حجاج کشورهای اسلامی از حج 1400 محروم شدند

به گزارش مجله باهام، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به تصمیم وزارت حج و عمره عربستان در مورد منتفی شدن حضور حجاج کشورهای اسلامی در حج تمتع 1400 گفت: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی متناسب با پروتکل های تدوین شده و با لحاظ تامین سلامتی حجاج را داشت اما این امر میسر نشد.

حجاج کشورهای اسلامی از حج 1400 محروم شدند

به گزارش خبرنگاران از سازمان حج و زیارت، اکبر رضایی درباره تصمیم وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر عدم آمادگی پذیرش حجاج کشورهای اسلامی در مراسم حج تمتع 1400 برای دومین سال پیاپی و چرایی این اقدام با توجه به برنامه ریزی کرونایی و واکسیناسیون اغلب کشورها گفت: وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی القعده بیان کرد که حج امسال همچون سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و تا سقف تعیین برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه ریزی های لازم برای اعزام زائران در حج 1400 را انجام داده بود، گفت: تمامی اقدامات مهم همچون تدوین دستورالعمل ها، آمادگی سامانه ها، تدوین پروتکل های بهداشتی، هماهنگی ها با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون حجاج و... انجام گرفته بود و برای تمامی سناریوهای مربوط به اعزام حجاج از ایران آمادگی کامل داشتیم.

وی به تصمیم گیری وزارت حج و عمره عربستان اشاره نمود و اضافه نمود: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی واکسیناسیون خود را شروع نموده اند و از طرفی شرط ورود به عربستان هم در اختیار داشتن تست منفی کرونا، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بوده، انتظار می رفت حج امسال با حضور تعدادی از حجاج کشورهای اسلامی برگزار گردد اما متاسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همچون سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشورهای اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1825

به "حجاج کشورهای اسلامی از حج 1400 محروم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجاج کشورهای اسلامی از حج 1400 محروم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید