نظر کاپیتان تیم ملی درخصوص بازی با سنگال و اروگوئه ، پیش بینی جهانبخش از احتمال صعود ایران در جام جهانی

به گزارش مجله باهام، کاپیتان تیم ملی از آخرین شرایط خودش و تیم ملی در آستانه دیدار با اروگوئه می گوید؛ دیداری که به عقیده او می تواند به تیم ملی کمک کند.

نظر کاپیتان تیم ملی درخصوص بازی با سنگال و اروگوئه ، پیش بینی جهانبخش از احتمال صعود ایران در جام جهانی

خبرنگاران آنلاین - محمد زارعی

فصل تازه برای علیرضا جهانبخش با نیمکت نشینی شروع شد. او در هفته های ابتدایی تنها به عنوان بازیکن ذخیره و در دقایق پایانی به میدان می رفت اما رفته رفته توانست شرایط را تغییر دهد و با گلزنی در لیگ اروپا و ساختن پاس گل در لیگ هلند، به ترکیب اصلی فاینورد برسد. همین مسئله باعث شده تا یکی از کاپیتان های تیم ملی با روحیه ای بالا خودش را به اردوی تیم ملی برساند و زیرنظر کی روش آماده 2 بازی تدارکاتی بزرگ شود.

جهانبخش در گفت وگو با خبرنگاران از اهدافش در این فصل گفته است.

*در شروع فصل شرایط چندان مناسبی نداشتی اما رفته رفته اوضاع برایت بهتره شده و در هفته های اخیر توانسته ای هم به ترکیب اصلی برسی و هم گل زنی کنی و پاس گل بدهی.

در بازی های اول فصل، در ترکیب اصلی نبودم ولی دوست داشتم هرچه زودتر فیکس شوم. تمرینات خوبی داشتم و کم کم اوضاع بهتر شد. می خواستم آمادگی خودم را با ثبت اعداد و ارقام خوب و تأثیرگذاری بیشتر، بالا ببرم. خدا را شکر در این دو سه هفته همه چیز خیلی خوب پیش رفت و بازی های خوبی داشتم. امیدوارم بتوانم این روند را ادامه بدهم تا در سالی که به جام جهانی ختم می شود، هم برای باشگاه تأثیرگذار باشم و هم با آمادگی خوب در جام جهانی حاضر شوم.

*از 7 بازی اول 16 امتیاز گرفته اید و تیم چهارم جدول هستید. فاینورد امسال مدعی قهرمانی خواهد بود؟

لیگ را خیلی خوب شروع کردیم و شرایط خوبی داریم. اختلاف مان با صدر جدول تنها 2 امتیاز است و این شرایط می تواند در آینده بهتر شود. حضور در بالای جدول و حتی رسیدن به قهرمانی از اهداف امسال تیم است. در لیگ اروپا هم یک باخت مقابل لاتزیو و یک برد داشته ایم و به آینده تیم امیدوار هستیم.

*این فصل خودت دنبال چه هدفی هستی؟

اعداد و ارقام بهتری ثبت کنم، نسبت به سال گذشته بازی های بیشتری انجام بدهم و تأثیرگذارتر باشم. امسال بازی ها فشرده تر است و هر سه چهار روز یک بازی داریم. این موضوع می تواند در روند آماده سازی و اعتمادبه نفسی که می توانم داشته باشم، خیلی به من کمک کند.

*تیم ملی با اروگوئه و سنگال بازی محبت آمیز دارد. این بازی ها را چطور می بینی؟

این دو بازی قبل از جام جهانی می تواند محک خوبی برای تیم ملی باشد. هر دو این تیم ها در جام جهانی حضور دارند و امیدوارم بتوانیم بازی های خوبی مقابل آنها انجام بدهیم. در این بازی ها بازیکنان می توانند همدیگر را بهتر بشناسند. برای اینکه تیم ملی روند رو به رشدی داشته باشد و بتوانیم به آماده سازی برسیم، به چنین دیدارهایی نیاز داریم.

*برای سومین بار جام جهانی را تجربه می کنی. با تجربه ای که داری احتمال می دهی تیم از گروه صعود کند؟

با توجه به مسیری که در پیش داریم و تیم هایی که هم گروه ما هستند، صعود فوق العاده سخت است. صعود هدف تیم است و ما برای رسیدن به این هدف تلاش می کنیم. از لحاظ ذهنی، فیزیکی و امکانات آماده باشیم و از همه مهم تر باید بازی های خوبی انجام بدهیم. باید بازی به بازی پیش برویم. هدف اول ما باید خوب بازی کردن مقابل انگلیس باشد و با همه قوا برای این بازی به زمین برویم. کار ما بسیار سخت است اما با شناختی که از بچه ها دارم و همتی که در همه این سال ها از آنها دیده ایم و بازی های خوبی که انجام داده اند، اطمینان دارم همه با انرژی و اعتمادبه نفس برای انجام بازی خوب به زمین می رویم تا دل مردم شاد شود.

*در این فرصتی که تا جام جهانی مانده، می شود کار خاصی برای تیم ملی انجام داد؟

تا جام جهانی 2 ماه بیشتر فرصت نداریم. همدلی خیلی مهم است؛ مربیان لیگ برتری، بازیکنان، مدیران، خبرنگاران و از همه مهم تر هواداران باید با انرژی مثبت از تیم ملی حمایت کنند تا تیم به آرامش و تمرکز برسد و با شرایط خوبی به جام جهانی برود. جام جهانی بزرگ ترین سکوی فوتبال جهان است و نیاز است بازیکنان از هر نظر آماده باشند. فشار خیلی زیاد است اما امیدوارم با حمایتی که می شویم، آرامش به تیم ملی منتقل و فشار کمتر شود. انتظارات از تیم زیاد است و امیدوارم دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم و باعث افتخار شویم. قبل از جام جهانی هرچه یک تیم بازی بیشتر داشته باشد، بهتر می تواند آماده شود ولی متأسفانه به خاطر کمبود زمان برگزاری همین 2 بازی هم خوب است. البته با توجه به فشردگی بازی ها، اگر تعداد بازی تدارکاتی بیشتر شود، شاید از نظر فیزیکی برای بچه ها سنگین باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2249

به "نظر کاپیتان تیم ملی درخصوص بازی با سنگال و اروگوئه ، پیش بینی جهانبخش از احتمال صعود ایران در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر کاپیتان تیم ملی درخصوص بازی با سنگال و اروگوئه ، پیش بینی جهانبخش از احتمال صعود ایران در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید