شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین همزمان با کرونا

به گزارش مجله باهام، همزمان با گسترش کروناویروس در چین، وزارت کشاورزی این کشور از شیوع آنفلوانزای پرندگان اطلاع داد.

شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین همزمان با کرونا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشاورزی چین بیان کرد که موجی از آنفلوانزای H5N1 پرندگان در استان هونان در جنوب این کشور آغاز شده، اما هیچ مورد ابتلای انسانی به این بیماری گزارش نشده است.

وزارت کشاورزی چین گفت که این نوع آنفلوانزای پرندگان در مزرعه ای در شهر شائویانگ مشاهده شده که دارای 7 هزار و 850 قطعه مرغ بوده و 4 هزار و 500 قطعه کشته شده اند.

پیشتر در سال های 2009 تا 2010 و بار دیگر در سال های 2013 تا 2014 موجی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در بعضی کشورها روی داد که با اقدام مشترک سازمان دنیای بهداشت و جامعه بین المللی کنترل شد.

اعلام خبر شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین در حالی است که این کشور از ماه گذشته با موج وسیعی از نوعی جدید از ویروس کرونا درگیر است که تا به امروز 304 کشته برجا گذاشته است.

وزارت بهداشت چین در آخرین آمار خود گفته است که تا به امروز 14 هزار و 340 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

سازمان بهداشت دنیای (WHO) روز چهارشنبه، 29 ژانویه سال 2020 بیان کرد که نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا (CFR) در حدود 2 درصد تخمین زده می گردد اما در عین حال این سازمان توضیح داد که این یک برآورد خیلی زود و موقتی است که ممکن است تغییر کند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور دنیا 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می بینند.

منبع: انتخاب
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 995

به "شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین همزمان با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین همزمان با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید