برنامه ریزی هوآوی برای رونمایی از محصولات جدید مجهز به چیپ ست Kirin A1

به گزارش مجله باهام، هوآوی قصد دارد طیف جدیدی از محصولات الکترونیکی پوشیدنی مجهز به چیپ ست Kirin A1 را مانند اسپیکر، هدفون و عینک هوشمند معرفی کند. این محصولات با تمرکز روی مصرف بهینه انرژی و پشتیبانی از فناوری پیشرفته ارتباط بلوتوثی رونمایی خواهند شد.

برنامه ریزی هوآوی برای رونمایی از محصولات جدید مجهز به چیپ ست Kirin A1

هوآوی در رویداد IFA 2019 از اولین چیپ ست جهان با پشتیبانی هم زمان از بلوتوث 5.1 و بلوتوث کم مصرف 5.1 ویژه دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی با عنوان Kirin A1 رونمایی کرد. هدست جدید بلوتوثی هوآوی یعنی Huawei FreeBuds 3 که مجهز به این پردازنده است و اولین ساعت هوشمند مجهز به Kirin A1 با عنوان Huawei Watch GT 2 به عنوان محصولی جذاب در دسته ای متفاوت از دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی، در رویداد IFA 2019 معرفی شدند.

به نظر می رسد تمرکز هوآوی در استفاده از این چیپ ست همچنان ادامه دارد و در آینده شاهد رونمایی از محصولات جدید دیگری مجهز به Kirin A1 خواهیم بود.

هدفون ها، عینک هوشمند و اسپیکر هوشمند مجهز به چیپ ست Kirin A1 برای عرضه در سال 2020 و سال 2021 درنظر گرفته شده اند. مدیر بخش بازاریابی هوآوی اعلام کرده این شرکت به دنبال توسعه استفاده از Kirin A1 و افزایش دامنه و تنوع دستگاه های مجهز به این چیپ ست در دو سال آینده است.

اندازه چیپ ست Kirin A1 کوچک تر از چیپ ست پرچمدار سری Kirin 990 و همچنین چیپ ست Apple H1 است. این محصول از قابلیت انتقال اطلاعات با استفاده از فناوری بلوتوثی دو کاناله متقارن بهره می برد. نکته قابل توجه، تاخیر کم تر و مصرف انرژی پایین تر به دلیل معماری پیشرفته این تراشه در مقایسه با دیگر محصولات حاضر در بازار است؛ خصوصیاتی که باعث ارائه بهترین عملکرد ممکن از این چیپ ست می شود.

Kirin A1 برپایه طراحی هسته پردازشیARM Cortex-M7 توسعه یافته که برای مدیریت مناسب مصرف انرژی در دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا، دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی و سنسورها، بهینه سازی شده است. هوآوی مدعی شده استفاده از این طراحی باعث شده تا Kirin A1 با جریان مصرفی بسیار کم به میزان 10uA/MHz بتواند پیشتاز بازار شود. همان طور که گفتیم Kirin A1 اولین چیپ ست جهان با پشتیبانی همزمان از Bluetooth 5.1 و Bluetooth 5.1 LE است.

تمام فاکتورهای یادشده، به عملکرد بهینه باتری در محصولاتی نظیر هدفون های بی سیم کمک خواهد کرد. در خصوص ابزارهای پوشیدنی متمرکز روی سلامتی و تناسب اندام نیز هوآوی مدعی شده Kirin A1 پشتیبانی از چند سنسور پیشرفته شامل سنسور تشخیص تعداد ضربان قلب و ژیروسکوپ شش محوره را پشتیبانی می کند. این امر به اندازه گیری دقیق ضربان قلب، تشخیص ریتم عملکرد قلب و پایش شرایط خواب کاربر، به صورت دقیق تر و در بازه های زمانی بهینه تر کمک خواهد کرد. دست یابی به این سطح عملکرد، بدون مصرف زیاد باتری انجام می شود.

به کمک پردازنده Kirin A1 در محصولی نظیر Huawei FreeBuds 3 امکان استفاده از قابلیت هایی نظیر کاهش نویز، حذف بازگشت و اکوی صدا و بالاخره امکان تشخیص گفتار فراهم شده است. آن طور که اعلام شده فناوری انتقال متقارن دو کاناله، به کاهش تاخیر صدا و همچنین کاهش تاثیر تداخل سیگنال های رادیویی کمک قابل توجهی کرده و میزان توان مصرفی لازم برای انتقال صدا به هر گوش نیز کاهش یافته است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1101

به "برنامه ریزی هوآوی برای رونمایی از محصولات جدید مجهز به چیپ ست Kirin A1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی هوآوی برای رونمایی از محصولات جدید مجهز به چیپ ست Kirin A1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید