خبرنگاران شمار بیماران کرونا و آنفلوآنزای بهبود یافته در آستارا به 355 نفر رسید

به گزارش مجله باهام، آستارا - خبرنگاران - فرماندار آستارا گفت: 421 بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا از اوایل اسفند ماه تا به امروز در بیمارستان این شهرستان بستری و 355 نفر بعد از بهبودی مرخص شده اند و تعدادی جان باخته اند و عده ای نیز تحت درمان هستند.

خبرنگاران شمار بیماران کرونا و آنفلوآنزای بهبود یافته در آستارا به 355 نفر رسید

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

حسن رستم زاد روز دوشنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: بخش های داخلی، جراحی، اورژانس و آی سی یو بیمارستان این شهرستان به بیماران مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا اختصاص یافته است.

وی اعلام نمود: همکاری مردم با دستگاه های متولی در پیشگیری از شیوع کرونا نقش اساسی دارد و برنامه های اطلاع رسانی و آموزشی علیه کرونا با همکاری فعالان رسانه در فضای مجازی اجرا شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می شود که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 190 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1005

به "خبرنگاران شمار بیماران کرونا و آنفلوآنزای بهبود یافته در آستارا به 355 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار بیماران کرونا و آنفلوآنزای بهبود یافته در آستارا به 355 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید