راهنمای سفر به گرانادا، اسپانیا

به گزارش مجله باهام، گرانادا، تاریخی متلاطم را پشت سر گذاشته است. آثار معماری شگفت انگیز این شهر، به دوران مورو ها و رومیان یعنی به هزاران سال پیش برمی گردد.

راهنمای سفر به گرانادا، اسپانیا

این شهر همواره جایی برای تبادل فرهنگ ها و مذهب های گوناگون بین اروپا و آفریقای شمالی بوده است. این شهر هنوز هم نشانه های زیادی از تاثیر حضور عرب های مسلمان دارد. حتی عطر و بوی غذاهای عربی در گوشه و کنار شهر به مشامتان می رسد.

در گرانادا حتما از کاخ الحمرا تماشا کنید و در منطقه ها حومه شهر با دوچرخه، از خیابان های تماشای و چاذبه های زیبا عبور کنید و چشم میزانای زیبای شهر را ببینید. تعداد موزه ها، بناهای یادبود و آثار تاریخی این شهر، بی نهایت است و بازدید از آن ها، هزینه زیادی ندارد.

گرانادا یکی از شهرهای محبوب گردشگران در اسپانیا است. ترکیبی از فرهنگ های فرق دارد و غذاهای بسیار لذیذی دارد. معماری بی نظیر آن، یادگاری از حضور مسلمانان است. راهنمای سفر به گرانادا، شما را با این شهر زیبا و جاذبه های تماشای آن آشنا می نماید. با یاری این راهنمای سفر، می توانید سفری مقرون به صرفه تر و به یادماندنی تر را برنامه ریزی کنید.

تور اسپانیا

اطلاعات ضروری | آب و هوا | برترین زمان برای سفر | هزینه های سفر | صرفه جویی در هزینه ها | جاذبه ها | رژیم غذایی

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

گرانادا در منطقه زمانی UTC/GMT +2 واقع شده است و 2 ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی

اسپانیایی

واحد پول

یورو

نوع برق شهری

برق شهری در اسپانیا 230 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه ها و پریزها از نوع F است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می کنید.

کد کشور

+34

شماره های اضطراری

112

جهت رانندگی

راست

شرایط آب و هوا

گرانادا آب وهوای مدیترانه ای دارد. تابستان های بسیار گرم و نیمه خشک از ویژگی های آب وهوای این منطقه است. میانگین دمای هوا در روزهای تابستان 34 درجه است و این میانگین برای گرم ترین ماه های سال است. البته به ندرت دمای هوا تا 40 درجه نیز می رسد. زمستان های گرانادا گرم و مرطوب است و بیشترین میزان بارندگی آن بین ماه های نوامبر تا ژانویه است. سردترین ماه سال، ژانویه است. در این ماه میانگین دمای هوای روز 13 درجه است و شب ها تا 1 درجه نیز می رسد. بهار و پاییز، آب وهوای غیر قابل پیش بینی دارد و معمولا از ملایم تا گرم، قابل تغییر است.

برترین زمان برای سفر

برترین زمان برای سفر به گرانادا در ماه های مه، ژوئن و سپتامبر و اکتبر است. از ماه مه تا ژوئن، هوا خنک و مطبوع است و باغ ها و فضای سبز پر از گل و شکوفه می گردد. تقویم رویدادهای شهر در این مدت از سال، حسابی پر است. سفر تابستانی به گرانادا ممکن است رویایی و ایدئال به نظر برسد ولی از آنجایی که این شهر در نواحی جنوبی اروپا واقع شده است، تابستانی های گرمی دارد که ممکن است برای بسیاری از گردشگران، غیرقابل تحمل باشد. به خصوص در ماه های ژوئیه و اوت که گرم ترین ماه های سال است.

سفر در زمستان برای کسانی مناسب است که دوست دارند سفری آرام تر و خلوت تر را تجربه نمایند و البته دوست دارند سفری مقرون به صرفه تر داشته باشند و تخفیف های خوبی در هتل ها و رستوران ها بگیرند. در این فصل امکان اسکی در منطقه ها کوهستانی شهر وجود دارد و قیمت ها با توجه به مقصدی که انتخاب می کنید، بسیار متغیر است. علاوه بر ماه های مه و ژوئن، اکتبر و سپتامبر نیز برای سفر مناسب است. این دو ماه، آب وهوای مطبوعی مثل آب وهوای بهاری دارد ولی شب ها هوا سرد می گردد و از اکتبر به بعد هوا رو به سردی می رود.

از مه تا ژوئن

این فصل، برترین آب وهوا را در طول سال دارد. علاوه بر اینکه آب وهوای خوبی در شهر حاکم است، رویدادهای فرهنگی مختلفی در این فصل برگزار می گردد که می تواند برای گردشگران مجذوب نماینده باشد. یکی از این جشنواره ها، فستیوال بین المللی موسیقی است که در آثار تاریخی مشهور شهر برگزار می گردد.

از ژوئیه تا اوت

تابستان در نواحی جنوبی اسپانیا، گرم است و گرانادا نیز مستثنی نیست. احتمال بارندگی در این فصل بسیار کم است. در این فصل هوا به قدری گرم می گردد که معمولا اهالی قبل از غروب، از خانه بیرون نمی آیند. اسپانیایی ها در این فصل به تعطیلات می فرایند و منطقه ها خنک تر ا برای سفر انتخاب می نمایند. این تعطیلات معمولا چندین هفته تا دو ماه طول می کشد بنابراین انتظار داشته باشید که شهرهای اسپانیا در تابستان، خلوت تر از همواره باشد.

از سپتامبر تا اکتبر

با آمدن پاییز، هوا به سرعت خنک می گردد. اکتبر آب وهوای بسیار مطبوع و مناسبی برای سفر دارد. احتمال بارش باران در این فصل افزایش می یابد. در این فصل گردشگران کمتر و اهالی را بیشتر از تابستان در جاذبه ها و خیابان های شهر خواهید دید.

از نوامبر تا مارس

شاید فکر کنید که قرار داشتن گرانادا در نواحی کوهستانی باعث می گردد که زمستان های بسیار سردی داشته باشد ولی از آنجایی که در نواحی جنوبی و گرم اسپانیا واقع شده، دارای زمستان های معتدل و ملایم است. در این فصل، بیشترین بارندگی شهر را شاهد خواهید بود. اگر می خواهید سفری مقرون به صرفه را تجربه کنید این فصل را انتخاب کنید.

هزینه های سفر

هزینه اقامت در هاستل ها

هاستل ها در این شهر مقرون به صرفه هستند و تعداد آن ها قابل توجه است. هزینه اقامت در خوابگاه هاستل ها شبی 12 تا 22 یورو است. اقامت در اتاق های خصوصی در حدود 25 تا 50 یورو است. وای فای رایگان، از امکانات استاندارد هاستل ها است و بسیاری از آن ها صبحانه رایگان هم می دهند. در شهر هاستل های زیادی وجود دارد و اگر زود اقدام کنید، برای پیدا کردن و رزرو آن ها به مشکل برنمی خورید. کمپ هایی برای چادر زدن با امکانات پایه در اطراف شهر در نظر گرفته شده است ولی هزینه آن ها با هاستل ها برابری می نماید اگر بیشتر نباشد.

هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه

هزینه اقامت در بیشتر هتل های مقرون به صرفه شهر به ازای اتاق دو تخته از 45 تا 70 یورو شروع می گردد. حتی در میان هتل های مقرون به صرفه، انتخاب های بسیار خوبی وجود دارد و حتی برخی از آن ها استخر هم دارند. ولی در بین آن ها چند مورد هتل نه چندان مناسب هم پیدا می گردد که بهتر است از آن ها اجتناب کنید. برای رزرو هتل، نظرات مردم در سایت های رزرو را بخوانید. یکی دیگر از انتخاب های مقرون به صرفهی که در گرانادا برای پیدا کردن محل اقامت دارید، استفاده از سایت Airbnb است. اقامتگا ههای این سایت از شبی 20 یورو شروع می شوند. برای اینکه یک آپارتمان یا خانه کامل را کرایه کنید، باید شبی حدود 70 یورو بپردازید.

میانگین هزینه غذا

در گرانادا می توانید با پرداخت 6 تا 13 یورو، ساندویچ و غذای مقرون به صرفه بخورید. اگر بخواهید نوشیدنی هم سفارش دهید، برای هر وعده باید 18 یورو در نظر بگیرید. یک وعده غذا در رستوران خوب، 24 یورو هزینه دارد. غذاهای مقرون به صرفهی مثل مک دونالد، حدود 6 یورو قیمت دارد. اگر تصمیم دارید که خودتان آشپزی کنید، هزینه خرید مواد غذایی مورد احتیاج برای یک هفته، بین 30 تا 40 یورو می گردد.

هزینه حمل و نقل عمومی

بلیط اتوبوس ها برای هر سفر 1/20 یورو قیمت دارد و با اتوبوس در محدوده شهری تقریبا به همه جا می توانید سر بزنید. می توانید کارت های اتوبوس سفری بگیرید که قیمت آن ها 5، 10 یا 20 یورو است. با استفاده از این کارت ها، به ازای هر سفر، حدود 30 درصد تخفیف می گیرید. گرانادا یک شهر نسبتا کوچک است بنابراین بسیاری از منطقه ها آن را پای پیاده می توانید سر بزنید و لازم نیست دائم ماشین سوار شوید. بعلاوه می توانید شهر را با دوچرخه بگردید و کرایه دوچرخه روزی 12 یورو است.

میانگین هزینه روزانه پیشنهادی: 40 یورو

البته این هزینه روزانه در شرایطی محاسبه شده که صرفه جویی کنید. یعنی در هاستل اقامت کنید. کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل ونقل عمومی بهره ببرید. با به کار بستن نکاتی که در ادامه مطرح می کنیم، می توانید سفری مقرون به صرفه تر داشته باشید و هزینه های روزانه را از این میزان هم کاهش دهید ولی اگر می خواهید سفری راحت تر و لوکس تر داشته باشید، این میانگین هزینه روزانه، به مراتب بیشتر از این میزان می گردد.

صرفه جویی در هزینه ها

غذای مقرون به صرفه بخورید

در بسیاری از رستوران های محلی گرانادا، اگر نوشیدنی سفارش دهید، غذای بیشتری می گیرید.

کوچ سرفینگ را امتحان کنید

یکی از برترین روش ها برای کاهش هزینه های سفر این است که اقامتگاه خود را به وسیله سایت کوچ سرفینگ انتخاب کنید و از بین اهالی شهر یک نفر را برای میزبانی خود انتخاب کنید. در این شهر، میزبان های زیادی در سایت کوچ سرفینگ فعال هستند و از این طریق می توانید از نزدیک با سبک زندگی اهالی آشنا شوید. در فصل های شلوغ سال، درخواست خود را زودتر بفرستید.

کارت های مسافرتی بگیرید

با استفاده از این کارت ها، به خصوص اگر می خواهید زیاد از اتوبوس بهره ببرید، می توانید تخفیف های قابل توجهی بگیرید. این کارت ها با قیمت های 5، 10 و 20 یورو عرضه می شوند و حدود 30 درصد در هزینه های حمل و نقل شما صرفه جویی می نمایند.

مثل اهالی خرید کنید

برای اینکه مواد غذایی را مقرون به صرفه تر خریداری کنید، مثل اهالی شهر، از بازارهای محلی خرید کنید. این مواد علاوه بر اینکه مقرون به صرفه تر هستند، تازه تر و مرغوب تر اند.

جاذبه های گردشگری

گرانادا، با زیبایی خیره نماینده و نفس گیرش در پای رشته کوه سیرا نوادا واقع شده است. این شهر زیبا، از قرن سیزدهم تا پانزدهم مرکز امپراتوری موروها بوده است. این شهر پررمز وراز، وقتی موروها از شمال آفریقا به آنجا رسیدند، مانند بهشت روی زمین بود. دودمان نصریان، آخرین نسل مسلمانان عرب در اسپانیا بودند و در این منطقه، با نهایت شکوه و اقتدار فرمانروایی می کردند برخلاف سایر جهانی قرون وسطی.

کاخ الحمرا، قلعه ای بر فراز تپه در این دوران ساخته شد که بهشتی از باغ های سرسبز و باغچه های پر از گل بود. در سال 1491، مسیحیان کاتولیک، بر شهر سلطه پیدا کردند.

هنوز هم در گرانادا، تنوع مذهبی قابل توجهی وجود دارد و غیر از مسیحیان، تعداد زیادی مسلمان و یهودی دارد. برخی از کلیساهای فعلی شهر، تا زمان فرمانروایی مسلمانان، مساجد شهر بودند. بخش های مختلف این شهر، هنوز حال وهوای عربی دارد مثلا بازار قیصریه که بازار ادویه است.

در ادامه، تعدادی از مهم ترین جاذبه های شهر را معرفی می کنیم. در سفر به گرانادا می توانید برای بازدید از آن ها وقت بگذارید و با فرهنگ و تاریخ شهر، بیشتر آشنا شوید.

کاخ الحمرا؛ شاهکاری از معماری اسلامی

کاخ الحمرا باشکوه و زیبایی خاص خود بر فراز تپه ای واقع شده است. پس زمینه این کاخ، قله های سربه فلک کشیده و پوشیده از برف کوهستان سیرا نوادا است. این کاخ یکی از آثار به ثبت رسیده در لیست میراث جهانی یونسکو و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری گرانادا است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشد. کاخ الحمرا محل اقامت فرمانروایان مورو از دودمان نصریان بود و برای مدت 250 سال یعنی از قرن سیزدهم تا پانزدهم میزبان فرمانروایان ناصری بود. این کاخ، یک موزه واقعی برای نمایش نمونه ای از معماری باشکوه اسلامی است. کاخ الحمرا، با دیوارهای تاریخی احاطه شده است.

مجموعه الحمرا از چند مجموعه ساختمان تشکیل شده است که با نظم و نقشه خاصی در کنار هم قرار گرفته اند. قدیمی ترین بخش الحمرا، القصبه نام دارد که اولین قلعه موروها در قرن سیزدهم ساخته شده است. همه آنچه که از این بخش به جای مانده، برج ها و استحکامات آن است.

قصرهای ناصری، باشکوه ترین بناهای این مجموعه هستند. این قصرها امکانات فوق العاده و فضای سبز و مسیرهای باشکوهی دارند که فرمانروایان ناصری در زمان های گذشته، باشکوه و جلال و خدم و حشم از آن ها می گذشتند. نمای بیرونی این قصرها ساده ولی فضای داخلی آن ها بسیار مجلل است و به زیبایی تمام مزین شده است. کاشیکاری های تزیینی و حیاط های آرام و دنجی دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. قصر چارلز چهارم در قرن شانزدهم بعد از اینکه شهر از تصرف موروها خارج شد، ساخته شد. این قصر به عنوان کاخ تابستانی پادشاهان اسپانیایی مورد استفاده قرار می گرفت.

در بازدید از این مجموعه تاریخی مجذوب نماینده، حتما زمانی را برای گشت وگذار در باغ های زیبای آن وقت بگذارید. این باغ ها پر از عمارت های سایه دار، فواره و آب نما، گل های زیبا و باغ های رز و تراس های مشرف به کاخ های الحمرا و کوهستان است. برای اینکه مجبور نباشید در صف های طولانی ورودی کاخ بمانید، بهتر است که از قبل بلیط های مخصوص و تورهای نصف روزه کاخ را رزرو کنید. با این بلیط ها به مجذوب نماینده ترین بخش های کاخ دسترسی پیدا می کنید و در صف نمی مانید.

البیازین (Albaicín) و برج سن نیکولاس (Mirador of San Nicolas)

یکی از مجذوب نماینده ترین تماشای های گرانادا، گشت وگذار در منطقه البیازین است. این منطقه در لیست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این محله قدیمی عربی شهر زمانی با دیوارهای دفاعی احاطه شده بود. کوچه های باریک و خانه های سفیدرنگ آن هنوز حال وهوای دوران موروها را دارد. در همین منطقه، بخش هایی از دیوارهای قدیمی شهر دیده می گردد. بسیاری از خانه های تاریخی و آثار این منطقه، چشم میزانای زیبایی رو به قصر الحمرا دارند. قصر الحمرا با تنگه زیبای ریو دارو از البیازین جدا شده است.

یکی از تماشای ترین جاذبه های این منطقه، برج یا تراس سن نیکولاس است. این تراس در مقابل کلیسایی به نام کلیسای سن نیکولاس واقع شده است و درست در مرکز محله البیازین واقع شده است. از این تراس می توانید چشم میزانای زیبایی از کاخ الحمرا و کوهستان سیرا نوادا را ببینید.

با فاصله کمی از سن نیکولاس، کلیسای سن سالوادور واقع شده است که قبل از کلیسا یک مسجد بوده است. این کلیسا را به خاطر معماری خاصش که ترکیبی از معماری مسیحی و اسلامی است می شناسند.

شاپل سلطنتی گرانادا (Capilla Real)

شکوه و اقتدار پادشاهان کاتولیک اسپانیا را می توانید در شاپل سلطنتی گرانادا ببینید. این بنای تماشای، آرامگاه سلطنتی است. این شاپل، گنبدی بلند و 47 متری دارد و در مجاورت کلیسای جامع سانتا ماریا واقع شده است ولی ورودی آن جدا است. این شاپل بین سال های 1506 تا 1521 به کلیسا اضافه شد و سبک آن، لیت گوتیک است. فضای داخلی آن با پنجره های شیشه رنگی قرن شانزدهمی و هفت نقاشی بزرگ اثر آلونسو کانو، تزیین شده است.

در سمت راست این آرامگاه، مقبره فردیناند و ایزابلا واقع شده است که بنای یادبودی مرمین به وسیله مجسمه سازی به نام دومنیکو فانسلی روی آن ساخته شده است. این آرامگاه میزبان تابوت های سنگی تعدادی دیگر از پادشاهان و ملکه های اسپانیا نیز هست.

کلیسای جامع سانتا ماریا (Santa María de la Encarnación)

برای اینکه زیباترین کلیسای رنسانس اسپانیا را ببینید، از کلیسای جامع سانتا ماریای گرانادا بازدید کنید که در نزدیکی میدانی به نام پلازا نووا واقع شده است. این کلیسای جامع به وسیله ملکه ایزابلا به عنوان یادبودی از پیروزی مسیحیان بر موروها ساخته شد. قبل از این کلیسا، در همین مکان یک مسجد قرار داشت. ساخت کلیسا در سال 1523 به سبک گوتیک شروع شد و بعدها به مرور زمان ادامه پیدا کرد و سبک های مختلف معماری، بر ساخت آن تاثیر گذاشت. نمای غربی بنا ساخته قرن شانزدهم میلادی است و حکاکی ها و نقش برجسته هایی دارد که اثری از ژوزه ریزوئنو است. وجه شمال غربی کلسیا نیز به زیبایی با تندیس ها و نقش برجسته ها تزیین شده است. در ورودی آن، طاق هایی روی ستون واقع شده است که تندیس هایی از پادشاهان و حواریون برای تزیین آن ها ساخته شده است.

برای اینکه شکوه و عظمت فضای داخلی کلیسا را ببینید حتما از درب ورودی تالار اصلی آن وارد شوید. این تالار بزرگ و تماشای، ستون های زیبایی دارد و با شاپل های زیبا احاطه شده است. در این شاپل ها، از تندیس ها و نقاشی های زیبا برای تزیین استفاده شده است. هرکدام از این شاپل ها سبک هنری خاص خود را دارد. تالار اصلی دارای دو ارگ باروک است که در مرنام مذهبی، با آن ها موسیقی های مذهبی نواخته می گردد. موزه کلیسا، مجموعه ای از آثار هنری مذهبی را به نمایش گذاشته است که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

محله کولی های ساکرومونت (The Gypsy Quarter of Sacromonte)

این محله یکی از رنگارنگ ترین و مجذوب نماینده ترین محله های قدیمی شهر گرانادا است و در منطقه ای مرتفع و بر فراز تپه ای واقع شده است. کولی ها از سال 1532 در گرانادا ساکن شدند و غارهای منطقه ساکرومونت را برای زندگی در قرن هجدهم انتخاب کردند. گشت وگذار در جاده های پرپیچ وخم این منطقه تماشای، شما را به سفری مجذوب نماینده می برد و فرصتی فراهم می نماید تا خانه های رنگی و زیبای آن ها را ببینید که با سرامیک های دست ساز با رنگ های زنده و شاد، تزیین شده اند. برخی از این غارهای به خوبی حفظ و نگهداری شده اند و حتی یکی از آن ها به موزه تبدیل شده است و شما می توانید از فضای داخلی آن بازدید کنید. در برخی از آن ها، رویدادهای فرهنگی و هنری مثلا موسیقی و پایکوبی فلامنکو برای گردشگران اجرا می گردد. یکی از آن ها مهمان های ویژه ای مثل پادشاه اسپانیا، بیل کلینتون و میشل اوباما داشته است.

این منطقه مرتفع، چشم میزانای بسیار زیبایی از شهر گرانادا را به تصویر می کشد و دره های اطراف آن نیز قابل مشاهده است. حتی بخش هایی ازکاخ الحمرا و البیازین نیز از این منطقه قابل مشاهده است. برای دسترسی به منطقه ها مرتفع، مسیرهای شیبداری وجود دارد که برای برخی از گردشگران، پیمودن آن ها سخت است. بنابراین اگر آمادگی بدنی کافی دارید، برای سر زدن به آنجا برنامه ریزی کنید. صومعه ها و کلیساهای قدیمی هم در این منطقه وجود دارد که بازدید از آن ها اگر زمان کافی در اختیار دارید، خالی از لطف نیست. تورهای همراه با راهنما برای بازدید از آن ها وجود دارد.

حمام های سنتی عربی (The Bañuelo)

موروها، سنت حمام های عربی را از سرزمین خود یعنی شمال آفریقا به آندولوس و گرانادا بردند. بانوئلو نام یکی از قدیمی ترین حمام های عربی در گرانادا است که قدمت آن به قرن یازدهم برمی گردد و به خوبی حفظ و نگهداری شده است. این حمام یکی از چند حمامی است که بعد از سلطه مسیحیان، ویران نشد و اکنون این حمام یکی از قدیمی ترین آثار باقیمانده از دوران فرمانروایی موروها است. امروزه گردشگران با بازدید از این حمام می توانند با سنت های عرب های گرانادا آشنا شوند. علاوه بر اهمیت تاریخی و فرهنگی، این بنای قدیمی از نظر زیبایی شناسی نیز بسیار اهمیت دارد. به زیبایی با طاق ها و کاشیکاری های اسلامی تزیین شده است و یک حمام ساده نیست.

پارک علم گرانادا (Parque de las Ciencias)

اگر همراه با خانواده و بچه ها و نوجوانان سفر می کنید، بد نیست که گاهی از آثار تاریخی و جاذبه های شگفت انگیز گرانادا فاصله بگیرید و بچه ها را با شگفتی های علم، سرگرم کنید. پارک علم، یک مجموعه آموزشی و تفریحی بزرگ برای نوجوانان و بچه ها دوستدار علم است. این مجموعه فقط 15 دقیقه پیاده از مرکز شهر فاصله دارد. در عمارت ماکروسکوپی بچه ها با اعضای بدن اسان آشنا می شوند و در بخش تکنو فروم، فناوری های نو را می شناسند و آن ها را به کار می گیرند. در تونل بی نهایت، بچه ها از تماشا نمایشگاه های مجذوب نماینده لذت می برند. یک پلانتاریوم بزرگ هم در این مجموعه وجود دارد. باغ پروانه های استوایی و نمایشگاه های روباز از دیگر بخش های تماشای این مجموعه است که توجه همه بازدیدنمایندگان از کوچک تا بزرگ را جلب می نماید.

بازار عربی ادویه (La Alcaicería)

این بازار سنتی عربی یا سوق، به نام بازار قیصریه مشهور است و یک بازسازی نو از همان بازار قدیمی است که قبل از آتش سوزی سال 1843 وجود داشت. این بازار در نزدیکی کلیسای جامع گرانادا واقع شده است و به راحتی می توانید آن ها را در یک روز بازدید کنید. کل منطقه القیصریه، هزارتویی از خیابان های باریک است که سال های دور، بازارهای ادویه و ابریشم بوده است. امروزه این منطقه بازارچه ای شبیه به همان بازارهای قدیمی دارد که مکانی ایدئال برای خرید سوغات در گرانادا است. میدان های اطراف این بازار نیز فرصت خوبی برای نشستن در کافه ها و رستوران ها و آشنایی با سبک زندگی اهالی شهر است. این میدان ها آب نماهای زیبایی دارد و غرفه های گل فروشی در آن ها، بر زیبایی محیط افزوده است.

صومعه کارتوجا

صومعه قرن شانزدهمی کارتوجا در حاشیه شهر گرانادا واقع شده است. این صومعه 25 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد و در یک کیلومتری از میدان پیروزی واقع شده است. این صومعه با نام صومعه Nuestra Señora de la Asunción هم شناخته می گردد. این صومعه در قرن یازدهم پایه گذاری شد. در پشت نمای بیرونی ساده و حیاط ساده این صومعه، فضای داخلی بسیار باشکوه و تماشای وجود دارد. این بنا با وجود تزیینات داخلی و قدمتی که دارد، یکی از مهم ترین بناهای مذهبی نه تنها در گرانادا بلکه در کل اسپانیا است. تندیس های مرمرین، نقاشی های زیبا، جزییات طلاکاری شده و محراب باشکوه، تنها گوشه ای از زیبایی های این بنای مذهبی است.

کلیسای سنت جان (Basilica St. John de Dios)

در بین آثار معماری و هنری زیبای اسلامی و قرون وسطایی، شاهکار باروک گرانادا خودنمایی می نماید. در حالی که غالب اوقات به وسیله گردشگران نادیده گرفته می گردد، ولی کلیسای سنت جان، با طلاکاری ها و حکاکی های بی نظیر تزییناتش، یکی از تماشای ترین جاذبه های شهر است. برای پوشش حکاکی های زیبای این بنا از ورق های طلا استفاده شده است. دیوار، سقف و محراب کلیسا را به زیبایی با نقاشی هایی که قاب آن ها از دل دیوار تراشیده شده، تزیین شده اند. یک تور صوتی انگلیسی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که با یاری آن می توانید به بخش های مختلف کلیسا آشنا شوید و اطلاعات کاملی در خصوص آن به دست آورید.

جشنواره بین المللی موسیقی و پایکوبی محلی

این فستیوال بین المللی موسیقی و پایکوبی اسپانیایی، هواداران زیادی دارد و هر سال در ماه های ژوئن و ژوئیه برگزار می گردد. این مرنام معمولا در بناهای تاریخی و نمادین شهر برگزار می گردد و هم زمان با اجراهای هنری هنرمندان، میراث فرهنگی گرانادا نیز به نمایش درمی آید. قدمت این جشنواره به سال 1883 برمی گردد زمانی که کنسرت های متعددی در کاخ پادشاه کارلوس پنجم برگزار می شد.

این جشنواره تا به امروز ادامه پیدا نموده است و سبک های مختلف موسیقی اسپانیایی را به جهان معرفی می نماید. کنسرت های بزرگی که به وسیله ارکستر سموفی های بزرگ اجرا می شوند معمولا در کاخ پادشاه کارلوس پنجم برپا می شوند. گاهی در باغ های روباز نیز برخی از اجراها برپا می شوند. این فستیوال سالانه بیش از 30 هزار شرکت نماینده دارد. در جریان این فستیوال، شرکت نمایندگان علاوه بر هنر موسیقی اسپانیایی، با آثار تاریخی شهر گرانادا نیز آشنا می شوند.

فستیوال ها و رویدادهای مذهبی

بیشتر فستیوال های مذهبی در گرانادا سابقه ای طولانی دارند و قدمت آن ها به زمان رنسانس و دوران بازپسگیری شهر برمی گردد. مثلا روز تسخیر یا پیروزی جشنی است که در روز دوم ژانویه برگزار می گردد. در این جشن، رژه های مذهبی انجام می گردد و یادبودی برای روز بازپسگیری گرانادا از مسلمانان به وسیله مسیحیان و ملکه ایزابلا و پادشاه فردیناند در سال 1491 است.

هفته مقدس یکی دیگر از فستیوال های مهم مذهبی شهر است که رویدادهای مختلفی در آن برپا می گردد و رژه های مخصوص و مرنام متنوعی دارد. در آخرین یکشنبه سپتامبر، فستیوال سنت میگل در منطقه البیازین برگزار می گردد. برای این مرنام نیز رژه های مذهبی در نزدیکی شاپل سن میگل برپا می گردد.

رژیم غذایی

گرانادا یکی از متنوع ترین شهرهای اسپانیا است. در این شهر، فرهنگ ها و آثاری معماری متنوعی خواهید دید که ترکیبی از فرهنگ های مختلف است و تحت تاثیر عرب های آفریقای جنوبی واقع شده است که زمانی بر این منطقه حکمرانی می کردند.

آشپزی گرانادا نیز ترکیبی از سبک های مختلف آشپزی است و طی سال های متمادی از آشپزی عربی و سایر منطقه ها اطراف، الهام گرفته است.

یکی از مجذوب نماینده ترین کارهایی که در گرانادا می توانید انجام دهید، امتحان کردن غذاهای محلی است. در ادامه تعدادی از این غذاها را معرفی می کنیم تا راحت تر بتوانید غذایی برای خوردن انتخاب کنید.

Plato Alpujarreño

این غذا، از یک روستای کوهستانی در گرانادا به سراسر اسپانیا معرفی شده است و یکی از غذاهایی است که اهالی گرانادا علاقه زیادی به آن دارند. این غذا با سیب زمینی، نیمرو، ژامبون، نوعی سوسیس مخصوص، فلفل و چاشنی مخصوص تهیه می گردد. غذایی مقرون به صرفه و راحت است و ترکیب این مواد با هم، طعمی لذیذ و فراموش نشدنی دارد. این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای محلی است به همین علت در بیشتر رستوران ها و کافه ها پیدا می گردد.

تورتیلای ساکرومونت

ساکرومونت یا کوه مقدس یکی از محله های شهر گرانادا است. این محله برترین جای شهر برای لذت بردن از موسیقی و پایکوبی های محلی است و برترین جا برای اینکه یکی از لذیذترین غذاهای محلی تورتیلای ساکرومونت را امتحان کنید. این غذا نوعی املت است که با مغز گوسفند، نوعی ژامبون و سایر افزودنی ها تهیه می گردد. این غذا یکی از یادگاری های رومیان در این منطقه است و هنوز هم به همان سبک و شیوه قدیمی تهیه می گردد.

Remojón Granaíno

این غذا یکی از غذاهای محلی گرانادا است که قدمت آن به دوران حکمرانی مسلمان ها برمی گردد. این سالاد با پرتقال، پیازچه، زیتون، تخم مرغ پخته و نوعی ماهی تهیه می گردد. این غذای رنگارنگ با ظاهر اشتهابرانگیزش نه تنها در گرانادا بلکه در بسیاری از منطقه ها اطرافش نیز رواج پیدا نموده است. به همین علت است که نام گرانادا به انتهای نام غذا اضافه شده تا همواره خاستگاه آن در فکر مردم بماند.

Cuajada de Carnaval

این دسر با نوعی شیرینی تهیه می گردد که آن را با بادام، شکر، روغن زیتون و دارچین تهیه می نمایند. اهالی گرانادا این شیرینی را به نوعی کیک تبدیل می نمایند و آن را در کاسه های مخصوصی سرو می نمایند. در واقع این دسر را با شیرینی های به جای مانده از مرنام کریسمس می پزند و طعم و ظاهری اشتهابرانگیز دارد و بین اهالی شهر، بسیار محبوب است.

Piononos

نام این کیک اسفنجی از روی نام یکی از پاپ ها گرفته شده است. این کیک اسفنجی، بافتی نرم و لطیف دارد و با خامه روی آن را می پوشانند. این دسر یکی از غذاهایی است که در تورهای غذایی گرانادا گنجانده شده است و اگر در یکی از این تورها شرکت کنید، حتما فرصت امتحان کردن آن را پیدا می کنید.

پنیر Queso Montefrieño

این پنیر یکی از پنیرهای محلی شهر گرانادا است که در روستای Montefrío تهیه می گردد. این روستا اخیرا به وسیله نشنال جئوگرافی به عنوان یکی از زیباترین روستاهای جهان انتخاب شده است. در سفر به گرانادا، حتما این پنیر را امتحان کنید که یکی از برترین پنیرهای جهان است.

ژامبون تراولز

اگر از هرکدام از اهالی شهر بپرسید که برترین محصوص گرانادا چیست، بدون معطلی به شما خواهند گفت که این ژامبون برترین محصول شهر است. این ژامبون در منطقه تراولز تهیه می گردد و برند محبوب خاندان سلطنتی اسپانیا است. این روستا 1400 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است و آب وهوای مناسب آن برای فرایند خشک کردن گوشت و تهیه این ژامبون بسیار مناسب است. چند روز که در گرانادا بمانید توجه می گردد که از این ژامبون در تهیه بسیاری از غذاهای محلی گرانادا استفاده می گردد.

نان Alfacar

این نان سنتی، یکی از برترین نان های اسپانیا است. سابقه تهیه این نان به دوران حکمرانی مسلمان ها در اسپانیا برمی گردد. نحوه تهیه این نان طوری است که عطر و طعم خاصی به آن می دهد که شبیه آن را جای دیگر جهان پیدا نمی کنید. یک تکه از این نان همراه با روغن زیتون، یکی از برترین صبحانه هایی است که می توانید در گرانادا نوش جان کنید.

منبع: کجارو / planetware.com / nomadicmatt.com / travel.usnews.com / en.wikipedia.org / devourgranadafoodtours.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2100

به "راهنمای سفر به گرانادا، اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به گرانادا، اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید