آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛ قاضی جورجیا درخواست ستاد ترامپ را رد کرد، بایدن در نوادا پیش افتاد

به گزارش مجله باهام، همزمان به نزدیک شدن به انتها شمارش آرای ایالت های کلیدی تنش ها بین دو نامزد اصلی این رقابت بالا گرفته است.

آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛ قاضی جورجیا درخواست ستاد ترامپ را رد کرد، بایدن در نوادا پیش افتاد

به گزارش خبرنگاران، در تازه ترین خبرهای انتخاباتی ترامپ بار دیگر خواهان توقف شمارش آرا شد و خود را برنده عظیم و قانونی ایالت پنسیلوانیا نامید. وی سپس در توئیتی خاطرنشان کرد که ادعای جو بایدن در خصوص پیشتازی در ایالت ها را به دلیل تقلب به چالش خواهد کشید. وی همچنین گفت که مستندات موجود است و رسانه ها آنالیز کنید. وی بار دیگر همچنین بر پیروزی اش تاکید نمود.

لازم به ذکر است که هنوز شمارش آرای انتخاباتی در ایالت های نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا به اتمام نرسیده است.

شرایط شمارش آرا در ایالت های به جامانده؛

1. آرای شمارش شده در نوادا: 75 درصد - بایدن: 49.3 درصد - ترامپ 48.7 درصد

2. آرای شمارش شده در پنسیلوانیا: 89 درصد - ترامپ 50.7 درصد - بایدن 48.1 درصد

3. آرای شمارش شده در کارولینای شمالی: 94 درصد - ترامپ 50.1 درصد - بایدن 48.7 درصد

4. آرای شمارش شده در جورجیا: 98 درصد - ترامپ 49.6 درصد - بایدن 49.2 درصد

5. آرای شمارش شده در آلاسکا: 50 درصد - ترامپ 62.1 درصد - بایدن 33.5 درصد

رچه تکلیف آرای نوادا هنوز معین نیست اما انتظار می رود آرای آن به بایدن برسد. آلاسکا هم در ردیف پیروزی های ترامپ قرار می گیرد. بدین ترتیب تعداد آرای الکترال بایدن مقابل ترامپ، 270 به 217 می گردد. این به معنای پیروزی برای بایدن است. شرایط در جورجیا و کارولینای شمالی هنوز روشن نیست. ترامپ در این دو ایالت با اختلاف جزئی پیشتاز است. سرنوشت 20 رای الکترال پنسیلوانیا هم نامعلوم مانده است.

آلاسکا (با 3 رأی الکترال) - نوادا (با 6 رأی الکترال) - جورجیا (16 رأی الکترال) - کارولینای شمالی (15 رأی الکترال) - پنسیلوانیا (20 رأی الکترال)

گرچه نظرسنجی های پیش از انتخابات، پیروزی آسانی را برای جو بایدن متصور می شدند، اما رقابت بسیار نزدیک پیش می رود. بایدن ممکن است با کسب 6 رای دیگر به کاخ سفید برسد. او باید رقابت شانه به شانه نوادا را هم ببرد تا حد نصاب لازم برای کسب 270 رای را دریافت کند.

با توجه به اینکه شمارش در ایالت های پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، نوادا و آلاسکا هنوز تکمیل نشده است و ترامپ هنوز هم فرصت پیروزی در انتخابات را دارد، بعید نیست نتیجه انتخابات 2016 که با پیروزی ترامپ همراه شد هم تکرار گردد.

در انتخابات 2016 ترامپ 306 رای الکترال و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون 232 رای را به دست آورده بود. چهار سال پیش نظرسنجی های پیش از انتخابات بر پیروزی کلینتون دلالت داشتند اما این ترامپ بود که با وجود رای مردمی کمتر، رای الکترال بیشتری را از آن خود کرد و در انتخابات پیروز شد همانند آنچه در سال 2000 افتاد و جورج بوش توانست با 500 هزار رای کمتر از ال گور، کاندیدای دموکرات، با رای دیوان عالی و به دست آوردن آرای الکترال بیشتر، رییس جمهور آمریکا گردد.

در دیگر خبرهای منتشر شده تا به این لحظه آسوشیتدپرس نوشت: یکی از دلایل شکست بایدن در فلوریدا این بود که با جامعه کوبایی های مقیم این ایالت رابطه خوبی برقرار نکرد.این خبرگزاری همچنین ادامه داد که جو بایدن فقط با یک ایالت دیگر کار ترامپ را یکسره خواهد نمود.

واشنگتن پست نیز نوشت: 61 هزار رای شمرده نشده در جورجیا وجود دارد که از منطقه دموکرات نشین است و در صورت شمردن، بایدن پیروز خواهد شد. ترامپ فعلا 18 هزار رای جلو است و در صورت شمارش 61 هزار رای، ترامپ بازنده می گردد. دلیل عصبانیت ترامپ هم همین می تواند باشد.

گاردین هم نوشت: اگر هر دو کرسی سنای ایالت جورجیا به دموکرات ها برسد، و بایدن هم در جورجیا پیروز گردد، حزب دموکرات ضمن کسب ریاست جمهوری، مجلس سنا را نیز در دست خواهد گرفت. این روزنامه همچنین ادامه داد: آرای نهایی جورجیا سرانجام امروز پنجشنبه به وقت محلی اعلام خواهد شد. به همین دلیل سخنگوی ایالتی براد رافن اسپیرگر ابراز امیدواری کرد برنده تا سرانجام روز شناخته گردد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: پیش بودن ترامپ در جورجیا با شمارش آرای جدید به خطر افتاده است. از سوی دیگر سناتور دیوید پردو جمهوری خواه کمتر از 50 درصد آرای سنا را به دست آورده و به احتمال زیاد ژانویه با جان اوسوف دموکرات در انتخابات میان دوره رقابت خواهند کرد تا اکثریت سنا مشخص گردد.

مدیر ستاد انتخاباتی بایدن می گوید دست کم تا آدینه کوشش خواهند کرد تا وضوح آرای آریزونا دیده گردد. هنوز 88 درصد آرا شمارش شده است. وی تاکید نمود: به برنده شدن خود در تمامی ایالتهای مورد مناقشه اطمینان داریم.

وی گفت: ترامپ میخواهد تا جلوی شمارش آرا را بگیرد و مطرح کردن دادخواست ها و شکایت ها با هدف پرت کردن حواس ها اجرا شده و ایجاد تاخیر غیر قابل توجیه است.

از طرفی پایگاه خبری MSNBC تایید کرد شمارش آرای پستی در فیلادلفیا به طور موقت متوقف شده است.

مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ در نوادا نیز گفته است: درباره امضای رای دهندگان قادر به تحقیق نبوده و در خصوص مراحل شمارش آرا نیز شک و تردید داریم.

همزمان خبر می رسد که قاضی اهل جورجیا شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ را برای توقف آرای غایبان رد کرد. این خبر را خبرگزاری آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد.

تام ولف، فرماندار پنسیلوانیا نیز اخیرا گفت: آرا به طور شفاف شمارش می گردد و همه رای ها شمارش خواهد شد.

در تازه ترین خبرها درباره ایالت ها گزارش ها حاکی از پیشی دریافت بایدن است. بایدن با بایدن 49.5 درصد نسبت به ترامپ با 48.5 درصد پیشتاز است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1408

به "آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛ قاضی جورجیا درخواست ستاد ترامپ را رد کرد، بایدن در نوادا پیش افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛ قاضی جورجیا درخواست ستاد ترامپ را رد کرد، بایدن در نوادا پیش افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید