استفاده از یک فناوری خاص در جام جهانی

به گزارش مجله باهام، آرسن ونگر که در حال حاضر در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در پست رئیس توسعه جهانی فوتبال مشغول به فعالیت است، اطلاع داد فیفا میخواهد در بیست ودومین دوره جام جهانی از فناوری جدیدی به نام فناوری آفسایدگیری اتوماتیک استفاده کند.

استفاده از یک فناوری خاص در جام جهانی

هیئت بین المللی فوتبال (IFAB) به عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال ماه گذشته اظهار داشت در حال آنالیز قوانین مربوط به آفساید است و میخواهد فناوری را مورد آزمایش قرار دهد که اجازه می دهد تصمیماتی نیمه اتوماتیک اتخاذ کند تا احتیاج به انتظار طولانی برای آنالیز صحنه آفساید به وسیله یاری داور ویدئویی (VAR) را به حداقل برساند.

آرسن ونگر در گفت وگو با روزنامه تایمز گفت: من فکر می کنم فناوری آفسایدگیری اتوماتیک برای جام جهانی 2022 آماده استفاده کردن باشد. به شخصه سخت در تلاشم تا بتوانیم فناوری آفسایدگیری اتوماتیک را داشته باشیم، فناوری که بلافاصله اطلاعات لازم را به یاری داور می رساند.

وی اضافه نمود: به طور متوسط زمانی که در حال حاضر برای آنالیز صحنه آفساید باید منتظر بمانیم حدود 70 ثانیه است و گاهی اوقات به یک دقیقه و 20 ثانیه هم می رسد. داشتن چنین فناوری بسیار مهم است زیرا می بینیم بسیاری از شادی گل ها به خاطر همین موارد لغو می شوند.

طبق اعلام فیفا، فناوری آفسایدگیری نیمه اتوماتیک قبل از اینکه داور تماس نهایی را بگیرد، اطلاعات اضافی را در اختیار VAR قرار می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1685

به "استفاده از یک فناوری خاص در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از یک فناوری خاص در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید