خبرنگاران داوطلبان هلال احمر کردستان در کنترل کرونا مشارکت می نمایند

به گزارش مجله باهام، سنندج - خبرنگاران - مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 100 داوطلب جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای خدمت در بخش کنترل و پیشگیری بیماری کرونا و یاری به تیم های بهداشت و درمان اعلام نموده اند که افراد واجد شرایط از میان آنها انتخاب و بمدت یک هفته فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

خبرنگاران داوطلبان هلال احمر کردستان در کنترل کرونا مشارکت می نمایند

به گزارش خبرنگاران، حیدر ایزدی روز یکشنبه در نشست با مدیرعامل و جمعی از جوانان داوطلب هلال احمر کردستان، گفت: تیم های دیگر متشکل از داوطلبان از هفته آینده سازماندهی و به بخش های کاری معرفی خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت حضور داوطلبان در امر اطلاع رسانی، پیشگیری و همچنین ارائه خدمات پشتیبانی در مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان در مورد بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی از این نیروها برای همکاری دعوت خواهد نمود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از همه افراد با توانایی های مختلف که تمایل دارند با حضور خود نقشی مؤثر در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشند دعوت می گردد، آمادگی خود را برای حضور در این کار خداپسندانه به جمعیت هلال احمر اعلام نمایند.

ایزدی یادآور شد: کادر بهداشت و درمان از اولین روزهای شیوع کرونا در اسفند سال گذشته تا به امروز با خلوص نیت، ایثارگرانه در حال خدمات رسانی هستند ولی بدلیل طولانی شدن زمان اپیدمی، علیرغم کوشش و مجاهدت با خستگی و فرسایش شغلی روبرو شده اند.

وی همکاری و حضور نیروهای داوطلب یاری نماینده به تیم درمان را سند افتخار و برگ زرینی در همدلی و همیاری مردم استان گفت و گفت: افراد داوطلب در قالب تیم های سازمان یافته مجهز به وسایل حفاظت شخصی که از سوی دانشگاه در اختیار آنان قرار می گیرد، قبل از ورود به مراکز درمانی با توضیح وظایف محوله مخاطرات بیمارستانی و اقدامات احتیاطی آشنا می شوند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید نمود: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در زمینه های مختلف از جمله نمونه گیری و تست کرونا در مراکز 16 ساعته و در مراکز درمانی در نقش بیماربری، خدماتی، امدادیاری و مدیریت ازدحام اورژانس فعالیت خود را از 26 آبان جاری آغاز می نمایند.

ایزدی گفت: داوطلبان با لباس و پوشش هلال احمر در جلب اعتماد و افزایش روحیه مردم نقش بی بدیلی ایفا می نمایند و علاوه بر خدمات بهداشتی، نقش اطلاع رسانی را در زمینه پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی برعهده داشته و موارد مهمر را به جامعه منتقل خواهند کرد.

وی افزود: این داوطلبان در بیمارستان های توحید، کوثر، بعثت و مراکز 16 ساعته شهرستان سنندج فعالیت خواهند کرد و این امر در هفته های آینده در سایر شهرستان های استان، تسری می یابد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: از همه افراد با تخصص های مختلف که تمایل دارند با حضور خود نقشی مؤثر در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشند دعوت می گردد مشخصات خود را به واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر در سنندج و شعب سایر شهرستان های استان اعلام نمایند و هماهنگی های لازم پس از دریافت و آنالیز با داوطلبان صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم با اشاره به شرایط همه گیری کرونا در استان، افزود: کشور ما تا به امروز با بحران های زیادی روبرو بوده اما هیچ کدام به اندازه بیماری کرونا بحران ساز و مخاطره انگیز نبوده است.

پیغام جلالی با بیان اینکه کرونا تقریباً همه استان های کشور را به صورت یکسان در برگرفته است، یادآور شد: کنترل و مبارزه با بحران کرونا مستلزم عزم همگانی و مشارکت های داوطلبانه است.

وی با اشاره به نقش مؤثر نیروهای داوطلب در حوزه سلامت، افزود: با توجه به ضرورت کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در راستای ضرورت آموزش همگانی مردم و حمایت همه جانبه از تیم های درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی، جمعیت هلال احمر، آمادگی خود را جهت جذب نیروهای داوطلب برای یاری به کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس اعلام می نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید نمود: این استان همیشه و در همه عرصه ها پیشتاز خدمات رسانی داوطلبانه در حوادث غیر مترقبه و بحران ها بوده و تا به امروز در این زمینه خوش درخشیده است.

جلالی ضمن قدردانی از نیروهای داوطلب در امر خدمات رسانی به حوزه سلامت در ایام شیوع کرونا، گفت: ایثار نیروهای داوطلب برای پیشگیری و در مقابله با این بیماری، یادآور امدادگران دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: نیروهای داوطلب طبق تخصص و توان خود بر اساس قوانین و دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی و با آرامش و سعه صدر عمل می نمایند تا زنجیره این بیماری منحوس قطع گردد.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 452 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته (ظهر آدینه تا ظهر شنبه)، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 41 هزار و 34 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1428

به "خبرنگاران داوطلبان هلال احمر کردستان در کنترل کرونا مشارکت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داوطلبان هلال احمر کردستان در کنترل کرونا مشارکت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید