مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تا فردا

به گزارش مجله باهام، خبرگزاری خبرنگاران- داوطلبان فقط تا فردا (8 اردیبهشت) فرصت دارند با مراجعه به سامانه www.azmoon.org و انتخاب 80 کدرشته، انتخاب رشته کنند و تا 3 برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه شوند.

مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تا فردا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، احمد حیدری با تاکید بر این که مصاحبه داوطلبان دکتری به صورت غیرحضوری برگزار می شود افزود: تا سه برابر ظرفیت پذیرش در اواخر خرداد و اوایل تیر دعوت به مصاحبه خواهند شد.

وی با اشاره به استعداد های درخشان دانشگاه آزاد نیز گفت: دانشجویان برتر و ممتازی که در زمان تحصیل در مقطع ارشد معدل شان بالاتر از حد نصاب است یا اختراع خاصی دارند و یا مقالات قابل ارائه ای در مجلات مختلف داشته اند می توانند با بارگذاری مدارکشان در سامانه دانشگاه آزاد تا هشتم اردیبهشت برای پذیرش به عنوان استعداد درخشان اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گران شدن هزینه چاپ مقاله در مجلات که به دغدغه بزرگی برای دانشجویان تبدیل شده است گفت: مشکل اصلی این است که تعداد مجله های علمی، پژوهشی و تحقیقی کافی برای چاپ مقالات در کشور وجود ندارد اگر هم شرایطش فراهم باشد دانشجویان درخصوص هزینه های چاپ گلایه دارند که دانشگاه آزاد در این راستا تصمیم گرفته در قسمتی که مجوز های لازم را باید از وزارت علوم بگیرد این بحث را در کمیسیون آموزشی مجلس مطرح کند تا تعداد مجلات را گسترش دهد.

آقای حیدری افزود: همچنین طرح دیگری را به کمیسیون آموزش و تحقیقات برده ایم مبنی بر این که با توجه به برخط شدن امور و این که همه مجله ها سامانه ای دارند به محض این که مجله چاپ مقاله ای را پذیرفت، دانشجو دیگر منتظر چاپ آن نباشد و بلافاصله روی سایت مجله قرار گیرد و به عنوان مجله چاپ شده تلقی شود تا دانشجو مدت شش ماه تا یک سال منتظر چاپ مقاله نماند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات سرانجام ترم نیز گفت: در حال حاضر شرایط بیماری بسیار سخت است و بیشتر مراکز استان ها و کلانشهر ها در شرایط قرمز قرار دارند و کلاس های آموزشی سراسر کشور از جمله دانشگاه آزاد طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه به صورت مجازی تشکیل می شود. اگر این شرایط ادامه پیدا کند در این دوره نیز امتحانات مثل ادوار قبل به صورت غیرحضوری خواهد بود مگر این که ستاد کشوری تصمیم جدیدی بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1738

به "مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تا فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تا فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید