اشتباهاتی که در سفر به دبی نباید انجام داد!

به گزارش مجله باهام، در سفر به دبی می توانید لوکس ترین تفریحات را تجربه کنید، در بزرگترین مراکز خرید جهان قدم بزنید و تا آنجا که می توانید خوش بگذرانید. اما این فقط یک طرف ماجراست! دبی با تمام جاذبه های دیدنی، نبایدهای خود را نیز دارد. در این مطلب می خواهیم درباره بایدها و نبایدهای دبی و اشتباهاتی که نباید در سفر به این شیخ نشین لوکس انجام داد صحبت کنیم.

اشتباهاتی که در سفر به دبی نباید انجام داد!

دبی مقصدی گردشگرپذیر اما با قوانین سخت گیرانه است که رعایت نکردنشان جریمه های سنگین را برای میهمانان این شیخ نشین در پی دارد. از این رو اگر مقصد بعدی شماست به شما خواهیم گفت که بایدها و نبایدهای دبی کدام ها هستند و برای انجام دادن کدام اشتباهات باید جریمه پرداخت کنید. (خرید بلیط دبی)

بایدها و نبایدهای دبی

.

بدون نسخه پزشک با خود دارو حمل نکنید

قوانین حمل دارو از بایدها و نبایدهای مهم دبی است که باید بسیار جدی گرفته گردد. همراه داشتن هر نوع دارویی در فرودگاه دبی بدون داشتن نسخه پزشک ممنوع است. از این رو چنانچه از دارویی خاص استفاده می کنید حتما قبل از سفر به پزشک مراجعه نموده و برای آن نسخه دریافت کنید.

قوانین حمل دارو در دبی نه فقط داروهای خاص، بلکه مسکن های رایج در ایران مانند کدئین، پروفن، ژلوفن و … را نیز شامل می گردد. چنانچه برای سردردهای خفیف از این نوع داروها استفاده می کنید نسخه آن را همراه داشته باشید.

علاوه بر دارو حمل هرگونه مواد مخدر نیز جرم محسوب شده و جریمه های سنگین در پی دارد.

هر هتلی را برای اقامت انتخاب نکنید

دبی از تنوع هتلی بسیار زیادی برخوردار است. با اینکه این تنوع قدرت انتخاب را برای گردشگران بالا می برد اما در بعضی از مواقع دردسر ساز نیز می گردد. اگر اولین بار است که به دبی سفر می کنید پیشنها می کنیم که قبل از هر اقدامی به موقعیت مکانی هتل توجه کنید.

انتخاب هتلی که در مرکز شهر قرار گرفته است دسترسی شما را به مراکز خرید معروف دبی و جاذبه های گردشگری به راحتی امکان پذیر می نماید. حتی بعضی از هتل ها در چند قدمی جاذبه ها قرار گرفته و برای بازدید از آنها نیازی به استفاده از حمل و نقل عمومی ندارید.

در صورت اجاره ماشین از قوانین رانندگی تخلف نکنید

اجاره ماشین های لوکس و گشت و گذار در اتوبان های دبی از تفریحات مهیج این شیخ نشین خوش آب و رنگ است. اما این تفریح مهیج قوانین خاص خود را دارد که از مهمترین بایدهای و نبایدهای دبی به شمار می رود.

مسابقه دادن در خیابان، رانندگی کردن خارج از خطوط، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی، سرعت غیر مجاز، دنده عقب راندن و … همه و همه جز تخلفات رانندگی محسوب شده و رعایت نکردنشان جریمه های سنگین را در پی دارد. نکته قابل توجه اینکه قوانین راننگی در دبی به هیچ عنوان قابل دور زدن نیستند.

هر لباسی را برای پوشش انتخاب نکنید

دبی از مناطق مسلمان نشین حاشیه خلیج فارس می باشد. با این حال پوشش در این منطقه کاملا اختیاری بوده و قانون مصوب درباره آن وجود ندارد. اما به دلیل اینکه بیشتر ساکنان دبی پوشش اسلامی دارند بهتر است گردشگران نیز به اعتقادات بومیان دبی احترام گذاشته و هنگام گشت و گذار از پوشش مناسب استفاده نمایند.

البته مناطق ساحلی از این امر مستثنی بوده و گردشگران می توانند هنگام قدم زدن در این مناطق از لباس های شنا استفاده نمایند.

از افراد و مکان های ممنوعه عکاسی نکنید

ثبت خاطرات توسط دوربین های عکاسی جز لاینفک هر سفر است. اما یکی از اصول عکاسی رعایت حفط حریم شخصی می باشد. به عنوان مثال به هیچ عنوان از افراد محلی که در حال اجرا کارهای روزانه هستند بدون اجازه عکاسی نکنید.

این مسئله جز مهمترین بایدها و نبایدهای دبی به شمار رفته و چنانچه تصویر شخصی عابری به ویژه زنان در دوربین شما ثبت شده باشد جریمه شده و حتی بنا به تشخیص پلیس ممکن است به گذراندن حبس نیز محکوم شوید.

علاوه بر این عکاسی از اماکن و ساختمان های دولتی جز خط قرمز های سفر به دبی می باشد.

پولتان را به وسیله هر صرافی تبدیل نکنید

در بیشتر مواقع کمیسیون هایی که صرافی های دبی برای تبدیل پول دریافت می نمایند مبلغی غیرمنطقی است. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از تبدیل پول ابتدا از چند صرافی مبلغ کمیسیون را سوال نموده تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر پیدا کردن صرافی مناسب برایتان سخت است، صرافی های فرودگاه در این زمینه بسیار منصف تر عمل می نمایند.

نوشیدن مایعات الکلی در مکان های عمومی دبی ممنوع است

مصرف مایعات الکلی فقط و فقط در مکان های مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده اند مجاز است.

افرادی که پس از مصرف مایعات الکلی و در حالت غیر طبیعی در انظار عمومی ظاهر شده یا در حین رانندگی دستگیر شوند با جریمه های سنگین روبرو خواهند شد. از آنجایی که دبی منطقه ای مسلمان است این قوانین در آن بسیار جدی گرفته می گردد.

خوردن و آشامیدن در ماه رمضان در مکان های عمومی ممنوع است

سیگار کشیدن در مکان های عمومی و دولتی دبی مانند ادارات، مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها و … ممنوع است. در تمامی این مراکز محلی مخصوص برای افراد سیگاری وجود دارد که سیگار کشیدن فقط و فقط در آن ها مجاز می باشد.

همچنین همراه داشتن سیگاربرقی نیز برای دارندگان آن جریمه در پی خواهد داشت.

به فرهنگ مردم دبی احترام بگذارید

احترام به آداب و رسوم از اصلی ترین بایدها و نبایدهای دبی و یکی از اصول گردشگری است. ساکنان این شیخ نشین عرب مراسم ها و فرهنگ مخصوص به خود را دارند. بنابراین چنانچه در حین گشت و گذار به مراسم ویژه ای برخوردید به هیچ عنوان آن را مراسم را مورد تمسخر قرار ندهید.

توهین به مذاهب، نوع پوشش و اعتقادات افراد در دبی جرم محسوب شده و مجازات نقدی و حبس را در پی دارد.

بیشتر بخوانید …

خرید ارزان تور دبی با چند راه حل ساده

این تفریحات رایگان را در تور دبی تجربه کنید!

چگونه بلیط تهران دبی را ارزان بخریم؟

منبع: ستاره ونک
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1549

به "اشتباهاتی که در سفر به دبی نباید انجام داد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "اشتباهاتی که در سفر به دبی نباید انجام داد!" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهاتی که در سفر به دبی نباید انجام داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید