اردبیل 3 نشان جغرافیایی صنایع دستی کشور را کسب کرد

به گزارش مجله باهام، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل رتبه نخست صنایع دستی کشور را با اخذ 3 نشان جغرافیایی به دست آورد.

اردبیل 3 نشان جغرافیایی صنایع دستی کشور را کسب کرد

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی ظهر امروز در مراسم اعطای نشان جغرافیایی در اردبیل گفت: استان اردبیل رتبه نخست صنایع دستی کشور را با اخذ 3 نشان جغرافیایی از بین 10 نشان ملی جغرافیایی صنایع دستی کل کشور به دست آورده است.

وی اضافه کرد: استان اردبیل با اخذ 3 نشان ملی جغرافیایی در رشته های ورنی مغان، گلیم نمین و جاجیم خلخال از بین 7 نشان ملی جغرافیایی اخذ شده دیگر شامل منبت آباده، گلیم سنه، گلیم هرسین، آبگینه تهران، نازک کاری سنندج، زیلو میبد و گلیم ارداق پیروز به کسب رتبه نخست در کشور شد که این موضوع یک افتخار بسیار بزرگ برای ما است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امیدواریم بتوانیم با توسعه و رونق صنایع دستی در استان اردبیل همواره رتبه های برتر کشوری را به دست آوریم و حوزه صنایع دستی را در استان اردبیل با فرهنگ سازی و تشویق ترویج دهیم.

دباغ عبداللهی توضیح داد: هدف از اعطای گواهینامه نشان ملی جغرافیایی حفظ مالکیت فکری رشته های بومی صنایع دستی در یک منطقه جغرافیایی خاص به هنرمندان صنایع دستی در استان اردبیل بوده که با برنامه ریزیهای صورت گرفته این گواهینامه برای نخستین بار در ایران اعطا شده و در سالهای آینده نیز از سوی سازمان مرکزی اعطا خواهد شد.

وی بیان نمود: انتظار می رود برای رسیدن به این اهداف مسئولان و دستگاههای مربوطه حمایتهای لازم را از ارتقای مهارت در حوزه صنایع دستی انجام دهند تا بتوانیم این حوزه ارزشمند را در کشور بیش از پیش توسعه دهیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 893

به "اردبیل 3 نشان جغرافیایی صنایع دستی کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل 3 نشان جغرافیایی صنایع دستی کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید