تبدیل شدن جزیره به منطقه بدون زمان را امضا نمایند و نماینده مردم با یکی از نمایندگان مجلس دیدار کرد تا این درخواست را به او تحویل داده و صحبت هایی پیرامون طرح داشته باشد.

مردم محلی می گویند که اینجا همواره روز است و مطابق با آن زندگی می نمایند. زندگی در منطقه بدون زمان سابقه ای طولانی برای مردم دارد و درخواست مکتوب این موضوع صرفاً ابزاری برای رسمی کردن روشی بوده است که برای نسل ها در جزیره جریان دارد.

ماریان مورک می گوید:

از اینکه آژانس گردشگری ما از همان ابتدا، درباره نقش خود در داستان مطرح شده شفاف سازی ننموده است، پشیمان هستیم و عذرخواهی می کنیم. هرچند که طرح منطقه بدون زمان صحت دارد و خود اهالی جزیره آن را مطرح نموده اند و روش زندگی واقعی آن ها است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2079

به "منطقه بدون زمان در نروژ، یک حقه تبلیغاتی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه بدون زمان در نروژ، یک حقه تبلیغاتی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید