سفر به کرواسی؛ بهشت لوکیشن فیلم برداری بازی تاج و تختجاهای دیدنی کرواسی

به گزارش مجله باهام، در این مقاله قرار است به کشوری سفر کنیم که شاید تا به حال جزو گزینه های اولیه شما نبوده، سفر به کرواسی. کشور کرواسی که در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته، مجموعه ای بی نظیر از جاذبه های گردشگری بسیار متنوع است که تا وقتی آن ها را از نزدیک نبینید، باور نخواهید کرد. سفر به کرواسی مثل شیرجه زدن درون یک کارت پستال خیلی قشنگ است.

سفر به کرواسی؛ بهشت لوکیشن فیلم برداری بازی تاج و تختجاهای دیدنی کرواسی

ما سعی می کنیم به صورت خلاصه کرواسی را به شما معرفی کنیم، هزینه های سفر به کرواسی را شرح دهیم، از زیبایی هایش صحبت کنیم و سپس با خیال راحت شما را راهی این سفر کنیم، بهتر است وقت را تلف نکنیم و سراغ راهنمای سفر به کرواسی برویم.

چرا باید به کشور کرواسی سفر کنیم؟

انتخاب جاهای دیدنی کشور کرواسی برای معرفی، جزو تصمیم گیری های سخت محسوب می شود، چراکه کرواسی جاهای دیدنی زیادی برای هر نوع سلیقه به توریستان ارائه می دهد؛ از کاخ های قدیمی گرفته تا جزایر و سواحل بی نظیر. شاید همین موضوع، مهم ترین علت برای سفر به کرواسی باشد. برای هدایت بهتر، انتخاب های شما را به سه دسته اصلی محدود می کنیم.

شهرهای بزرگ کرواسی

اگر به تاریخ و فرهنگ مردمان مختلف علاقمند هستید و هدفتان از سفر، آشنایی با تمدن آن کشور است، کرواسی گزینه منحصربه فردی برای شما خواهد بود. کشورکرواسی محل مناسبی برای بازدید از آثار باستانی قرون وسطی، بناهای باشکوه باروک، منظره ها تاریخی ونیزی و رمی است. از جمله شهرهای مهم کرواسی می توان بهPoreč Dubrovnik, Zadar اشاره نمود. البته که مجذوب نمایندهیت این شهرها فقط مربوط به آثار باستانی نیست بلکه هر کدام از شهرها مجذوب نمایندهیت های مدرن خاص خود را دارند، هر شهر پر از کافه، رستوران های مجذوب نماینده و جشنواره های موسیقی متنوع و پرجنب وجوش است.

پارک های ملی کرواسی

اگر در پی فضای باز و طبیعت بکر برای گشت وگذار هستید، کرواسی پارک های ملی شگفت انگیز فراوانی دارد؛ پارک هایی با آبشارهای طبیعی در دریاچه Plitvice و طبیعتی آرام بخش برای دوستداران طبیعت.

جزایر کرواسی

در اینکه سواحل و جزایر کرواسی جزو برترین امتیازات این کشور است، شکی نیست. از جمله جزایر زیبای کرواسی می توان به جزیره Lopud و Sipan اشاره نمود. کرواسی با آب های مدیترانه ای و گرمی که در تابستان دارد، مقصد تابستانی ایده آلی برای سفرهای سرگرمیی در منطقه ها اروپایی است.

موقعیت جغرافیایی کرواسی

کرواسی از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز و جنوب شرقی اروپا، در سواحل دریای آدریاتیک واقع شده است. این کشور از شمال شرقی با مجارستان، از شرق با صربستان و از شمال غربی با اسلووانی هم مرز است. این سرزمین مساحتی نزدیک به 56 کیلومترمربع دارد که بخش اعظمی از آن را خاک و 128 کیلومتر آن را آب تشکیل داده که شامل جزایر بزرگ و کوچک زیادی است. از جمله مهم ترین جزایر کرواسی می توان به جزیره Cres اشاره نمود. دریاچه های کرواسی به خاطر طیف رنگی خاصی که دارند در بین مردم جهان مشهور هستند، از فیروزه ای گرفته تا سبز نعنایی. یکی از معروف ترین دریاچه های کرواسی، دریاچه Plivice است.

کرواسی صد و بیست و هفتمین کشور بزرگ جهان است و حدود 4 میلیون جمعیت دارد، مرکز کرواسی شهر زاگرب (Zagreb) است.

برترین زمان برای سفر به کرواسی

اگر قصد سفر به کرواسی دارید، قبل از هرچیز باید از آب و هوای کرواسی اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از دوران سفر خود داشته باشید. به طور کلی آب و هوای کرواسی از سه اقلیم متفاوت تشکیل شده است؛ سواحل کرواسی آب وهوای مطبوع مدیترانه ای دارد که بیشتر روزهای سال هوا آفتابی هستند. تابستان های گرم و خشکی دارد و زمستان، معتدل و مرطوب است. در مرکز کرواسی و بخش های غیرساحلی، آب و هوای کرواسی معتدل است، اگر به ارتفاعات و بخش های کوهستانی سر بزنید هوا خنک تر خواهد بود. آب و هوای کرواسی در طول تابستان در بخش های کوهستانی به 13 درجه سانتی گراد می رسد.

انتخاب زمان مناسب برای سفر به کرواسی کاملا به سرگرمیاتی که برای سفر خود انتخاب نموده اید، بستگی دارد. اگر در پی آفتاب و گرما هستید، تابستان زمان مناسبی برای سفر است تا حسابی در سواحل کرواسی قدم بزنید و خوش بگذرانید. اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی کرواسی را دارید بهتر است ماه های خنک تر سال را انتخاب کنید.

به طور کلی فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به کرواسی است اما کریسمس نیز زمان خوبی برای هواداران سرما محسوب می شود، چون شهر پر از فستیوال های مفرح است و مردم از شرکت در این جشن ها لذت می برند.

اطلاعات ضروری کشور کرواسی

زبان رسمی کرواسی: کرواتی (Croatian) زبان رسمی کشور کرواسی است که حدود 95 درصد جمعیت این کشور به این زبان صحبت می نمایند.

واحد پول کرواسی: کونا (HRK)

جمعیت کرواسی: حدود چهار میلیون نفر

تعداد توریستان: حدود 20 میلیون نفر در سال 2018

نوع برق شهری کرواسی: 230 ولت و 50 هرتز

کد کشور کرواسی: +385

شماره تلفن اضطراری کرواسی: 112

اختلاف ساعت کرواسی با ایران: دو ساعت و نیم عقب تر

هزینه های سفر به کرواسی

هزینه اقامت در کرواسی

اقامت در کرواسی برای هر بودجه ای که مد نظر گرفته باشید، امکان پذیر است. اگر قصد سفر مالی تری دارید، بهتر است از هاستل بهره ببرید که برای هر تخت خوابگاهی بین 10 تا 15 یورو است. هزینه هاستل برای اتاق شخصی حدود 25 یورو برای هر شب است ولی اگر محدودیتی در هزینه های خود ندارید، کرواسی پر از هتل با کیفیت و هزینه های مختلف است که می توانید براساس بودجه خود به سراغ آن ها بروید.

هزینه خورد و خوراک در کرواسی

هزینه خورد و خوراک در کرواسی کاملا بستگی به بودجه شما دارد. اگر بخواهید می توانید در برترین رستوران شهر با بالاترین قیمت غذا بخورید و یا اگر به فکر صرفه جویی در هزینه های سفر هستید حساب و کتاب حدودی هزینه های خود را از سایت Numbeo چک کنید. به طور کلی هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت حدود 55 کونا و هزینه یک شیشه آب 10 کونا است.

هزینه حمل ونقل در کرواسی

حمل ونقل در کرواسی از سه طریق اتوبوس، تاکسی و مترو امکان پذیر است. هزینه تاکسی در کرواسی بالا است و اگر به فکر صرفه جویی هستید بهتر است از اتوبوس بهره ببرید. هزینه هر ساعت جابه جایی با اتوبوس شهری در کرواسی حدود 30 تا 35 کونا است. برای سفرهای بین شهری نیز اتوبوس، کم هزینه ترین انتخاب است اما باید بدانید که سفر شما کمی طولانی تر خواهد شد. اتوبوس ها دارای Wi-Fi هستند و جایگاه های بسیار راحتی برای سفر دارند.

از دیگر گزینه ها می توان به اجاره ماشین اشاره نمود که نسبت به سایر وسایل حمل ونقل دارای بالاترین هزینه است.

انواع غذا و دسر در کرواسی

Peka

پکا جزو معروف ترین غذاهای سنتی کرواسی است. این غذا ترکیبی از گوشت و سبزیجات است که به صورت سنتی در ظرفی آهنی با آتش پخته می شود. پکا با گوشت گوسفند، گوساله یا مرغ به همراه انواع سبزیجات از جمله سیب زمینی تهیه می شود. هرکسی که به کرواسی سفر می نماید حتما باید حداقل یک بار آن را امتحان کند.

Sarma

یکی از محبوب ترین غذاهای زمستانی کرواسی سارما است که به صورت دلمه با برگ کلم و با گوشت چرخ نموده تهیه می شود. سارما غذای عمومی رستوران ها نیست و باید برای امتحان کردن آن کمی بیشتر بگردید.

Pašticada

Pašticada غذایی با گوشت گاو است که با آب گوشت مانند خورشت تهیه شده و با سس مخصوص و پاستای خانگی سرو می شود. ترکیب بی نظیر بیکن کباب شده، پیاز، جعفری، جوز هندی و… عطر و طعم فوق العاده ای به این غذا می بخشد.

گوشت بره کبابی

هر مراسم بزرگ و مهمی در کرواسی با گوشت بره کبابی همراه است. بره کبابی به چندین روش مختلف در کرواسی تهیه می شود که یکی از دیگری خوشمزه تر است. به عقیده بعضی از آشپزهای محلی بعضی از این روش ها به هزاران سال قبل برمی شود. این غذا با نان و پیاز سرو می شود.

کرپ Palačinke

کرپ Palačinke یکی از محبوب ترین دسرهای کرواسی است که با خوراکی های هیجان انگیز از جمله شکلات، بستنی، مربا و لیمو پر می شود. هرکس به سلیقه خود می تواند کرپ خود را انتخاب کند.

Kremšnita

دسر kremšnita یکی از دسرهای معروف و پرهوادار شهر زاگرب، مرکز کرواسی است. این دسر چند لایه از یک لایه کیک یا روکش شکلاتی، یک لایه کرم کاستارد و یک لایه خامه تشکیل شده، مطمئن باشید که با یک نگاه عاشق این دسر خوشمزه خواهید شد.

در کرواسی به چه شهرهایی سفر کنیم؟

شهر دوبرونیک (Dubrovnik)

شهر قدیمی دوبرونیک در جنوب کرواسی، یکی از شهرهای دریایی ثروتمند در رقابت با ونیز بوده است. این شهر امروزه به خاطر وجود دیوارهای شهری قرون وسطایی دست نخورده، کلیساها، کاخ ها و صومعه های بسیار زیادی که دارد به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرواسی شناخته می شود. دوبرونیک در سال 1979 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد و یکی از مهم ترین مقاصد توریستی در کرواسی برای توریست ها است. این شهر در تابستان به ویژه ماه های جولای و آگوست بسیار شلوغ است و توریستان زیادی این زمان را برای سفر به کرواسی انتخاب می نمایند.

بهتر است بدانید که سفر به دوبرونیک نسبت به سایر شهرها هزینه بیشتری خواهد داشت.

جزیره هوار (Hvar Island)

جزیره هوار، جزیره ای در دریای آدریاتیک کرواسی است که به خاطر ساحل بزرگ و چشمه های آب شیرین در این منطقه معروف است، دامنه های این جزیره سراسر با جنگل کاج پوشیده شده ، باغ های زیتون و زمین های کشاورزی این منطقه نیز دیدنی است.

هوار، بندری محبوب در میان ثروتمندان است که برای سرگرمی به آن سفر می نمایند.

جزیره کُرکولا (Korčula Island)

جزیره کُرکولا در دریای آدریاتیک کرواسی، دومین جزیره پرجمعیت منطقه است. این جزیره امکانات سرگرمیی زیادی برای فعالیت های از قبیل دوچرخه سواری، قایقرانی، غواصی و تورهای توریستی مختلف دارد.

شهر اسپلیت (Split)

اسپلیت در کرواسی دومین شهر بزرگ این کشور، در شرق سواحل دریای آدریاتیک است که حدود 250 هزار نفر جمعیت دارد. در این شهر بقایای کاخ های تاریخ باستان هنوز دست نخورده باقی مانده اند تا داستان های تاریخی گذشته را برای توریستان بازگو نمایند. در راهنمای سفر به کرواسی به معرفی تعدادی از این جاهای دیدنی می پردازیم.

زادار (Zadar)

زادار، یکی از قدیمی ترین شهرهای کرواسی است که در دریای آدریاتیک واقع شده است. با اینکه زادار به بزرگی اسپلیت یا دوبرونیک نیست، مکان مناسبی برای خوش گذرانی و سفر است. این شهر به خاطر بقایای شهر تاریخی Peninsular در میان توریستان محبوب است. زادار شهر ساحلی خوبی برای اقامت و استراحت است.

زاگرب، مرکز کرواسی (Zagreb)

زاگرب، مرکز کرواسی و بزرگ ترین شهر در کشور کرواسی است. زاگرب شهری با تاریخی غنی است که ماجراهای آن دل هر توریستی را به دست می آورد. فضای سبز، هنر خیابانی، طراحی خلاقانه از جمله ویژگی هایی است که زاگرب، مرکز کرواسی را شکوفا می نماید. بیشتر سوغاتی های کرواسی نیز مربوط به این شهر هستند که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی کرواسی

حالا که شهرهای مهم کشور کرواسی را به شما معرفی کردیم، وقت آن رسیده که به عنوان راهنمای سفر به کرواسی، تعدادی از جاهای دیدنی کرواسی را به شما معرفی کنیم.

دیوارهای شهر دوبرونیک

دیوارهای شهر دوبرونیک یکی از بی نظیرترین منطقه ها دیدنی اروپا و کرواسی است. پیاده روی در امتداد دیوارهای قدیمی، سفری به قرون وسطی و تاریخ این سرزمین است.

پارک ملی دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes National Park)

پارک ملی دریاچه های پلیتویک یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک های ملی کرواسی است که در سال 1979 در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. سالانه بیش از یک میلیون توریست برای بازدید این جاذبه طبیعی به کرواسی سفر می نمایند.

پارک ملی از 16 دریاچه و آبشارهای خیره نماینده تشکیل شده که از تماشای رنگ های آن سیر نخواهید شد.

موزه فرهنگی-تاریخی در قصر رکتور (The Cultural Historical Museum in he Rector`s Palace)

موزه فرهنگی-تاریخی در شهر دوبرونیک کرواسی و در کاخ رکتور واقع شده است. این موزه تاریخ طولانی و پرتلاطم کرواسی را به تصویر می کشد و بنای آن مربوط به قرن 14 میلادی است. موزه فرهنگی-تاریخی قصر رکتور دقیقا مانند خود شهر دوبرونیک، وقایع زیادی از جمله انفجار، آتش سوزی و زلزله های وحشتناک را تحمل نموده و پشت سر گذاشته.

طبقه اول این موزه، محل سکونت رکتور بوده که فضایی مطابق دوره آخر جمهوری دوبرونیک دارد. همه توریستان در وهله اول به بازدید از این طبقه هدایت می شوند. موزه کاخ رکتور، محل نگهداری تعداد زیادی از اشیا قدیمی از جمله کارد، چنگال، مهر، اسناد، سکه و لباس است، بعلاوه بخشی از آثار هنری بومیان دوبرونیک نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

جزیره لوکروم (Lokrum Island)

جزیره لوکروم در کشور کرواسی، جزیره ای کوچک با فاصله 600 متری از دوبرونیک است که محلی برای سرگرمی اهالی دوبرونیک و توریست ها محسوب می شود. رفت وآمد بین شهر و جزیره، هر 20 دقیقه یک بار، به وسیله کشتی و قایق انجام می شود. این جزیره بکر و غیرمسکونی دارای پوشش گیاهی سرسبز و ویرانه ای تاریخی است، این موضوع باعث می شود بسیاری از مردم برای چند ساعت هم که شده از شلوغی شهر فاصله بگیرند و به جزیره لوکروم پناه ببرند.

از جاهای دیدنی جزیره لوکروم می توان به دریاچه مینیاتوری نمک در ضلع جنوبی جزیره، صومعه بندیکتین (The Benedictine Monastery) و باغ گیاه شناسی اشاره نمود.

موزه رابطه های به خاتمه نرسیده (Broken Relationships Museum)

موزه بروکن ریلیشنشیپ، موزه ای عجیب و غریب است. خاطرات روابط عاشقانه ای که هیچ وقت به خاتمه نرسیدند در این موزه ثبت شده است، این خاطرات با یادگاری های کوچک و ساده مثل نامه های شخصی، لباس، حلقه ازدواج و… در موزه ثبت شده اند.

موزه بروکن ریلیشنشیپ در مرکز کرواسی، زاگرب قرار گرفته، شاید بازدید از این موزه کمی غم انگیز باشد اما تجربه بسیار متفاوتی نسبت به موزه های تاریخی کلاسیک خواهد بود، برای همین آن را در راهنمای سفر به کرواسی قرار دادیم.

کلیسای جامع زاگرب (Zagreb Cathedral)

کلیسای جامع زاگرب، بلندترین بنای کرواسی و یکی از مهم ترین یادبودهای مقدس با سبک گوتیک در مرکز کرواسی است که از نظر معماری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. کلیسای جامع زاگرب در سال 1903 بنا شد، از آن زمان دستخوش تغییرات مختلفی شده است و حتی از زلزله جان سالم به در برده است.

دو برج دوقلوی کلیسای جامع از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است. زیبایی چشم گیر این کلیسا هر بازدیدنماینده ای را به وجد می آورد، قسمت های داخلی کلیسا نیز به مقدار معماری خارجی آن حیرت آور است.

باغ گیاهشناسی زاگرب (Zagreb Botanical)

باغ گیاهشناسی زاگرب در مرکز شهر زاگرب، مرکز کرواسی واقع شده است. این باغ در سال 1889 به وسیله آلتون هاینز، استاد دانشگاه زاگرب تاسیس شد که بخشی از دانشکده علوم است، درهای باغ گیاهشناسی در سال 1891 به روی عموم گشوده شد.

باغ گیاهشناسی زاگرب دارای بیش از 10,000 گونه گیاهی از سراسر جهان در باغی به مساحت پنج هکتار است.

کاخ دیوکلتیان (Diocletians Palace)

کاخ دیوکلتیان در شهر اسپلیت کرواسی واقع شده است که در اوایل قرن چهارم میلادی به عنوان خانه ای برای بازنشستگی امپراطور رومی با همین نام ساخته شد. این کاخ، بنایی سنگی و باشکوه است که هم اکنون بخش اعظمی از شهر را تشکیل می دهد و در سال 1979 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

پارک جنگلی مرجان (Marjan Forest Park)

اگر کاخ دیوکلتیان قلب اسپلیت باشد، پارک جنگلی مرجان روح آن است. جنگل مرجان در یک شبه جزیره است که در حاشیه شهر قدیمی اسپلیت قرار گرفته و یکی از جاهای بسیار دیدنی برای بازدید در سفر به کرواسی محسوب می شود. تنها با 10 دقیقه پیاده روی از مرکز شهر به جنگل های کاج می رسید و زیبایی پارک جنگلی شما را غافلگیر خواهد نمود.

از کرواسی چه بخریم؟

حالا که به انتها سفر خود رسیده اید، وقت آن رسیده که برای اطرافیان خود سوغاتی و یادگاری بگیرید.

  • چترهای Šestine یکی از سوغاتی های معروف زاگرب، مرکز کرواسی است. این نوع چترها برای اولین بار در روستایی با همین نام ساخته شدند و بخشی از رسم و رسوم آن ها به شمار می رود.
  • کریستال Samobor، سوغاتی مربوط به کریستال سازی شهر کوچک سامبر است که در غرب زاگرب قرار گرفته است. هنرمندان این منطقه با روش های قدیمی، برش های خاصی روی شیشه ایجاد می نمایند و اثر هنری مجذوب نمایندهی به توریستان ارائه می نمایند.
  • عروسک های چوبی دست ساز دوست داشتنی که به شکل آدم های کوچک و یا ماشین ساخته می شوند جزو سوغاتی های کرواسی هستند.

از دیگر سوغاتی های کرواسی می توان به انواع قلاب بافی، کراوات سنتی، انواع پنیر، روغن زیتون، اسطوخدوس، قهوه و نمک اشاره نمود.

کرواسی، لوکیش سریال بازی تاج و تخت

اگر شما هم یکی از میلیون ها هوادار سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) بودید، سفر به کرواسی انتخاب بسیار ویژه ای برای شما خواهد بود.

منظره ها خیره نماینده کرواسی، میراث تاریخی مجذوب نماینده آن از جمله قلعه ها با معماری کهن…همگی لوکیشن بی عیب و نقصی برای این سریال فانتزی و حماسی ایجاد نموده، پس جای تعجب نیست که بخش اعظمی از این سریال در کشور کرواسی فیلم برداری شده است. بنابراین سفر به کرواسی و بازدید از جاهای دیدنی آن، یک جورهایی سفر به جهانی بازی و تاج و تخت هم خواهد بود.

اطلاعات سفارت کرواسی در تهران

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بهستان اول، پلاک 19

تلفن: 22589923 (021)

ایمیل: [email protected]

منبع: علی بابا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2159

به "سفر به کرواسی؛ بهشت لوکیشن فیلم برداری بازی تاج و تختجاهای دیدنی کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کرواسی؛ بهشت لوکیشن فیلم برداری بازی تاج و تختجاهای دیدنی کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید