نشست انتقال تجربیات علمی بین دانشگاههای ایران و جهان

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، عباس زارعی هنزکی دبیر علمی این نشست گفت: در این نشست پژوهشگران موسسات پژوهشی و مدیران تصمیم ساز از کشورهای مختلف اروپایی از جمله اتریش، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، پرتقال، سوئد و سوئیس و نیز کشورهای خاورمیانه حضور دارند.

نشست انتقال تجربیات علمی بین دانشگاههای ایران و جهان

وی اضافه نمود: مهم ترین هدف این نشست ایجاد و تقویت انجمنی متشکل از تصمیم گیران کلیدی از موسسات علمی و پژوهشی خاورمیانه و اروپا، ایجاد ارتباط میان تیم های پژوهشی، یافتن راه حل برای غلبه بر موانع در همکاری های پژوهشی و نوآوری، شامل موانع سازمانی، موانع عملی و موانع فرهنگی، تقویت همکاری های بین المللی در ارتباط با تحقیق و نوآوری و یادگیری با هم و از یکدیگر است.

به گفته دبیر علمی نشست، مسائلی همچون خط مشی نوآوری و علم، نقاط قوت و ضعف در همکاری های علمی و پژوهشی در خاورمیانه و بین کشورهای خاورمیانه و اروپا، چهار حوزه پژوهشی آب، انرژی های تجدیدپذیر، بیماری های غیرواگیر و مسائل شهری و شهرنشینی و نوآوری های مربوط به آنها و ارتباط آنها با یکدیگر، انتقال تکنولوژی و مهارت، ثبت اختراع و ارزیابی کیفیت، ایجاد و گسترش همکاری های پژوهشی و نوآوری در این نشست مورد آنالیز قرار می گیرد.

زارعی هنزکی گفت: این نشست بر اساس طرحی که سازمان ملل با عنوان شبکه آب و انرژی و غذا دنبال می نماید توسط دانشگاه های امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران با محوریت دانشگاه تهران برنامه ریزی شده است.

وی مطرح نمود: این پنج دانشگاه برتر کشور با تشکیل یک کنسرسیوم و الگوبرداری از این شبکه، نشست بین المللی خاورمیانه و اروپا را در دستور کار خود قرار دادند.

دبیر علمی این نشست اعلام کرد: در این نشست سه روزه محققان داخلی و خارجی و سرمایه گذاران در پنل های تخصصی به آنالیز چالش های موجود این چهار حوزه در منطقه می پردازند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 74

به "نشست انتقال تجربیات علمی بین دانشگاههای ایران و جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست انتقال تجربیات علمی بین دانشگاههای ایران و جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید