راهنمای سفر به بروکسل

به گزارش مجله باهام، راهنمای مسافرتی به بروکسل | Travel Guide To Brussels

بروکسل، مرکز کشور بلژیک یکی از زیباترین شهرهای این کشور و به طور کلی قاره اروپا است، در این شهر می توانید بناهای قدیمی و ساختمان های مدرن را در کنار هم مشاهده کنید و یکی از بهترین تجربه هایتان را در سفر بدست بیاورید. کلمه بروکسل از یک لغت هلندی به معنای خانه روی مرداب گرفته شده است. قدمت این شهر هم نیز به گذشته های بسیار دور بر می گردد، سنگ فرش های این شهر نشانی از عظمت و شکوهی است که در گذشته این هیچ شهری در اروپا توان رقابت با آن را نداشته است. شاید به همین دلیل است که تونسته لقب مرکز اروپا رو به خودش بگیرد. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری لازم است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به بروکسل قصد دارد، تا اطلاعات مورد نیاز برای سفر به مرکز کشور بلژیک بروکسل را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به بروکسل همراه باشید.

راهنمای سفر به بروکسل

موقعیت جغرافیایی شهر بروسکل

بروکسل مرکز کشور بلژیک بوده و مقر اصلی بیشتر نهادهای اتحادیه اروپا است. از لحاظ زبان، بلژیک به منطقه ها شاقتصادی هلندی زبان (گویش فلاندری) و منطقه جنوبی فرانسوی زبان تقسیم شده است. مساحت این شهر161 کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری که در سال 2017 اجرا شده 1,175,173 نفر بوده است.

مختصری از تاریخ بروکسل

درسال 977 پس از میلاد، امپراتور آلمانی، اتوی دوم، قلمرو دوک نشین لوتارینگیا در مرزهای غربی امپراتوری را به چارلز، دوک لوتارینگیا، پسر تبعیدی شاه لویی چهارم فرانسه، بخشید. بروکسل از آن زمان مورد توجه قرار گرفت: اسقف سنت گری، کلیسای کوچکی را روی جزیرهٔ کوچکی ساخت (695). یک قرن بعد: سنت ویندیسیانوس در آن جزیره زندگی می کرد. هرچند گفته می گردد که بروکسل با ساخت یک قلعهٔ کوچک از طریق چارلز در سال 979 درجزیرهٔ سنت گری، بنا قرار گرفته است. وقف امپراتور کبیر اتوی دوم ثبت شده است. دوک چارلز، زیارتگاه کوچکی را در کلیسای سنت گری ساخت تا از آثار مقدس سنت گودولا حفاظت گردد.در سال 1695، بروکسل مورد هجوم شاه لویی چهاردهم فرانسه قرار گرفت. بمباران از طریقٔ توپ باعث نابود شدن مرکز شهر شد، بیش از 4000 خانه در آتش سوختند. در سال 1830، انقلاب بلژیک، پس از اجرای اپرای دانیل فرانکویس اسپیریت در تئاتر دامونای، رخ داد. در 21 ژولای 1831، لئوپارد اول بلژیک، اولین پادشاه بلژیک، تاج گذاری کرد و بازسازی دیوارهای شهر و ساختمانها را بر عهده گرفت. پس از 10 مه 1940، بروکسل از طریق ارتش آلمان بمباران شد و آسیب های زیادی در سالهای 1944- 1945 به آن وارد شد. فاجعهٔ استادیوم هیسل در تاریخ 29 مه 1985 در بروکسل رخ داد. منطقه مرکز بروکسل در 18 ژوئیه 1989 بنیان گذاری شد. بروکسل به خاطر ارزش گذاشتن به تاریخش معروف است. این امر باعث شده که بیش از 100 موزه در بروکسل وجود داشته باشد.

اطلاعات کلی شهر بروکسل

زبان رسمی و رایج: هلندی و فرانسوی

واحد پول رسمی: یورو - قیمت یورو در تاریخ 9 اسفند 1396، 5400 تومان است.

کد کشور: +32

شماره های اضطراری:

  • پلیس: 101
  • آمبولانس و آتش نشانی: 100
  • در صورت گم شدن بچه ها: 116000
  • در مواقع ضروری می توانید برای تماس با آمبولانس، پلیس و آتش نشانی از شماره بین المللی مشترک بین 28 کشور اروپایی استفاده کنید، این شماره 112 است.

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم عقب تر از تهران است.

فرودگاه شهر بروکسل: Brussels Airport

برای اینکه اطلاعاتی درباره نحوه دسترسی از فرودگاه شهر بروکسل به مرکز این شهر داشته باشید می توانید مطلب چطور از فرودگاه بروکسل به مرکز شهر برویم؟ را مطالعه کنید.

شرایط آب و هوای شهر بروکسل

شهر بروکسل در کشور بلژیک با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد و همچنین یک شهر اروپایی است، اما از شرایط آب و هوایی نسبتا معتدل و مرطوبی بهره می برد. تابستان ها واقعا گرم است، آنقدر که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. اما زمستان ها برف بسیار کمی می بارد و دمای هوا خیلی به زیر نقطه انجماد نمی رسد. میانگین بارش سالانه در این شهر 820 میلیمتر بوده، از همین رو سعی کنید زمانی که به این شهر می خواهید سفر کنید حتما لباس گرم همراهتان باشد. اگر بخواهیم بهترین فصل در شهر بروکسل جهت گشت و گذار در خیابان های این شهر را بگوییم فصل بهار و اوایل فصل پاییز می تواند بهترین گزینه برایتان باشد.

هزینه اقامت در شهر بروکسل

از آنجایی که بروکسل مرکز کشور بلژیک است، از لحاظ اقامت نیازی به هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا این شهر پر از هتل های 2 تا 5 ستاره است. هتل های تمیز و راحت که می توانید با توجه به خدماتی که در آنها ارائه می گردد و امکاناتی که دارند، با توجه به بودجه خودتان یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای سفر به بروکسل ما به چند هتل مناسب برای اقامت در مرکز کشور بلژیک می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ 9 اسفند 1396 ذکر شده است).

هتل های دو ستاره از 300,000 تا 650,000 تومان

هتل های سه ستاره 650,000 تا 1,200,000 تومان

هتل های چهار ستاره 1,200,000 تا 2,500,000 تومان

هتل های پنج ستاره 1,800,000 تا 4,000,000 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر بروکسل

  • هتل رویال | Royal Windsor Hotel

هتلی لوکس و 5 ستاره که همان حس راحتی که در خانه دارید را در اختیارتان قرار می دهد، از جمله امکانات این هتل می توان به استخر، اسپا، سالن ورزشی، اتاق کسب و کار، اینترنت رایگان و نیز اشاره کرد. بنابراین اگر از لحاظ هزینه مسئله ای ندازید، هتل رویال می تواند انتخابی پر هزینه اما ایده آلی برایتان باشد.

شماره تلفن: 003225055555

وب سایت:warwickhotels.com

آدرس: بلژیک - بروکسل Rue Duquesnoy 7، 1000 Bruxelles، Belgium

  • هتل Renaissance Brussels Hotel

هتل 4 ستاره ای که می خواهیم در راهنمای سفر به بروکسل معرفی کنیم، هتل Renaissance Brussels Hotel که چیزی هم از هتل های 5 ستاره در این شهر کمتر ندارد. تمامی امکانات رفاهی و تفریحی هم در این رستوران برقرار است.

شماره تلفن: 003225052929

آدرس: بلژیک - بروکسل Rue du Parnasse 15، 1050 Ixelles، Belgium

  • هتل Ibis Brussels off Grand Place

اگر دنبال اقامتی خوب و مقرون به صرفه در شهر بروکسل می گشت، هتل آیبیس بهترین انتخاب برایتان است. اتاق های فوق العاده شیک و راحت و پرسنل خوش برخورد و … از امکانات خوب این هتل 3 ستاره است.

شماره تلفن: 003226200427

آدرس: بلژیک - بروکسل Béla Bartók، 1000 Bruxelles، Belgium

هزینه خورد و خوراک در شهر بروکسل

در راهنمای سفر به بروکسل ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهر جهانگردی و شلوغ بروکسل، برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 15 یورو را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 65 یورو پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر بروکسل تقریبا مقرون به صرفه تر است و مبلغ 8 یورو می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. در ادامه راهنمای سفر به بروکسل می خواهیم چند رستوران در این کلان شهر بلژیکی برایتان معرفی کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر بروکسل

رستوران Fin de Siecle

اینجا یکی از محبوب ترین رستوران های برای گردشگران و جهانگرد ها است. غذاهای فوق العاده خوش مزه و سرویس دهی سریع از ویژگی های این رستورانِ حرفه ای می باشد. انواع غذاهای بلژیکی، فرانسوی و اروپایی به بهترین شکل ممکن در این رستوران پخته و سرو می گردد.

آدرس: بلژیک - بروکسل Rue des Chartreux 9A، 1000 Bruxelles، Belgium

  • رستوران Le Chou de Bruxelles

کیفیت مناسب، فضا عالی و قیمت های مناسب همگی این موارد را می توانید در این رستوران تجربه کنید.

شماره تلفن: 003225376995

آدرس: بلژیک - بروکسل Florencestraat 26، 1050 Elsene، Belgium

  • رستوران Noordzee Mer du Nord

رستورانی که همیشه صف های طولانی در آن وجود دارد. این رستوران یکی از محبوب ترین رستوران های شهر بروکسل بوده و می توانید خوشمزه ترین غذاهای این شهر را در این رستوان میل کنید.

شماره تلفن: 003225131192

آدرس: بلژیک - بروکسل Rue Sainte-Catherine 45، 1000 Bruxelles، Belgium

هزینه حمل و نقل در شهر بروکسل

سیستم حمل و نقل عمومی در بروکسل دارای زیرساخت های باکیفیت و قابل اعتمادی است که از وسایل نقلیه اصلی همچون مترو، تراموا، اتوبوس و قطار پشتیبانی می کند. این سیستم ایمن، کارآمد و مطمئن بیشتر نقاط شهر را پوشش می دهد و اطمینان حاصل می کند که مسافران را در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برساند.

هزینه بلیط تک سفره 2 یورو

هزینه بلیط ماهانه 49 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 4 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 2 یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 30 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.34 یورو

جاذبه های گردشگری در شهر بروکسل

  • کلیسای جامع سن مایکل و سن گودالا | St. Michael and St. Gudula Cathedral

کلیسایی جامع در شهر بروکسل به نام سن مایکل و سن گودالا وجود دارد که به یاد مقدسین زن و مرد حامی شهر بروکسل نام گذاری شده است. این کلیسا در تپه ماهور قرار گرفته است و به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در شهر بروکسل به شمار می رود. ساخت کلیسا از سال 1226 آغاز شد، اما تکمیل آن حدود 300 سال طول کشید

آدرس: بلژیک - بروکسل Cathedral of St. Michael and St. Gudula، Place Sainte-Gudule، 1000 Bruxelles، Belgium

  • ساختمان و هتل Town Hall

ساختمان با شکوهی در شهر بروکسل وجود دارد که به سبک گوتیک ساخته شده است. این ساختمان بازمانده ای از حمله سال 1695 فرانسوی ها در میدان بزرگ می باشد. نمای سر در آن از سنگ های حجاری شده ای با شکل و شمایل نجبا و بزرگان بلژیک است. بالای برج نود و شش متری آن هم مجسمه ای با لعاب طلا از سنت مایکل، حامی مقدس شهر قرار گرفته است.

آدرس: بلژیک - بروکسل La Meuse et lEscaut، 1000 Bruxelles، Belgium

  • مجسمه | Manneken Pis

میدان شهر در بروکسل یکی از مهمترین جاذبه ها و مراکز اصلی این شهر است، از همین رو چند قدم دورتر از میدان بزرگ نیز در کوچه منتهی به حاشیه جنوب شرقی آن، مجسمه پسر کوچک وجود دار، که توانسته به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر به شمار برود و مردم زیادی سالانه زمانی که به این شهر سفر می کنند در کنار این کجسمه عکس هایی به یادگار می اندازند.

آدرس: بلژیک - بروکسل Rue du Chêne 2، 1000 Bruxelles، Belgium

  • اتمیوم | Atomium

نمادی که دیدن آن را نباید از دست بدهید. مکانی بسیار مهم در صنعت توریسم جهانی و ساخته ای منحصر به فرد در تاریخ معماری. از نظر فرهنگی، بنای این سازه سوالاتی که در کنفرانس سال 1958 مطرح شد را نشان می دهد: چه آینده ای برای خود می خواهیم؟ خوشحالی ما به چه چیزهایی وابسته است؟ 5 کره از این 9 کره به روی عموم باز هستند. یکی از آن ها نمایشگاه دائمی اکسپو 58 است و از یک کره دیگر برای نمایشگاه های موقت علمی استفاده می گردد. کره بالایی نمایی بسیار زیبا از بروکسل را به نمایش می گذارد.

آدرس: بلژیک - بروکسل Atomium، 1020 Bruxelles، Belgium

  • کاخ سلطنتی | Royal Palace

کاخی در پارک بروکسل وجود دارد که با میدانی بزرگ از فضای پارک جدا شده است.

آدرس: بلژیک - بروکسل Place des Palais 1، 1000 Bruxelles، Belgium

  • موزه رنه ماگریت | Musee Rene Magritte

در موزه رنه ماگریت میتوانید آثاری از هنرمندان معروف بلژیکی، رنه مارگریته اختصاص یافته است. این موزه در سال 2007 افتتاح شده و بیش از 150 نقاشی و طراحی را در خود جای داده است.

آدرس: بلژیک - بروکسل Rue Esseghem 135، 1090 Jette، Belgium

  • میدان بزرگ | Grand Place

میدان بزرگ (Grand Place)، میدان مرکزی شهر بروکسل و به عنوان یکی از زیباترین میدان های جهان معروفیت دارد. این محوطه چهارگوش که در مرکز شهر قرار گرفته، عمارت شهرداری به سبک باروک، موزه ها، کافه ها، مغازه های شکلات فروشی و رستوران های زیرزمینی بی شمار، توجه جهانگرد ها رو به خود جلب می کند.

آدرس: بلژیک - بروکسل Facades et Pignons des Maisons de la Grand-Place du XVII-Ieme Siecle، 1000 Bruxelles، Belgium

مراکز خرید در شهر بروکسل

  • مرکز خرید Woluwe Shopping Center

آدرس: بلژیک - بروکسل Rue Saint-Lambert، 1200 Woluwé-Saint-Lambert، Belgium

  • مرکز خرید Passage du Nord

آدرس: بلژیک - بروکسل Les Academies des Arts et des Lettres - des sciences، 1000 Bruxelles، Belgium

  • مرکز خرید سیتی 2 | City 2

آدرس: بلژیک - بروکسل Rue Neuve 123، 1000 Bruxelles، Belgium

جشنواره های شهر بروکسل در بلژیک

  • فستیوال های تفریحی بروکسل

زمان برگزاری: ماه می (از اردیبهشت تا خرداد)

  • فستیوال های هنری بروکسل

زمان برگزاری: ماه ژوئن (خرداد تا تیر)

بایدها و نبایدها در بروکسل بلژیک

  • سعی کنید زمانی که هوا تاریک می گردد از هتل محل اقامتتان تنها خارج نشوید، در صورت کار فوری تاکسی بگیرید.
  • می توانید از آب لوله کشی این شهر استفاده کنید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم جهت سفارت و اخذ ویزای کشور بلژیک می توانید را در سایت خبرنگاران مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2089

به "راهنمای سفر به بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید