معرفی تور گردشگری جزیره پوکت در تایلند !!

به گزارش مجله باهام، زمانی که شما قصد سفر به تایلند را دارید حتما از شهر پوکت هم بازدید کنید. این شهر که شهرتی مثال زدنی دارد و از نظر گردشگری با بانکوک پایتخت تایلند مقایسه می گردد، سالانه هزاران مسافر و گردشگر را به سمت خود جذب می نماید. رشد گردشگری شهر پوکت در این چند سال اخیر بسیار رو به رشد بوده است، به گونه ای که دلایل مختلفی دست به دست هم داده تا این شهر به این سطح از پیشرفت رسیده باشد از جمله دلایلی که باعث پیشرفت پوکت شده است باید از رستوران های بسیار شیک و در سطح بین المللی، هتل های مجلل، سواحل زیبا و مناظر طبیعی و بکر نام برد. البته ناگفته نماند که تور پوکت به نسبت دیگر شهرهای تایلند قیمت بیشتری دارد حتی می توان گفت گران ترین تور جنوب شرق آسیا تور پوکت است. برای مثال شما با هزینه ای که در پوکت می کنید، می توانید در شهرهای دیگر هتل های به نسبت با کیفیت تری را رزرو کنید البته جاذبه های گردشگری پوکت در کشور تایلند به نسبت دیگر شهرها در سطح بالاتری واقع شده است و زیباتر است که این سفر به پوکت را زیباتر می سازد. اگر شما قصد اقامت در پوکت را دارید، می توانید از شهرها و جزایر اطراف پوکت دیدن کنید. برای آشنایی با دیدنی های پوکت با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی تور گردشگری جزیره پوکت در تایلند !!

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

نکات و اطلاعات لازم جهت سفر به پوکت و شهرهای اطراف

اگر شما برای گذراندن تفریحات خود تور پوکت را انتخاب کردید به اطلاعاتی در خصوص این شهر زیبا احتیاجمندید. شهر پوکت در حدود سه و نیم ساعت از پایتخت ایران یعنی تهران جلوتر می باشد، در این شهر فقط به زبان تایلندی سخن می گویند که اگر با تور سفر کند تور لیدر به این زبان مسلط است و مسئله ای از این بابت نخواهید داشت ولی برای اطمینان خاطر از اپلیکیشن های راهنمای زبان بهره ببرید، زمانی که شما خارج از تور به این شهر سفر می کنید اصلا نگران نباشید زیرا اگر کمی به زبان انگلیسی آشنا باشید می توانید اکثر احتیاجهای خود را در سفر به پوکت تامین کنید زیرا برخی از خدمت کاران هتل و فروشنده ها در حد لزوم به این زبان آشنا هستند ولی مردم عادی فقط به زبان تایلندی سخن می گویند. واحد پولی شهر پوکت بات تایندی می باشد(THB) و شما می توانید ارز خود را به این پول تبدیل کنید. اماکنی که در این شهر مسئولیت تبدیل ارز را دارند، بانک ها، فرودگاه ها، صرافی ها و باجه هایی در برخی از هتل ها هستند. در هتل های پوکت پریزها و دو شاخه های برق اکثرا مانند کشور خودمان ایران می باشند ولی جهت احتیاط تبدیل پریز سه شاخه به دو شاخه را به همراه خود داشته باشید. ساعت کاری بانک های تایلندی از 8:30 لغایت 15:30 می باشد و در همه روزهای هفته به جز شنبه و یکشنبه در خدمت مشتریان می باشند و این باعث می شود کار شما را در زمان اقامت در پوکت ساده تر سازد. همچنین بهتر است بدانید فرمان خودروها در این شهر در سمت چپ واقع شده است. یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور تایلند، فرودگاه (Phuket International Airport (HKT می باشد که در شهر پوکت واقع شده است و بسیار بزرگ و مجهز می باشد و از دیدنی های پوکت نیز به حساب می آید.

شماره های ضروری که در تور پوکت به آن احتیاج دارید

در زمان سفر به پوکت برای ارتباط تلفنی با تایلند در ابتدا کد 66+ را شماره گیری نمایید. برای ارتباط تلفنی در زمان اقامت در پوکت کد 076 را شماره گیری نمایید حتی اگر در داخل شهر مستقر هستید این کد را در ابتدای شماره تلفن مورد نظر شماره گیری کنید. برای ارتباط تلفنی با پلیس شماره 191 را شماره گیری نمایید. برای ارتباط تلفنی با آتش نشانی کد 199 را شماره گیری نمایید. برای ارتباط تلفنی با پلیس گردشگری کد 1155 را شماره گیری نمایید. برای ارتباط تلفنی با پلیس دریایی کد 883 211 76(0) 66+ را شماره گیری نمایید. برای ارتباط تلفنی با بیمارستان بین المللی پوکت کد 400 249 76 66+ را شماره گیری نمایید. برای ارتباط تلفنی با سازمان گردشگری تایلند کد 036 211 76 66+ را شماره گیری نمایید.

وضعیت آب و هوایی

آب و هوای پوکت همانند آب و هوای دیگر شهرهای شرق آسیا بسیار مرطوب می باشد و مناسب افرادی می باشد که آب و هوای استوایی را می پسندند. اگر شما آب و هوای بدون باران را می پسندید باید در ماه نوامبر تا آوریل به این شهر سفر کنید و این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که ماه می تا اکتبر ماه های بارانی می باشد. البته ناگفته نماند که در ماه های بارانی بعدازظهر ها از محل اقامت خود خارج نشوید زیرا در این ماه ها بارش باران به صورت رگبار بسیار زیاد دیده می شود و این امر لذت بردن از دیدنی های پوکت را مشکل می سازد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

اگر شما تور و هتل مناسب به هزینه خود را انتخاب کردید می توانید با مراجعه به سایت مربوط به هتل مورد نظر خود اطلاعات کاملی را راجع به این هتل کسب نمایید و خیالتان در زمان اقامت در پوکت راحت باشد. البته ناگفته نماند که هتل های زیادی در سطح کشور تایلند و شهر پوکت واقع شده است که شما می توانید بر اساس هزینه ای که در این سفر در نظر گرفته اید انتخاب کنید تا سفر به پوکت برایتان جذاب تر شود. مثلا در ماه های کم باران یعنی نوامبر تا آوریل تورها و هتل ها بسیار زیاد رزور می شود و شهر پوکت به نسبت ماه های دیگر شلوغ تر است زیرا این ماه ها جز ماه های پر گردشگر یا High Season می باشد، این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که تورها و هتل ها در طول تعطیلات سال نو و کریسمس بسیار گران می باشد. پر باران تورها و هتل هایی به مراتب مناسب تر می توانید رزرو نمایید. اگر شما برای سفر به پوکت قصد هزینه به مراتب پایین تری دارید باید در فصول پر باران یعنی ماه می تا اکتبر به این شهر سفر کنید و هتل های لوکس و مجهز را به قیمتی مناسب تر رزرو کنید.

هزینه هاستل

اگر شما قصد سفر به پوکت را دارید و می خواهید هزینه ایی به مراتب ارزان تری داشته باشید می توانید از خوابگاه ها و اتاق های اشتراکی استفاده نمایید که هزینه ای بسیار ارزانتر دارد. رزرو این اتاق ها از 170 بات تا 500 بات می باشد که می توانید با حمام و پنکه اشتراکی از این خوابگاه ها استفاده نمایید. البته ناگفته نماند که اگر شما میلی به استفاده از اتاق های مشترک ندارید می توانید با هزینه ای در حدود 330 بات اتاق های دو نفره را رزرو کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که 330 بات آغاز قیمت رزرو این اتاق ها برای هر شب اقامت می باشد، در هر صورت شما برای رزرو اتاق های خصوصی باید هزینه بیشتری در نظر بگیرید تا اقامت در پوکت برای شما و خانواده ساده تر شود.

هزینه اقامت در هتل

حتما قبل از سفر به پوکت باید هزینه های رزرو هتل های مورد نظر خود را بدانید البته اتاق های مشترک تا قسمتی هزینه ها را پایین آورده است. در هر صورت برای اطلاع از قیمت های رزرو هتل ها باید به سایت هتل مورد نظر خود مراجعه نمایید. برای مثال رزرو قیمت حدودی برخی از هتل های پوکت بر اساس کیفیت و ستاره برای اقامت در پوکت بدین توضیح است: هتل یک ستاره حدود 248 تا 1599 بات، هتل دو ستاره حدود 309 تا 2203 بات، هتل سه ستاره حدود 426 تا 4442 بات، هتل چهار ستاره حدود 1030 تا 10091 بات و هتل پنج ستاره حدود 2806 تا 21531 بات.

متوسط قیمت مواد غذایی

اگر تصمیم به صرف غذا در کنار سواحل در زمان سفر به پوکت دارید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که قیمت تمام غذاها در کنار سواحل بسیار بیشتر از حالت عادی و در رستوران های در سطح شهر پوکت می باشد. پس به شما توصیه می شود اگر برای هزینه ای که برای سفر خود در نظر گرفته اید، برنامه ریزی نموده اید بهتر است غذای خود را در سطح شهر میل کنید و سپس برای تفریح به سواحل بروید تا بدین گونه هزینه های خود را مدیریت کنید. البته این نکته هم از قلم نیافتد که غواصی و ورزش های آبی در پوکت بسیار مشهور می باشد و دارای کیفیت بی نظیری است. حتما به شما استفاده از این تفریحات آبی در سواحل پوکت پیشنهاد می شود. صرف غذا در کنار هتل ها بسیار مقرون به صرفه است، برای مثال قیمت مقرون به صرفه وعده های اصلی در سطح شهر پوکت به این صورت می باشد: هزینه صبحانه در سطح شهر حدود 50 تا 150 بات، هزینه ناهار در سطح شهر حدود 80 تا 200 بات و هزینه شام در سطح شهر حدود 150 تا 300 بات است. قیمت تهیه غذای آماده بسیار بیشتر از طبخ غذا توسط خود گردشگر می باشد لذا این موضوع به خود شما بستگی دارد و هزینه های مصرفی ای که در این سفر در نظر گرفته اید، در هر صورت در پوکت می توان انواع و اقسام غذاهای مختلف را پیدا کرد که بستگی به خود گردشگر دارد که چه نوع غذایی را میل کند مثلا انواع غذاهای غربی و آسیایی مخصوصا شرقی در این شهر به وفور دیده می شود که لذت سفر به پوکت را دوچندان می نماید. اگر شما در سفر به پوکت مختصر هزینه ای برای صرف غذا در نظر گرفته اید بهتر است خود شما آشپزی کنید لذا شما برای هزینه یک هفته خود مبلغی در حدود 1176 تا 2159 بات باید به پردازید که این هزینه شامل برنج سفید، نان تازه، تخم مرغ، گوشت قرمز گاوی، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ، پنیر محلی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی،سیب درختی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می شود، البته ناگفته نماند که اگر شما مواد اولیه بیشتری می خواهید باید هزینه بیشتری نیز بپردازید. این مواد اولیه و میوه های تازه برای یک نفر انسان بالغ و براساس کالری استاندارد در نظر گرفته شده است که اگر شما همراه با خود داشته باشید مستلزم این می باشد که یک بسته غذایی دیگر نیز تهیه نمایید تا اقامت در پوکت را راحتر بگذرانید.

حمل و نقل عمومی در پوکت

حمل و نقل در شهر پوکت در زمان سفر به پوکت بسیار خوب توسط شهرداری این شهر طراحی شده است، به گونه ای که که اگر شما قصد دارید با وسیله نقلیه به محل دلخواه خود برسید، وسایل حمل و نقل به وفور پیدا می شود برای مثال اتوبوس ها و مینی بوس ها در سطح شهر پوکت در اماکنی تعیین و در ساعاتی معین در خدمت گردشگران می باشند و شما می توانید با هزینه ای بسیار مناسب از این وسایل استفاده نمایید. یکی از جاذبه های گردشگری پوکت، توک توک می باشد که استفاده از آن بسیار جالب توجه است. این وسیله نقلیه به صورت موتورهای سه چرخ می باشد که وظیفه آن ها حمل و نقل مسافران و گردشگران است و نباید بیشتر از 30 دقیقه در آن نشست زیرا به دلیل فضای کم بیشتر موجب خستگی می شود، البته ناگفته نماند که بهتر است قبل از سوار شدن بر هر وسیله نقلیه ای در پوکت هزینه جا به جایی را بپرسید تا هزینه های خود را به خوبی مدیریت کنید. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به خودروهای گران قیمت علاقه دارید می توانید به راحتی با صرف هزینه ای خودروهایی گران قیمت را اجاره نمایید که البته به دلیل مرسوم بودن رانندگی بد در کشور تایلند این موضوع به شما توصیه نمی شود. در هر صورت بهتر از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی ها که بسیار زیاد در این شهر دیده می شوند استفاده نمایید. حمل و نقل برخی از وسایل نقلیه در پوکت به این گونه می باشد: هزینه جابه جایی از فرودگاه تا ساحل توسط تاکسی 650 تا 1000 بات، هزینه جابه جایی از فرودگاه تا ساحل توسط مینی بوس 100 تا 180 بات، هزینه جا به جایی از فرودگاه تا ساحل توسط اتوبوس محلی 25 تا 40 بات، هزینه جا به جایی هر سه کیلومتر توسط توک توک 300 تا 400 بات، هزینه جا به جایی در سطح شهر توسط اتوبوس محلی 25 تا 40 بات، هزینه اجاره موتور سیکلت کوچک 24 ساعته 200 بات و هزینه اجاره موتور سیکلت بزرگ 24 ساعته 1000بات.

نکاتی در خصوص کم شدن هزینه های جانبی

برای کاهش هزینه ها از غذاهای خیابانی میل کنید. این گونه غذاها به دلیل اینکه بسیار زیاد به فروش می رسند همواره تازه می باشند حتی تازه تر از غذاهای هتل های مطرح، مواد اولیه غذاهای خیابانی از بهترین و تازه ترین مواد موجود تهیه می شوند. اگر شما قصد کاهش هزینه های جانبی در زمان اقامت در پوکت را دارید به شما پیشنهاد می شود از غذاهای خیابانی بهره ببرید. البته ناگفته نماند به دلیل اینکه دین مردم تایلند با کشور ایران فرق می نماید غذاهای حلال و حرام در این کشور در کنار هم دیده می شود پس اگر برای شما حلال بودن غذا مهم است حتما به تابلوهای غذای حلال در اغذیه فروشی های خیابانی در زمان سفر به پوکت دقت فرمایید. برای کاهش هزینه های جانبی از songtaew بهره ببرید یا موتور سیکلت اجاره کنید. در پوکت برای کاهش هزینه های جانبی از songtaew یا وانت تاکسی بهره ببرید، این وسیله نقلیه جز ارزان ترین وسایل نقلیه در پوکت می باشد حتی ارزان تر از تاکسی و توک توک برای استفاده از وانت تاکسی شما باید هزینه ای در حدود 25 بات را کنار بگذارید. در پوکت برای کاهش هزینه های حمل و نقل گزینه هایی دیگر هم وجود دارد مثلا موتور سیکلت هم می تواند بسیار مناسب باشد ولی فقط در صورتی که مهارت بالایی داشته باشید. برای کاهش هزینه ها در رزرو و اجاره هتل ها می توانید از سایت های تخفیف و یا سایت معروف کوچ سرفینگ بهره ببرید. این سایت شما را برای کاهش هزینه ها برای اقامت در سفر به کشورهای مختلف یاری می نماید، برای اطلاع بیشتر حتما به این سایت مراجعه فرمایید. کمترین هزینه اجاره اتاق در پوکت 170 تا 500 بات می باشد که همین هم برای افراد مبلغی قابل توجه است. سایت کوچ سرفینگ به شما در زمینه اقامت در پوکت با هزینه بسیار کم و یا حتی رایگان یاری می نماید. برای مثال شما می توانید با ثبت نام در این سایت و معین کردن مبدا و مقصد خود و همچنین زمان ورود و خروج خود به مقصد مورد نظر از مزایای این سایت بهره مند شوید، پس از معین کردن اطلاعات خود شما توسط یکی از افراد کشور مورد نظر پذیرفته می شوید و می توانید به صورت رایگان و یا بسیار ارزان در خانه های بومی آن منطقه اقامت داشته باشید و علاوه بر کم شدن هزینه می توانید با فرهنگ مردم آن کشور نیز آشنا شوید و بیشتر آداب و رسوم آن منطقه را بشناسید که برای لذت بردن از دیدنی های پوکت لازم می باشد.

جاذبه های گردشگری مشهور پوکت

بودای بزرگ پوکت

اگر قصد سفر به پوکت را دارید حتما از بودای بزرگ پوکت دیدن فرمایید، این جاذبه گردشگری که بسیار مشهور می باشد در قسمت شرقی این مجسمه، ساحل چالونگ می باشد. همچنین در قسمت غربی این مجسمه بزرگ دماغه پانوا، ساحل کارون و ساحل کاتا قرار دارند. مجسمه بزرگ بودا همانطور که از اسمش معین می باشد بسیار بلند است و ارتفاعی در حدود 45 متر دارد. این جاذبه گردشگری زیبا که از دیدنی های پوکت است، برای همه دوست داران گردشگری و جهانگردی بسیار مهیج و همچنین مورد توجه همه گروه ها قرار گرفته است به گونه ای که دوستداران طبیعت، عاشقان معماری، هنر و تاریخ هم از این جاذبه گردشگری بازدید می نمایند. البته گفتنی است که این مجسمه زیبا و بزرگ بین ساحل کاتا و خلیج چالونگ در ارتفاعی 400 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

جزیره فانگ انگا یا جمیز باند (Phang Nga Bay)

از دیگر دیدنی های پوکت که حتما باید از آن دیدن فرمایید، جزیره فانگ انگا می باشد. این جزیره به واسطه حضور جیمز باند بازیگر مشهور آمریکایی هالیوود در یکی از فیلم های سینمایی که در این جزیره ساخته شده است به نام جزیره جیمز باند مشهور می باشد. جزیره فانگ انگا یا به اسم امروزی خود جزیره جیمز باند برای افرادی که سفرهای ماجراجویانه را می پسندند، بسیار مناسب می باشد. این جزیره فقط به واسطه حضور جمیز باند مشهور نیست بلکه جاذبه های گردشگری جذاب دیگری نیز دارد، از جمله جاذبه های این جزیره که حتما در سفر به آن باید بازدید کرد می توان به ماهیگیری به روش Koh Panyee، صخره ها و جزیره های کوچک آهکی، تفریحات ساحلی، غواصی مبتدی و حرفه ای، قایق سواری به همراه ماهیگیری و گشت و گذار در میان غارها و صخره های آهکی اشاره نمود. اگر شما قصد سفر به تایلند را دارید قطعا یکی از جاهایی که به شما پیشنهاد می شود جزیره جیمز باند می باشد که می توانید به راحتی و به واسطه حضور پررنگ شرکت های گردشگری واقع در این جزیره از تمام جاذبه های گردشگری آن بهره ببرید. این جزیره نیز برای همه گروه ها مناسب می باشد و همه می توانند به اندازه خود از آن لذت ببرند. البته نکته ای که فراموش نکنید این است که برای بازدید از جزیره جمیز باند در زمان سفر به پوکت از یک راهنما و تورلیدر یاری بگیرید.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

برای لذت بیشتر از سفر خود به کشور تایلند حتما از جزایر فی فی بازدید کنید. این جاذبه گردشگری که حدود 5 ساعت با پوکت فاصله دارد، بسیار زیبا می باشد و اگر شما فقط برای سفر به پوکت برنامه ریزی نموده اید حتما از این جزایر نیز بازید نمایید زیرا این جزایر بسیار رویایی می باشد از این رو نیز بسیار مورد توجه گردشگران از سراسر جهان قرار گرفته است. خلیج مایا که در جزایر فی فی واقع شده است همانند جزیره جمیز باند لوکیشن یک فیلم سینمایی هالیوودی بوده است و از همین جهت بسیار معروف می باشد. تفریحاتی که در این جزیره برای گردشگران در نظر گرفته شده است، بسیار زیاد می باشد از جمله این تفریحات حمام آفتاب، لذت بردن از مناظر جزایر و غواصی مبتدی و حرفه ای می باشد. جزایر فی فی نیز مناسب همه گروه های گرشگری می باشد و گردشگران می توانند از تورهایی که برای آن ها تداریک دیده شده است، استفاده نمایند و برای بازدید از دیدنی های پوکت به هیچ مسئله ای برخورد ننمایند.

پارک موضوعی پوکت فانتاسی آ (Phuket FantaSea)

اگر به دنبال مکانی می باشید که با خانواده از آن لذت ببرید می توانید از پارک موضوعی فانتاسی آ بهره ببرید. این پارک که وسعتی حدود 140 هکتار دارد، دارای بخش های مختلفی است که مناسب برای همه گروه های گردشگری نیز می باشد از جمله بخش های مختلف این پارک موضوعی می توان به رستوران های بسیار شیک، فروشگاه های مختلف، سیرک های تایلندی و بین المللی و همچنین نمایش های فرهنگی و هنری آن اشاره نمود. البته ناگفته نماند برای بازدید از نمایش هایی که در این پارک موضوعی صورت می گیرد باید از قبل رزرو کنید و از ساعت 18:30 در سان نمایش حضور یابید و تا آغاز نمایش که ساعت 21 می باشد از دیگر جاهای این پارک لذت ببرید و شام را در این مکان میل کنید. این نکته را هم باید متذکر شد که در این مکان به هیچ وجه اجازه ورود تلفن همراه و دوربین را نمی دهند و باید شما به این موضوع نیز توجه نمایید تا بتوانید از دیدنی های پوکت لذت ببرید.

تور پرواز هانومان (Flying Hanuman)

برای افراد ماجراجو و همچنین افرادی که به دنبال هیجان زیاد می باشند، تور پرواز هانومان که از دیدنی های پوکت است، پیشنهاد می شود. این تور بستگی به خود شما دارد که آیا از ارتفاع و تفریحاتی مانند زیپ لاین لذت می برید یا نه؟ البته همه تفریحات با همه تجهیزات ایمنی انجام می شود و حتی اگر اتفاقی برای شما بیافتد که احتمال آن حتی یک درصد نیز نمی باشد، در این تور شما بیمه می شوید و می توانید از مزایای آن بهره ببرید، پس با خیال راحت از این تفریحات بهره ببرید و هیچ جای نگرانی برای شما وجود ندارد. راهنماهایی که به زبان انگلیسی مسلط می باشند با شما همراه خواهند شد و از سلامتی شما مطمئن می شوند تا شما هیچ استرسی نداشته باشید و حتی اگر منصرف شوید به شما یاری می نمایند تا زودتر به زمین بیاید. اگر شما دوربین Go Pro دارید حتما برای ثبت لحاظت بسیار مهیج و جذاب معلق بودن بین زمین و هوا را همرا خود ببرید. این تور بسیار هیجان انگیز برای همه افراد نیز مناسب نمی باشد، از جمله افرادی که برای استفاده از این تور منع شده اند افراد کم سن و سال و کهنسالان می باشند، همچنین افرادی که مشکل قلبی دارند به هیچ وجه استفاده ازاین تور توصیه نمی شود.

ساحل پاتونگ (Patong Beach)

از دیگر دیدنی های پوکت که حتما باید از آن بازدید کنید، ساحل پاتونگ می باشد که بسیار زیبا و هیجان انگیز است. این ساحل که موازی با جاده بنگا می باشد و در تمام طول شبانه روز گردشگران بسیاری را جذب خود نموده است، به گونه ای که عده ای از گردشگران در روشنی هوا و روز به این ساحل می آیند و امکانات آن استفاده می نمایند و عده ای از گردشگران نیز پس از غروب خورشید و در ساعات شب و حتی تا نیمه از شب از امکانات این ساحل استفاده می نمایند که همین امر نشان دهنده گردشگر پذیر بودن ساحل پاتونگ پوکت می باشد. برای لذت بردن و پیاده روی در این ساحل و خیابان های اطراف ساحل به نکاتی نیز باید توجه کنید، مثلا هیچ وقت دعوت فروشندگانی که به شما نوشیدنی می فروشند و شما را به تماشای رایگان مسابقات پینگ پونگ دعوت می نمایند نپذیرید زیرا نوشیدنی های عرضه شده به هشت برابر قیمت خود به فروش می رسند، همچنین برای پیاده روی در این ساحل از کفش های مناسب و مخصوص بهره ببرید تا کمتر خسته شوید. این جاذبه گردشگری نیز مناسب همه گروه ها می باشد مخصوصا جمع های محبت آمیز که اقامت در پوکت را زیباتر می نماید.

جاده بانگلا (Bangla Road)

جاده بانگلا که از دیدنی های پوکت است، بسیار مناسب برای افرادی می باشد که علاقه دارند بیشتر با فرهنگ مردم تایلند آشنا شوند و از فروشگاه ها و غذا فروشی های خیابانی لذت ببرند و وقت خود را به این گونه بگذرانند. این جاده که به صورت خیابانی پهن می باشد در مهم ترین بخش پوکت واقع شده است و همه چیز را می توانید در این خیابان ببنید و بیشتر با فرهنگ کشور تایلند آشنا شوید. جاده بانگلا یا به تلفظ دیگری بانگلا در تمام طول شبانه روز شلوغ و پر رفت و آمد می باشد که همین نیز باعث رونق این جاده و فروشگاه ها و غذا فروشی های این جاده شده است. غذا هایی که در این جاده عرضه می شوند اکثرا محلی می باشند و از مواد اولیه تازه طبخ می شوند که باعث خوش مزه تر شدن آن نیز می شود و این اقامت در پوکت را جذاب تر می سازد.

رستوران لاگریتا (La Gritta)

رستوران لاگریتا از دیدنی های پوکت می باشد که بسیار شهرت دارد و به شما پیشنهاد می شود حتما در اقامت در پوکت از این رستوران بازدید کنید و از غذاهای خوشمزه آن استفاده نمایید. رستوران لاگریتا که در جنوب خلیج پاتونگ واقع شده است دارای دو بخش اصلی برای میل کردن غذا است که این دو بخش شامل بخش بیرونی و داخلی می باشند. بخش بیرونی آن مناسب افرادی می باشد که علاقه دارند غذای خود را در فضاهای باز میل نمایند و فضای داخلی آن نیز شامل دو بخش مسقف و غیر مسقف می باشد که آن هم بستگی به خود شما دارد. البته ناگفته نماند که بالکن رستوران لاگریتا محیطی بسیار عاشقانه را برای زوج های جوان پدید آورده است. این رستوران دارای غذاهای بسیار با کیفیتی نیز می باشد که در کنار مدیریت و برخورد مناسب کارکنان این مجموعه بسیار شهرت یافته است. رستوران لاگریتا برای همه گروه های گردشگری مناسب می باشد.

تورهای گردشگری حیات وحش سیام (Siam Safari)

اگر شما عاشق محیط زیست و طبیعت می باشید، تورهای گردشگری حیات وحش سیام به شما پیشنهاد می شود که از دیدنی های پوکت است. شرکتی که تورهای گردشگری حیات وحش را برای گردشگران تدارک می بیند، شرکت سیام سافاری می باشد. این تور بسیار مهیج که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد دارای جاذبه های بسیار زیادی می باشد. از جمله این جاذبه ها باید به بازدید از محل های حفاظت شده فیل های تایلندی، استفاده از قایق های سنتی، فیل سواری، بوم گردی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مرسوم تایلند اشاره نمود، پس اگر شما علاقه مند به طبیعت و حیات وحش هستید حتما این تور را نیز رزرو و بازدید نمایید. همچنین این تور مناسب برای همه گروه های گردشگری می باشد مخصوصا عاشقان محیط زیست و طبیعت. البته از قلم نیافتد که برای راحتی بیشتر در این تور از کرم های دفع نماینده حشرات و کفش مناسب پیاده روی بهره ببرید تا بتوانید اقامت در پوکت را راحت تجربه کنید.

دماغه فرامپ سپ (Phrompthep Cape)

دماغه فرامپ سپ که از دیدنی های پوکت در زمان اقامت در پوکت است، مکانی بسیار عاشقانه می باشد که شما می توانید بهترین لحظات زندگی خود را در این مکان ثبت کنید، این جاذبه گردشگری پوکت که منظره ای بسیار رویایی دارد مکانی برای اجتماع بسیاری از گردشگران می باشد، لحظه غروب خورشید در کنار بهترین کسی که دوست دارید می تواند بسیار لذت بخش باشد. پس حتما قبل از صرف کردن شام به این مکان سری بزنید تا خاطراتی بی نظیر برای شما رقم بخورد.

مراکز درمانی و چشمه های آب گرم

پس از یک روز پر از اتفاق های خوب چیزی جز یک چشمه آب گرم و ماساژ تایلندی نمی تواند آن را به بهترین شکل ممکن به خاتمه برساند. چشمه های آب گرم در پوکت بسیار مشهور می باشند و شما می توانید از خواص پزشکی و درمانی آن بهره ببرید تا سفر خود را بهترین شکل ممکن به خاتمه برسانید. این چشمه های آب گرم به دلیل وجود مواد معدنی علاوه بر خاصیت های که ما می شناسیم خاصیت های پزشکی بسیار زیادی نیز دارد که باید مفصل تر به آن پرداخت. در کنار این چشمه های آب گرم، سونا جکوزی و ماساژ محلی تایلندی نیز برای گردشگران تدارک دیده شده است. این نکته را هم باید متذکر شد که برای استفاده از ماساژ تایلندی باید از ماساژورهای حرفه ای یاری گرفت که با هزینه ای تعیین شما را به بهترین شکل ممکن ماساژ می دهند. این بخش از دیدنی های پوکت در زمان اقامت در پوکت محسوب می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 420

به "معرفی تور گردشگری جزیره پوکت در تایلند !!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تور گردشگری جزیره پوکت در تایلند !!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید