خطری که ملی پوشان کاراته را تهدید می نماید، مهاجرت های احتمالی!

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، بعد از اتفاقاتی که برای کیمیا علیزاده عضو تیم ملی تکواندو رخ داد و منجر به جدایی او از تیم ملی و مهاجرت شد، حالا نوبت کاراته رسیده تا بعضی از داخل این مجموعه برای خروج از کشور کاراته کاها کوشش نمایند.

خطری که ملی پوشان کاراته را تهدید می نماید، مهاجرت های احتمالی!

کاراته، این رشته ورزش تازه المپیکی شده، با نتایجی که ابتدای هفته گذشته در سانتیاگو رقم خورد، نشان داد که شرایط خوب سال 2019 را در سال 2020 ادامه خواهد داد. با این رویه ای که کاراته کاها در پیش گرفته اند، از 8 فرصت کاراته برای کسب سهمیه در دو بخش کاتا و کومیته، کسب 5 سهمیه به وسیله سیستم رنکینگ محتمل به نظر می رسد و این امکان نیز وجود دارد که سه نماینده کشورمان با حضور در رقابتهای انتخابی پاریس جواز حضور در توکیو 2020 را کسب نمایند.

حضور در شیلی برای تیم ملی ایران از آن جهت اهمیت فوق العاده ای داشت که اروپایی ها امکان حضور در مسابقات قهرمانی قاره ای و کسب امتیازات آن را دارند، ولی این امکان برای آسیایی ها در این شرایط که تک امتیازها مؤثر است، گذشته و به واقع باید عنوان داشت که این ریسک بزرگ فدراسیون پاسخ داده تا امیدهای کسب سهمیه، امتیازات با ارزشی را به داشته های خود اضافه نمایند.

اما در شرایطی که همه جامعه کاراته دست به دست هم برای یاری به تیم ملی برای حضوری پیروز در المپیک کوشش می نمایند، بعضی افراد که دست شأن از فدراسیون و تیم ملی کوتاه مانده و حضور در اولین و تنها المپیک تاریخ کاراته را از تلویزیون تماشا خواهند کرد دست به هر کاری می زنند تا اوضاع آرام این رشته را آشفته جلوه دهند. آنها که با طرح مسائل بی اهمیت و بعضاً نادرست و خلاف واقع قصد دارند حضور در المپیک و کسب مدال با ارزش آن را بی ارزش جلوه دهند، سعی دارند به هر نحو ممکن ردپای خود را در این رشته نشان دهند. افرادی که دست شأن برای جامعه کاراته رو شده، گویی خود را به خواب زده و نمی خواهند نتایج درخشان و حرکت رو به رشد کاراته را تماشا نمایند.

متأسفانه این عده بعد از اثرگذاری در نتایج کاراته بانوان طی چند سال گذشته که خالی بودن پشتوانه های این بخش یکی از دلایل آن است، حالا زیر پای بعضی قهرمانان نشسته و به مانند ایجنت عمل نموده و در صدد ترانسفر کاراته کاهای با سابقه اما جوان به کشورهای دوست و همسایه آن هم با مبالغ ناچیز افتاده اند. به قولی می خواهند جوانانی که می توانند برای کشور خود سالیان سال مدال آور باشند را با همین مبالغ ناچیز هوایی نمایند.

هر چند شنیدیم مسئولان فدراسیون از جریان نفاق در کاراته به موقع آگاه شده و اجرایی این برنامه را قبل از اجرایی شدن ناکام گذاشتند، ولی آیا دستگاه های نظارتی و وزارت ورزش همچنان باید دست روی دست بگذارد و بعد از خروج یک ورزشکار از کشور، برای توجیه تقصیرات وارد عمل شوند.

کاراته پشتوانه های بسیار خوبی دارد که تا چند سال تیم های ملی را بیمه نموده اند، نکته ای است با اهمیت که از برنامه آن موقع صادق فرجی شروع شده و با تداوم آن در زمان طباطبایی به نتایج خوبی رسیده، ولی اگر نخواهیم با جریانی که چند وقتی است در کاراته شکل گرفته، به درستی برخورد کنیم، اتفاقی که در سایر رشته های ورزشی شاهد آن بودیم به شکل بدتری در کاراته خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 798

به "خطری که ملی پوشان کاراته را تهدید می نماید، مهاجرت های احتمالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطری که ملی پوشان کاراته را تهدید می نماید، مهاجرت های احتمالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید